Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zeer trage boot (SSD defect of toch MB?)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:50

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Topicstarter
Goedendag allemaal,

Nadat ik zojuist terugkom van een stuk lopen lijkt mijn systeem in slaapstand te zijn gegaan (iets wat nooit is gebeurd) en ik kon hem er niet uit krijgen. Na een harde reset duurde het vrij lang voordat hij in het splash screen van Asus kwam (3+ min).

De MB,processor+koeling is inmiddels 6,5 jaar oud maar er zijn de overige onderdelen vervangen/ge-update.

In de bios zie ik de boot SSD niet meer, maar doordat hij zo tergend langzaam boot twijfel ik of het MB nog wel gezond is :/ .

Alle antwoorden die ik via vriend Google vind gaan over recent gebouwde systemen waarbij kabels los zitten...dat lijkt mij hier niet het geval. Durft iemand te zeggen wat het probleem is/kan zijn?

Beste antwoord (via Sumerechny op 09-01-2016 08:35)

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dat de POST zolang duurt kan logisch zijn na een uitval.. als het systeem weer goed afgesloten wordt zou het daarna weer gewoon "normaal moeten gaan"

echter als je SSD de geest gegeven heeft.. en je bios wel ziet dat er iets op dat sata kanaal hangt en daar op gaat wachten duurt het ook wel langer :)

kan je vrij makkelijk testen. trek de SATA kabel van de SSD los :)

als mijn Dell laptop uitgevallen is wegens een lege accu ergens in slaapstand... duurt de POST ook gruwelijk lang.. de keer der op als die normaal uit gezet is is er niks meer aan het handje en vliegt die door de POST

404 Signature not found

Alle reacties

• o_f_course
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-10 16:14

o_f_course

Och...

batterij op mb? oververhit geweest? misschien een condensator die de geest gegeven heeft op MB? wild guesses

facts don't care about your feelings

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
o_f_course schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:48:
batterij op mb? oververhit geweest? misschien een condensator die de geest gegeven heeft op MB? wild guesses
Dank voor je snelle reactie. De batterij is het helaas niet, na vervanging is het systeem nog steeds verschrikkelijk traag.

Maar ligt het probleem sowieso bij het MB of zijn er nog andere opties?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 20:15

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Samsung 840 EVO SSD?

This footer is intentionally left blank

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
Nee een OCZ Vertex 2 60GB, hoezo?

Het MB is een ASUS M4A785TD-V EVO met een AMD Phenom X4 945

In mijn ogen al een tijdje aan vervanging toe, maar de spaarrekening denkt er anders over O-)

Acties:
  • Beste antwoord

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dat de POST zolang duurt kan logisch zijn na een uitval.. als het systeem weer goed afgesloten wordt zou het daarna weer gewoon "normaal moeten gaan"

echter als je SSD de geest gegeven heeft.. en je bios wel ziet dat er iets op dat sata kanaal hangt en daar op gaat wachten duurt het ook wel langer :)

als mijn Dell laptop uitgevallen is wegens een lege accu ergens in slaapstand... duurt de POST ook gruwelijk lang.. de keer der op als die normaal uit gezet is is er niks meer aan het handje en vliegt die door de POST

404 Signature not found

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
SMSfreakie schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 20:52:

Dat is het inderdaad, ik had zelf verwacht dat hij de SATA poorten pas later checked. Maar hij schiet nu door naar de melding dat er geen geschikt boot device is :P . Tijd voor een clean install van het systeem dus ;) .

Allemaal dank voor de hulp!
Pagina: 1