Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Clean windows 10 op nieuwe SSD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• arneschoonvliet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-10 15:25
Ik heb een laptop waarop windows 10 op draait (via clean install optie geïnstalleerd toen het uitkwam, ik kwam van windows 8.1). Nu ga ik het systeem upgraden met een ssd. Ik heb natuurlijk geen productie code hiervoor. Nu lees ik over het net dat ik gewoon windows kan installeren op de nieuwe ssd. Het deel waar men voor een productie code vraagt kan overslaan. En dat wanneer windows helemaal geïnstalleerd is de activatie automatisch zal gebeuren.

Klopt dit? Ik lees ook dat ik de huidige HDD waar windows 10 opstaat moet formatteren. Aangezien dit van een laptop is en niet 2 schijven tegelijk kan aansluiten weet ik niet goed hoe ik dit moet doen.

Kan iemand bevestiging dat de upgrade naar SSD geen probleem zal geven voor de activatie. Ook wanneer er nog steeds een windows op de oorspronkelijke HDD staat?

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-11 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je huidige W10 gewoon geactiveerd is, kan je doen wat je zegt: key overslaan en 't activeert als je internet hebt. Voor het wissen van de HDD is helemaal aan jezelf. Het wordt vaak aangeraden zodat je zeker weet dat je van de juiste schijf opstart, maar IMO is het niet nodig. Zeker in jouw geval boeit het niets. Houd die HDD gewoon lekker als reserve, je kan 'm later altijd nog helemaal wissen en op een andere manier inzetten (haal een USB case en je hebt een externe schijf).

@hieronder:
Dat heeft geen zin voor een upgrade versie. Je krijgt een generieke key terug waar je niet mee kan activeren (als-ie al geaccepteerd wordt).

[ Voor 13% gewijzigd door Hero of Time op 09-01-2016 00:29 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-11 21:16
Je kant natuurlijk ook altijd de key even uitlezen met de diverse tools :).

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Upgraden naar ssd en na 24 uur is je licentie weer geverifieerd. Oude hdd hoef je niet perse te formatteren als je 'm maar offline houdt/niet meer in je laptop gebruikt (vanwege misbruik licentievoorwaarden).

NRG

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-11 19:13

sHELL

VR "connoisseur"

Ik had gewoon windows 10 op een nieuwe HD geinstaleerd, daarna weer terug geboot naar mijn oude HD en daar van 7 naar windows 10 upgrade gedaan. Toen ik weer inlogde in Windows 10 op de nieuwe HD was het al geactiveerd. (hoe? geen idee, had geen zin om me daar druk om te gaan maken)

[ Voor 7% gewijzigd door sHELL op 09-01-2016 04:38 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.