Windows 7 vs 10

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessell
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-12-2024
Hallo Tweakers,

Ik ben bezig met het samenstellen van mijn pc.
Nu heb ik de BBG november gevonden, en nu ben ik aan het kijken naar het basisgamesysteem.

Echter zit ik met een vraag/dilemma.

Als operating system wil ik windows gebruiken(puur vanwege het huidige game aanbod), maar ik ben er niet helemaal over uit of ik 7 of 10 wil gebruiken. Het probleem is dat ik veel horror verhalen over 10 hoor -> Gericht op privacy schending en het (schijnbaar) verwijderen van programma's door windows. Wat is hier van waar, en wat zijn jullie ervaringen met een van beide programma's.

Graag hoor ik wat

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Eekii
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-10-2022
Zou voor Windows 10 gaan start veel sneller op is een stuk lichter in gebruik en meer fps in games helemaal als direct x 12 uitkomt.

Verder zijn er inderdaad privacy kwesties maar sinds kort ook bij Windows 7 en 8 dus maakt niet veel uit.
Je kunt hiervoor wel O&O shutup10 gebruiken.

De problemen die jij hebt gehoort over verwijderen van programma's heb ik zelf nog niet ondervonden.

Orgin limited199

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Er zijn pluspunten en minputen voor elk OS te noemen. De belangrijkste die ik heb ervaren:

Windows 7:
Plus:

- Bewezen OS
- Nog puur op de desktop gericht

Min:
- Geen DX12
- Start "iets" minder snel op, heeft geen ingebouwde alternatieven voor 7zip, geen pauzering in kopiëer acties en geen virtuele desktops

Windows 10:
Plus
- DX12
- Lange ondersteuning
- Kan nu zonder extra programma's met archief bestanden en ISO's omgaan

Min:
- Vormgeving moet je van houden
- In updates worden veel dingen opeens veranderd, zonder aankondiging.
- Veel bloatware meegeleverd, zoals een Xbox app, een Groove muziekwinkel, Candy Crush etc

Persoonlijk werk ik gemixed met beide, W10 op een laptop, W7 op de main desktop. Ik erger me inmiddels al wat minder aan W10, maar werk toch liever met W7. Misschien dat ik overstap als DX12 eens gebruikt gaat worden, maar vooralsnog mis ik weinig.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessell
Erik1994 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 21:34:

De problemen die jij hebt gehoort over verwijderen van programma's heb ik zelf nog niet ondervonden.
't waren voornamelijk geruchten, maar ik kon dus niet terug vinden.
Jeroenneman schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 21:41:
Er zijn pluspunten en minputen voor elk OS te noemen. De belangrijkste die ik heb ervaren:

Windows 7:
Plus:

- Bewezen OS
- Nog puur op de desktop gericht

Min:
- Geen DX12
- Start "iets" minder snel op, heeft geen ingebouwde alternatieven voor 7zip, geen pauzering in kopiëer acties en geen virtuele desktops

Windows 10:
Plus
- DX12
- Lange ondersteuning
- Kan nu zonder extra programma's met archief bestanden en ISO's omgaan

Min:
- Vormgeving moet je van houden
- In updates worden veel dingen opeens veranderd, zonder aankondiging.
- Veel bloatware meegeleverd, zoals een Xbox app, een Groove muziekwinkel, Candy Crush etc

Persoonlijk werk ik gemixed met beide, W10 op een laptop, W7 op de main desktop. Ik erger me inmiddels al wat minder aan W10, maar werk toch liever met W7. Misschien dat ik overstap als DX12 eens gebruikt gaat worden, maar vooralsnog mis ik weinig.
Heel helder dank je

Dank voor beide antwoorden. Weet het zeker dat ik wel ga overstappen. Vista is ook niet ideaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Had je Windows10 al "kinderziektes" vrij genoeg om over te stappen? niet gevonden? Daar staat exact hetzelfde in als waar jij 'bang' voor bent: spoken die niet bestaan.

Goed dat je je geregistreerd hebt hier, maar we verwachten van iedereen toch wel wat eigen inzet. Zie ook Het algemeen beleid #quickstart wat beschrijft wat je in een goede topic start zet, nadat je zelf op onderzoek bent gegaan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessell
Hero of Time schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 00:01:
Had je Windows10 al "kinderziektes" vrij genoeg om over te stappen? niet gevonden? Daar staat exact hetzelfde in als waar jij 'bang' voor bent: spoken die niet bestaan.

Goed dat je je geregistreerd hebt hier, maar we verwachten van iedereen toch wel wat eigen inzet. Zie ook Het algemeen beleid #quickstart wat beschrijft wat je in een goede topic start zet, nadat je zelf op onderzoek bent gegaan.
Excuus, deze had ik inderdaad niet gevonden.

Wat mij betreft mag de topic gesloten/verwijderd worden dan
Pagina: 1