Philips TV defect -> omruilvoorstel; welke TV te kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:50
Ik zoek een?
LCD/LED-TV

Wat is je budget?
N.v.t.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Blu-rays en TV-series kijken via media player. TV van Ziggo via DVB-C.

Wat heb je zelf al gevonden?
Gezien onderstaand verhaal zal het een Philips moeten worden. Sowieso met Ambilight.

Welke vragen heb je hier nog over?

Voordat ik mijn vragen stel eerst even het verhaal. Ik heb een Philips 40PFL8008K die vorige week defect is geraakt. De TV is pas 2.5 jaar oud, maar helaas meldt e-Care mij dat het benodigde onderdeel niet meer te bestellen is bij Philips :? Daarom gaan ze mij nu een omruilvoorstel doen. Ik mag zelf het model uitkiezen en afhankelijk hiervan een bepaald bedrag bijbetalen.

Mijn probleem is nu dat Philips helaas geen high-end modellen meer maakt in kleinere maten. Ik zit slechts zo'n 2 meter van de TV af en wil dus eigenlijk niet veel groter dan 40-42 inch.

Het enige model van Philips dat nog enigzins in de buurt komt is de 43PUK7100/12. Ik begrijp echter dat deze slechts een 50 Hz panel heeft en ook maar 2-zijdig Ambilight. De TV krijgt ook niet hele geweldige reviews.

Het eerstvolgende (kleinste) model met een 100 Hz panel is de 48PUS7600/12. Deze heeft wel 3-zijdig Ambilight, maar is een flink stuk groter. De reviews van deze TV zijn op zich goed qua beeldkwaliteit, alleen schijnt de software nog niet al te stabiel te zijn.

Nu lees ik hier en daar dat je bij een 4K TV wel dichter op het scherm kunt zitten, maar ik vraag me af of dat ook geldt voor upscaled materiaal? Blu-rays en HD-TV zijn tenslotte allebei 1080p/i en ik heb geen idee wat ik hiervan kan verwachten.

Als er mensen zijn met ervaringen met een 4K TV en een relatief korte kijkafstand hoor ik het graag!

Andere adviezen zijn natuurlijk ook welkom.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:49
Je bent voor het blok gesteld dus.... tja dan toch maar die 48'er nemen, die andere wil je niet, en verkopen als het je echt tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Behoorlijk voor het blok gezet ja.

Het is ook erg lastig te vinden welke refresh rates de panel in de TV's nu echt hebben. Ik hou niet van het "soap opera" effect, dus ik zet Perfect Natural Motion altijd uit. Maar dan wil ik toch wel minimaal een 100 Hz panel in m'n TV (200 Hz met Clear LCD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
ik zou persoonlijk voor een Sony gaan of zo. Phillips tv`s gaan niet altijd zo goed samen met de ziggo boxen.
en zo wie zo met de horizon box . veel problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:49
http://www.tvstore.nl/pro...ml#product_specifications

Zij zeggen weer 100Hz, tja ik zou niet persee op de Tweakers pw afgaan die 50Hz zegt, heeft wel ns fouten. Maar zekerheid wil je, tja heb ik niet voor je, behalve dan dat ik voor die prijs eigenlijk 100 verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 07:39
Eerst zou ik willen weten wat de bijbetaling is op een bepaald model. De 48PUS7600/12 heeft een adviesprijs van €1.599, maar staat al in de pricewatch voor €1.049. Dan kan Philips heel gul zijn en je nog €550 terug doen voor je oude televisie, maar dan schiet je er uiteindelijk nog niets mee op. Of je betaalt met wat korting een televisie die je niet hebben wilt. Leuk, maar dan wel meteen nieuw in doos op Marktplaats (maar dan laat je ook flink wat vallen).

Wellicht dat ze je ook een bedrag cash zouden willen doen. Duidelijk aangeven dat je een compacte high-end televisie wilt, maar dat ze die niet kunnen leveren. Maar dan zul je wel genoegen moeten nemen met een fiks lager bedrag (als ze het al doen). Een televisie kost Philips natuurlijk niet zo gek veel, omdat alle marges wegvallen.

Ik zou overigens niet gauw een flink bedrag bijbetalen voor een televisie die je eigenlijk niet wilt hebben. Ik hanteer vaak het motto: "Beter één keer ergeren bij het betalen, dan dagelijks bij het gebruik". Is trouwens wel een duur motto :+

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-10 00:32
Sjah schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:01:
http://www.tvstore.nl/pro...ml#product_specifications

Zij zeggen weer 100Hz, tja ik zou niet persee op de Tweakers pw afgaan die 50Hz zegt, heeft wel ns fouten. Maar zekerheid wil je, tja heb ik niet voor je, behalve dan dat ik voor die prijs eigenlijk 100 verwacht.
7100 serie van Philips is een 50hz serie. Zal binnenkort misschien eens een blogje maken met een overzicht hiervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
InEtVa schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 20:12:
[...]

7100 serie van Philips is een 50hz serie. Zal binnenkort misschien eens een blogje maken met een overzicht hiervan
Weet je toevallig ook de refresh rates van de andere series? Bijv. de 7600 en 6500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
Mr Magic schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 21:52:
[...]

Weet je toevallig ook de refresh rates van de andere series? Bijv. de 7600 en 6500?
De 7600-serie heeft een 100hz paneel en de 6400-serie (ik neem aan dat je die bedoelt) een 50hz paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
InEtVa schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 22:02:
[...]

De 7600-serie heeft een 100hz paneel en de 6400-serie (ik neem aan dat je die bedoelt) een 50hz paneel.
Nee, er is ook een 6500 serie, bijv. de 40PFK6550/12, wat volgens mij ook een recent model uit 2015 is? Gezien het feit dat deze "800 Hz PMR" heeft zal het ook wel een 50 Hz panel zijn gok ik...

[ Voor 12% gewijzigd door Mr Magic op 08-01-2016 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik zou ook aangeven wat al eerder is gezegd:

Jullie bieden niks wat interessant is voor mij, liever heb ik van jullie de marktwaarde terug en zoek ik zelf een TV uit. Ik denk helaas wel dat de vergoeding dan laag uit zal vallen. 2,5 jaar is een flinke tijd in hardwareland, en TV's zijn niet heel waardevast.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
Mr Magic schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 22:09:
[...]

Nee, er is ook een 6500 serie, bijv. de 40PFK6550/12, wat volgens mij ook een recent model uit 2015 is? Gezien het feit dat deze "800 Hz PMR" heeft zal het ook wel een 50 Hz panel zijn gok ik...
Ah, ik ging ervan uit omdat je voor de rest het over UHD modellen had dat je de 6400 serie bedoelde. De 6500 zou een 100hz paneel moeten hebben, maar dit heb ik nog niet zelf kunnen testen. Ik zou echter als het kan voor de in de post hierboven genoemde optie gaan. TP Vision (het bedrijf achter Philips televisies) staat niet bekend om hun goede software en dit heeft ook invloed op de beeldkwaliteit (zo zijn de beeldinterpolatie en upscaling ondermaats vergeleken met andere merken). Ik denk dat je bij een ander merk een betere koop kan doen, mits dit een mogelijkheid is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:58
Mr Magic schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 17:15:
Het eerstvolgende (kleinste) model met een 100 Hz panel is de 48PUS7600/12. Deze heeft wel 3-zijdig Ambilight, maar is een flink stuk groter. De reviews van deze TV zijn op zich goed qua beeldkwaliteit, alleen schijnt de software nog niet al te stabiel te zijn.
Ik heb zelf een 48PUS7600 gehad die ik had gekregen ter vervanging van een 48PFS8109. Deze 48PUS7600 was een groot drama, afgezien van allerlei software bugs wilde deze niet fatsoenlijk starten en moest ik altijd eerst de stekker uit het stopcontact trekken om te TV aan te kunnen zetten.

Ik heb (met enige moeite) de 48PUS7600 kunnen inleveren en het volledige aankoopbedrag van de 48PFS8109 laten verrekenen met de aanschaf van een LG TV welke tot op heden volledig probleemloos functioneert.
Pagina: 1