Hallo,
Ik vraag me af wat ik het beste kan gebruiken om een netwerkverbinding naar mijn zolder kan krijgen. Hier wat feitjes:
- stroom en coax beiden op kamer aanwezig
- beide kabelafstanden zijn denk ik rond de 10 meter
- het coax netwerk ziet er redelijk netjes uit. Zit ook een amplifier in de meterkast
Ik wil wel graag 1gb snelheid halen als dat kan? Wat is dan de beste techniek? Nog even los van de prijs...
            Ik vraag me af wat ik het beste kan gebruiken om een netwerkverbinding naar mijn zolder kan krijgen. Hier wat feitjes:
- stroom en coax beiden op kamer aanwezig
- beide kabelafstanden zijn denk ik rond de 10 meter
- het coax netwerk ziet er redelijk netjes uit. Zit ook een amplifier in de meterkast
Ik wil wel graag 1gb snelheid halen als dat kan? Wat is dan de beste techniek? Nog even los van de prijs...
/u/304323/crop57b305e412444_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/4764/crop5e9024a30841d_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/46486/RayBan.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/181161/IMG_725911.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/92491/crop64a1593f33a7b_cropped.jpg?f=community) 
            /u/12038/crop5a51514a4dec1_cropped.png?f=community) 
             ). Dat is inderdaad gepasseerd station - al zal het nog steeds IRL beter presteren dan 95% van PLC, en bovendien betrouwbaarder. Ik heb jaren terug toen ik voor het eerst met MoCA ging spelen een 1.1 set van Netgear (naam even kwijt) uitgeprobeerd in een zalencentrum met notoir slecht coax. Ene bridge in de meterkast geplaatst, andere in een zaal 25m verderop (geheid veel meer afstand in de muur), met veterdunne coax waar zelfs de VHF TV-zenders slecht op te zien waren en UHF totaal niet te ontvangen was. Op goede gok de andere MoCA bridge geplaatst: binnen paar seconden verbinding en inderdaad 175Mbps throughput. 55dB dynamisch bereik is ERG handig
 ). Dat is inderdaad gepasseerd station - al zal het nog steeds IRL beter presteren dan 95% van PLC, en bovendien betrouwbaarder. Ik heb jaren terug toen ik voor het eerst met MoCA ging spelen een 1.1 set van Netgear (naam even kwijt) uitgeprobeerd in een zalencentrum met notoir slecht coax. Ene bridge in de meterkast geplaatst, andere in een zaal 25m verderop (geheid veel meer afstand in de muur), met veterdunne coax waar zelfs de VHF TV-zenders slecht op te zien waren en UHF totaal niet te ontvangen was. Op goede gok de andere MoCA bridge geplaatst: binnen paar seconden verbinding en inderdaad 175Mbps throughput. 55dB dynamisch bereik is ERG handig :strip_icc():strip_exif()/u/286431/crop680f6b95743ca_cropped.jpg?f=community) 

:strip_icc():strip_exif()/u/5326/crop5ff8e3fc691c6_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/10517/nwkoffie.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/101509/Avatar.gif?f=community)