Toon posts:

Speakers + receiver voor kamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een receiver + speakers voor in mijn kamer. (Heb Nas schijf, met TV voor de films, enkel het geluid ontbreekt nog.)

Wat is je budget?
Niet meer dan 800.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films te bekijken en te gamen in 5.1 audio.

Wat heb je zelf al gevonden?
http://hificorner.nl/hifi...art-jamo-s426-hcs-3-zwart deze deal kwam ik vandaag tegen.

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-10 00:08
Even een snelle subjectieve mening:

Leuke deal! Sowieso de speakers zullen niet snel teleur stellen, versterker is beter te krijgen maar voor dat bedrag zeker niet verkeerd... alhoewel de 'originele' prijs van ruim €1100,- wel een tikkeltje overdreven is, die set kan je voor rond de 700 wel bij elkaar krijgen incl. bekabeling.

Twee puntjes van kritiek... lijkt mij enigszins overkill voor op een (slaap)kamer, met een dergelijke set kan je een flinke kamer van geluid voorzien. En er mist een subwoofer, deze set zal een leuk geluid produceren maar zal toch net wat tekort schieten met het diep voor films, met muziek zal het prima klinken.

Alternatieven die ik zo even snel bij Hificorner vind...

iets duurder, maar een versterker die ik zou prefereren: http://hificorner.nl/hifi...100-jamo-s426-hcs-3-zwart

iets goedkoper, maar ook met een prima versterker: http://hificorner.nl/hifi...379-jamo-s426-hcs-3-zwart

[ Voor 9% gewijzigd door MicGlou op 08-01-2016 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Persoonlijk ben ik nooit echt fan geweest van deze Jamo-set, het klinkt nogal iel allemaal. De speaker en de gebruikte units zijn ook niet heel groot, speakers gaan ook niet laag waardoor het missen van een subwoofer een behoorlijk nadeel is. Enige is dat je relatief weinig keuze hebt binnen dit budget als je een complete set met wat body wilt. Met maximaal 800 euro kom je op een verdeling van grofweg 250 euro voor een receiver en 500 euro voor een set speakers. 500 euro klinkt veel, maar als je daar vijf speakers voor wilt plus een subwoofer wordt het krap.

Dus wedervraag: wil je echt zuilen of zijn eventueel kleinere speakers ook mogelijk? Veelal raden we kleinere speakers af omdat die (te) veel op de subwoofer hangen voor niet alleen het laag maar ook mid-laag. Met films/series is dit echter minder storend dan met het beluisteren van muziek. Dergelijke sets zouden je iets meer keuze geven. Anders wordt het verder sparen; nu een deel kopen en over een x periode weer aanvullen of tweedehands kopen als je meer waar voor je geld wilt. Afhankelijk van budget/eis is er natuurlijk nog wel verschil tussen echt kleine speakers (aka melkpakjes/satellieten dan wel monitoren).

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 08-01-2016 22:48 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Speakers pricewatch: Harman Kardon HKTS 16 BQ (Zwart)
De Marantz NR1504 wordt niet meer verkocht zie ik. Speakers zijn in ieder geval goed!

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:38
Ik deel de mening van FeaR over de genoemde Jamo set. Het budget is inderdaad niet echt ruim is 2e hands nog een optie?

Als het perse nieuw moet zijn zou ik momenteel denk ik voor 4x Q Acoustics 3020 (Graphite) met 1x Q Acoustics 3090C (Graphite). In deze prijsklasse super speaker.

Je houd dan nog genoeg over voor een fatsoenlijke receiver, en eventueel kun je op een later tijdstip dan nog de subwoofer toevoegen.

Review over de 3020's:
http://www.whathifi.com/q-acoustics/3020/review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga waarschijnlijk mijn speakers houden die ik heb. Ben enkel op zoek naar een goede reveiver die 5.1 audio kan afspelen en op hetzelfde moment muziek kan streamen naar de badkamer.

Met vriendelijke groeten
Pagina: 1