iPhone 5S gereedmaken voor verkoop.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:38
Goedeavond!

Heb van de week een 6s gekocht, super apparaat! Nu wil ik mijn 5s verkopen aan een kennis. Ik ben echter zo dom geweest om een paar dagen geleden het toestel te wissen vanuit het apparaat zelf. Vervolgens kon ik er niks meer mee omdat hij de iPhone wil activeren, maar dat gaat niet omdat er geen simkaart in zit.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik heb deze pagina bekeken overigens. https://support.apple.com/nl-nl/HT201351 Ik ben NIET uitgelogd op iCloud… En zoek mijn iPhone staat wel uit volgens mij, want zover ik weet heb ik dat destijds uitgeschakeld. Hoe kan ik nu het beste te werk gaan? Ik was sowieso van plan om de iPhone 5s in DFU te herstellen zodat hij helemaal 100% fris is. Maar daarmee raak je niet uitgelogd op iCloud he?

Wat zijn volgens jullie de handigste/beste stappen om er voor te zorgen dat de telefoon uitgelogd raakt op icloud en om te controleren of zoek mijn iphone uitstaat?

Zelf dacht ik als volgt.

1. Simkaart die in mijn 6s zit even er uit halen en in de 5s steken. Dan de telefoon activeren en uitloggen op icloud en zoek mijn iphone.
2. Iphone 5s wissen in iTunes d.m.v. DFU
3. iPhone verkopen

klopt dit?

[ Voor 18% gewijzigd door dennis_rsb op 08-01-2016 18:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

Het makkelijkste is om in te loggen op iCloud.com en daar je telefoon uit je account te verwijderen. Dit doe je door naar zoek mijn iPhone te gaan, het toestel te selecteren en dan verwijder uit account te kiezen. Als je daarna de telefoon een dfu geeft is je Apple id losgekoppeld.

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
dragon4ce schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 18:05:
Het makkelijkste is om in te loggen op iCloud.com en daar je telefoon uit je account te verwijderen. Dit doe je door naar zoek mijn iPhone te gaan, het toestel te selecteren en dan verwijder uit account te kiezen. Als je daarna de telefoon een dfu geeft is je Apple id losgekoppeld.
Dank voor je reactie. Ik heb even ingelogd op de website icloud.com en geklikt op ''zoek iphone'' daar staan geen iPhones. Dus als het goed is staat zoek mijn iphone uit op de 5s? Of kan het zijn dat zoek mijn iphone wel aan staat maar dat icloud.com dat niet ziet omdat het toestel uitstaat/leeg is?

En ook al zou ''zoek mijn iphone'' uitstaan. Hoe moet ik het apparaat uitloggen van mijn icloud account? Bij icloud instellingen op hun website zie ik wel staan ''mijn apparaten'' En daar zie ik mijn Air 2, rMBP, iPhone 5s en iPhone 6s staan. Is het dan een kwestie van het apparaat te verwijderen uit die lijst? Is dat voldoende om het apparaat (de 5s) te ontkoppelen van mijn icloud account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dit doen.

1. Zoek mijn iPhone uitschakelen (Instellingen > iCloud > zoek mijn iPhone).
2. Inhoud wassen van iPhone (Instellingen > algemeen > stel opnieuw in > wis inhoud en instellingen).

Klaar :)

Dfu enz is allemaal niet nodig.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Eens met Donstill. Eventueel eerst ook iMessage handmatig uitschakelen?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Donstil schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:49:
Dit doen.

1. Zoek mijn iPhone uitschakelen (Instellingen > iCloud > zoek mijn iPhone).
2. Inhoud wassen van iPhone (Instellingen > algemeen > stel opnieuw in > wis inhoud en instellingen).

Klaar :)

Dfu enz is allemaal niet nodig.
Bedankt voor je reactie! Ik lees dit bericht nu pas. Ik heb toch maar even mijn simkaartje gewoon in de 5s gestoken. Toen iCloud uitgelogd in de iPhone (eerst zoek mijn iPhone uitgeschakeld in dat menutje), de appstore uitgelogd, voor de zekerheid ook Facetime uitgelogd en uitgeschakeld, en iMessage uitgeschakeld. Daarnaast heb ik nog even ingelogd met mijn Apple ID op de supportprofile pagina. Op die pagina heb ik mijn 5s verwijderd uit ''mijn producten''. Toen het toestel uitgezet en simkaart eruit gehaald. Toen DFU hersteld (las je reactie nu pas maar goed het is nooit kwijt) en het toestel uitgezet.

Als ik de Apple pagina zo doorlees, die ik in dit topic genoemd heb, dan zou het volgende volstaan in mijn geval: 1. in de iPhone naar instellingen>icloud gaan en daar zoek mijn iphone uitschakelen. 2. dan uitloggen op icloud. 3. "wis alle inhoud en instellingen''

Deze 3 punten zouden al moeten voldoen om je iPhone leeg te maken, volgens de Apple pagina. Zo heb ik het volgens mij met mijn iPad 3 toen ook gedaan toen ik hem ging verkopen. Nu heb ik op de iPhone ook imessage uitgeschakeld, uitgelogd uit facetime (en uitgeschakeld) , uitgelogd op de appstore, en dus verwijdert uit ''mijn producten'' op de supportprofile pagina. Waarschijnlijk onnodig extra stappen, anders had het wel op die Apple pagina gestaan. Maar gaat een beetje zekerheid kan nooit kwaad toch :)
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 20:34:
Eens met Donstill. Eventueel eerst ook iMessage handmatig uitschakelen?
Ja heb ik ook even gedaan:)

[ Voor 9% gewijzigd door dennis_rsb op 08-01-2016 21:40 ]

Pagina: 1