Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop voor relatief simpel gebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:10

Detmer

Professioneel prutser

Topicstarter
Tweakers,

Een goede kennis heeft mij gevraagd om hem te helpen bij het zoeken naar een nieuwe laptop. Deze zal naast de gewone desktop gebruikt worden en de laptop zal dan ook geen zware taken uit hoeven te voeren.

Wat ga je met je laptop doen?
Het simpele huis- tuin- en keukengebruik. E-mail, internet, filmpje kijken e.d. Soms wellicht wat lichte videobewerking, maar daarvoor staat ook al een desktop ;) .

Wat is je budget?
Maximaal €675,-. Minder mag altijd, ietsjes (+-50) meer ook.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop zal veel thuis gebruikt worden, maar ook af en toe wel eens meegenomen worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet een voorkeur qua merk, zolang de laptop maar degelijk is en het niet (op voorhand) al na een jaar gaat begeven :P

Directe eisen:
15,4 / 15,6 inch
Met SSD (Eenmaal met wil je nooit meer zonder >:) )
HDMI aansluiting

Ik zit momenteel zelf te twijfelen tussen
pricewatch: Asus P4510LA-CN199H (€590,-)
en
pricewatch: Toshiba C55D-C-16F (€530)

Asus is voor zover ik weet een degelijk merk en levert goede systemen. Er zit een Intel processor in en het scherm is Full-HD. Het nadeel is in mijn ogen dan weer dat er maar 4gb in zit en een SSD van slechts 128gb.

De Toshiba heeft een AMD quadcore t.o.v. de I3 van de Asus en 8gb geheugen. Daarnaast heeft de Toshiba nog eens een 256gb SSD t.o.v. de 128gb van de Asus. Nadeel is dan weer dat het scherm geen Full-HD is en de lan-poort 100mbps is.

Als ik de specs vergelijk van beide machines gaat mijn voorkeur toch uit naar de Toshiba, omdat deze meer voor minder geld heeft. De vraag is dan alleen hoe kwalitatief de Toshiba is. Zit er ergens een addertje onder het gras? Meer voor minder betekent meestal bezuinigen op andere dingen.

Wat denken jullie ervan / zijn er misschien nog wel betere alternatieven?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Beste antwoord (via Detmer op 25-01-2016 11:47)

• Castelmagno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-11 11:21
Je kan ook eens kijken naar de Toshiba L50. Deze heeft denk ik wel alles wat je graag zou willen hebben + past nog steeds binnen je vooropgestelde budget.

Er zit nammelijk een 256gig ssd in, i5, 8gig ram, full hd scherm en uiteraard een HDMI aansluiting. Maar als er uiteindelijk echt niet veel op de laptop wordt gedaan (bijna geen multi-tasken) kan je ook gerust voor de Asus gaan. Ik heb zelf wel geen verdere ervaring met Toshiba of Asus. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Castelmagno op 08-01-2016 18:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Castelmagno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-11 11:21
Je kan ook eens kijken naar de Toshiba L50. Deze heeft denk ik wel alles wat je graag zou willen hebben + past nog steeds binnen je vooropgestelde budget.

Er zit nammelijk een 256gig ssd in, i5, 8gig ram, full hd scherm en uiteraard een HDMI aansluiting. Maar als er uiteindelijk echt niet veel op de laptop wordt gedaan (bijna geen multi-tasken) kan je ook gerust voor de Asus gaan. Ik heb zelf wel geen verdere ervaring met Toshiba of Asus. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Castelmagno op 08-01-2016 18:42 ]

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:10

Detmer

Professioneel prutser

Topicstarter
Castelmagno schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 18:41:

Die Toshiba ziet er nog velen malen beter uit idd. Heeft ook een fatsoenlijke videokaart erin zitten zie ik al wel. Zal deze eens voorleggen, bedankt :) !

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com