Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HDMI audio naar TV werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• paper towel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-04-2023
Beste mensen,

Hopelijk staat deze topic ongeveer op de juiste plek.

Ik heb mijn laptop met een HDMI aangesloten op de tv. Beeld werkt prima, audio blijft via de laptop komen.

Op het internet lees ik dat veel mensen dit probleem tegen komen. De adviezen zie ik vooral lees zijn om bij geluidsopties opzoek te gaan naar afspeelapparaten. Maar deze heb ik niet. Ik heb alleen luidsprekers staan bij mijn apparaten. Ik kan nergens iets vinden over de hdmi of iets dat ik denk dat te maken heeft met de audio.

Vandaar deze post, hopelijk kunnen jullie mij vertellen wat te doen.

Bij voorbaat dank,
Joshua

Alle reacties

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Wel handig om te weten welke laptop het is ;).

Hoi!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:36

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dus bij playback zie je maar 1 in de lijst staan? Bij beetje laptop zou zelfs ook je jack-output er bij moeten staan. Als je rechtermuis op die luidsprekers doet, heb je ook optie 'verberg niet aangesloten', staat die niet toevallig aan?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-11 02:03

Swordlord

Act first, think never

(jarig!)
My 2 cent... gezien ik het nu al vaker heb gezien.

Ouder laptopje (Core i gen 1-3), Intel Graphics, toch upgrade naar windows 10 gedaan.

Probleem: Standaard geïnstalleerde Intel HD graphics driver door windows heeft geen audio driver.
Oplossing: Kijken of je toch nog een fatsoenlijke windows 10 versie kan vinden voor je Intel graphics.

[ Voor 8% gewijzigd door Swordlord op 08-01-2016 18:50 ]

• paper towel
Dat is een snelle reactie.

Het vinkje stond inderdaad uit. Maar nadat ik deze had aangezet verscheen er niet een ander apparaat.

intel core I5 4200.INtel HD graphics 4400.

Ik wil wel een foto uploaden van de specificaties als dat mogelijk is maar ik zie niet hoe.

Hebben jullie verder nog suggesties?

HDMI geeft wel beeld dus is deze wel geinstalleerd?

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

(jarig!)
Het audio en beeld deel staan los van elkaar. De stock drivers die meehobbelen van windows update, hebben vaker geen goede audio support voor windows 10, omdat het antiekere drivers zijn.

Welk OS draai je? Heb je een goede/recente Intel HD graphics driver geïnstalleerd?

[ Voor 53% gewijzigd door Swordlord op 08-01-2016 18:59 ]

• paper towel
Windows 10, geupgrade vanaf 8.1 home.

Verder staat er rechtsonder wel intel HD Graphics en kan ik in die opties komen

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

(jarig!)
Installeer eens de nieuwste driver.

https://downloadcenter.in...Windows-10-15-40-4th-Gen-

en de nieuwste chipset drivers zijn ook nooit verkeerd na zo'n upgrade pad.
https://downloadcenter.in...tware-INF-Update-Utility-

[ Voor 55% gewijzigd door Swordlord op 08-01-2016 19:03 ]

• paper towel
dankje. echter moet ik de 32 bit versie hebben. ik zal even kijken of ik die kan vinden anders mag je aar wel een linkje van posten als dat kan.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:24

D4NG3R

kiwi

:)

32 bit? Is er een goede reden waarom je dat überhaupt nog zou willen gebruiken?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• paper towel
de laptop is laatst door een kennis van mij geinstalleerd met 32 bit... maar als ik het zelf probeer pakt de laptop de usb opstart niet.. dus het lukt mij niet windows opnieuw met 64 bit erop te zetten.

maar als jij denkt dat dit het probleem oplost dan moet ik daar even naar kijken.

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

(jarig!)
wow... just wow...
Dat iemand een opzicht nog recent systeem met een 32bit OS durft te installeren.
Verklaart direct wel dat Intel HD audio niet is meegeïnstalleerd...

Maar betreffende de Intel drivers heb je tegenwoordig 2 officiële win10 smaakjes, 64 bits, of 64 bits :+ .
Er zijn wel wat beta win10 32 bits drivers, majah... beta... :X

[ Voor 17% gewijzigd door Swordlord op 08-01-2016 19:17 ]

• paper towel
8)7 ik lees nu pas de vraag over wat voor laptop het is:

acer aspire E1 series model: V5WE2

geluid zou toch gewoon moeten werken.

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

(jarig!)
Voor de laatste keer...
Nee, dat werkt niet gewoon zomaar, de Intel audio driver moet ook geinstalleerd zijn.
Jij draait een windows 10 32b versie, waar dus amper fatsoenlijke drivers voor worden gemaakt. De door windows standaard aangeleverde driver, heeft GEEN ondersteuning voor het audio deel van de GPU.

Mocht je echt niet willen omzetten naar 64bit.
Dan zou ik zeggen. Succes met deze beta drivers
https://downloadcenter.in...r-Windows-7-8-1-10-15-40-

• paper towel
Inmiddels een hele tijd verder. Na gefrustreerd het probleem genegeerd te hebben hier wederom een nieuwe poging mijn geluid eindelijk te fixen.

Inmiddels win 10 64 bit geinstalleerd. Hetzelfde probleem doet zich voor.

Ik heb na mijn idee de chipset geinstalleerd. Dus als iemand nog kan adviseren hoe ik het probleem kan ontdekken en oplossen dan daarvoor mijn dank

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:44
Probeer eens een andere hdmi kabel

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 14:35

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Doet een andere HDMI audio bron het wel goed als deze wordt aangesloten op je TV?
Heb je de laptop al geprobeerd aan te sluiten op een andere TV en daarop de audio geprobeerd?

Als jouw laptop HDMI Audio zou ondersteunen, dan moet je ook een device in je Windows Device Manager zien: HDMI Audio of iets dergelijks. Als deze er niet is, denk ik niet dat de laptop het ondersteund en gaat het dus nooit werken.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:44
Google even op Snappy driver..en update eens de drivers...

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

(jarig!)
paper towel schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:34:

Ik heb na mijn idee de chipset geinstalleerd. Dus als iemand nog kan adviseren hoe ik het probleem kan ontdekken en oplossen dan daarvoor mijn dank
Chipset driver geïnstalleerd alleen dat of ook de Intel HD graphics waar ik destijds ook al naar linkte?

Als je kijkt bij audio afspeel apparaten, verschijnt dan iets Intel HD audio of letterlijk jouw TV type als je HDMI verbinding maakt tussen de laptop-tv?

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:31

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Als je nou begint met eens alle drivers te updaten van de officiële bron. Intel heeft daar een handig tooltje voor: http://www.intel.nl/content/www/nl/nl/support/detect.html
Laat dat lopen en alle Intel updates komen gelijk in beeld, dan de stappen volgen. Hopelijk werkt dat.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Pagina: 1