[Fysieke Apple Winkel] Studentenkorting & US Keyboard

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierColijn
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-06 19:48
Wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen. Het shopping forum leek meer over dealextreme en andere chinese winkels/producten te gaan.

Ik wil een 2015 15.4 inch macbook pro kopen. Omdat dit een hele uitgave is dacht ik "Ik ga wel naar een Apple Store". Ook wel eens leuk om daar naar binnen te lopen met daadwerkelijk het idee om iets te kopen.

Nu vroeg ik mij twee dingen af, 1. krijg je in die winkel studentenkorting? Met studentenkorting is de laptop 2070 euro in plaats van 2220 o.i.d., scheelt dus mooi 150 euro. (of 6%). Ik kan me gewoon prima legitimeren met TU Delft pasjes enzo, dus dat is geen probleem.

2. Hebben ze in de fysieke winkel modellen met een US keyboard layout, of moet ik dan wachten? (Dan kan ik hem net zo goed online bestellen) Die Nederlandse layout ziet er echt gaar uit met dat vreemde knopje links van de Z toets. Ik ga wel voor een standaard model (2.2 GHz met standaard SSD etc.), dus dat zou de kans moeten verhogen.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:19
Mijn ervaring is dat bij Apple resellers vrijwel nooit modellen met US Keyboard in voorraad zijn. Deze kunnen ze uiteraard wel bestellen voor je maar dan zit er vaak een levertijd op van +/- 2 weken. Normaal gesproken krijg je bij resellers gewoon 6% studentenkorting op vertoon van een collegekaart.

Bij Apple zelf (de officiële stores) in Amsterdam, Den Haag en Haarlem zou je meer geluk kunnen hebben en kan het voorkomen dat ze een model met US toetsenbord op voorraad hebben, maar dan zou je denk ik even vooraf moeten bellen. Ook daar kunnen ze de MacBook natuurlijk voor je bestellen, levertijd is dan waarschijnlijk iets korter.

Een andere manier is online bestellen. Dan kun je de MacBook zo configueren als je zelf wilt (dus met US keyboard). Tegenwoordig kun je de MacBook dan in een Apple store af laten leveren (meen ik laatst gelezen te hebben) of natuurlijk thuis laten bezorgen. Wat interessant kan zijn is dat je op deze manier kunt bestellen via surfspot wat je 8% korting oplevert in plaats van 6% korting.

Ga eens naar surfspot.nl, log daar in met je gegevens van de TU Delft, en ga vervolgens naar partnershops. Daar kun je Apple selecteren en ga je via een speciale link door naar de officiële Apple Store website. Hier zul je zien dat de prijzen 8% lager zijn dan normaal.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierColijn
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-06 19:48
Wow! Ben ik even blij dat ik dit nog gevraagd heb! Scheelt me nog 50 euro! In de apple store is de laptop nu 2020 i.p.v. 2070 :) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-06 17:47
SquareOne schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:48:
Mijn ervaring is dat bij Apple resellers vrijwel nooit modellen met US Keyboard in voorraad zijn.
Niet alleen bij resellers, ook bij de officiële Apple Stores. Ze hebben vrijwel alleen een grote voorraad van iPhones en iPads. Als het gaat om MacBooks en iMacs die afwijken van de standaard configuratie (meer ram, meer schijfruimte, of andere toetsenbord indeling) hebben ze die zeer beperkt op voorraad en zullen vrijwel altijd ingevlogen worden vanuit de fabriek in China. Voor MacBooks kun je net zo goed, of wel misschien beter, gewoon online bestellen. Enkel als je het standaard model voldoet, of je gaat voor een iPad, loop je 10 minuten later met je aankoop de winkel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:01
Via de officiële Apple Store app kun je tegenwoordig de voorraad checken in de fysieke winkel. Zo kun je erachter komen of de Stores hem op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 20:16
Afgelopen jaar ben ik eens in de Apple store in Amsterdam geweest en toen ik vroeg of ze Macbooks met US toetsenbord hadden, kreeg ik als antwoord dat ze die zelfs niet konden bestellen. Dat kon toen dus alleen online, of via een reseller.

Weet uiteraard niet of dat inmiddels anders is, maar dat lijkt me eerlijk gezegd niet.

Relax. nothing is under control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouddieehh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-04 14:48
Ik zou even bellen met de Apple online store. Heb ik vorig jaar gedaan, € 1071 voor mijn mba 2015 13" 8gb en 256gb ssd. Ging ook om een US keyboard. De Apple store (fysiek) had toen alleen de NL keyboard.

De mensen sturen je dan een 'mandje' per mail en als je daarmee akkoord gaat kun je gelijk afrekenen.

Scheelt je soms meer dan de 6%. Succes en veel plezier met je aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-06 10:58
Alle standaard voorraad MacBook of toetsenborden zijn met Nederlandse indeling. In de officiële Apple store kan je niet direct bestellen wel via de Apple store online en laten afleveren..

Bij resellers kan je ze wel bestellen. En ophalen alleen leertijden zijn wat langer.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1