Iphone 6 valt steeds uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 724197

Topicstarter
Hallo!

Ik heb sinds mei 2015 een Iphone 6. Heeft altijd prima gewerkt tot een paar maanden geleden. Mijn telefoon valt telkens uit al bij 15% soms al zelfs bij 35%. Het valt op als Ik door de kou heb gefietst of gelopen dat hij dan leegloopt of uitvalt. Toevallig net weer na het fietsen dat ik mijn telefoon dan pak en dat hij dan gelijk uitvalt. Als ik hem dan aan de lader leg start hij gelijk op en is hij gewoon 30%. Ik ben laatst op vakantie geweest naar een warm land en daar heb ik er geen last van gehad? Ik heb laatst al met apple gebeld en ze hadden een test uitgevoerd maar blijkbaar is er met mijn batterij zelf niks aan de hand. Ze adviseerde mij om mijn telefoon weer helemaal te resetten. Maar volgensmij ligt het niet aan de software..

Iemand een oplossing/tip?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 724197 op 08-01-2016 15:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Schijnbaar heeft een LCD (iPhone) scherm het moeilijker in de kou als een amoled scherm!
http://www.onemorething.nl/2012/02/iphone-is-een-koukleum/

Tip, stop tijdens een reis in de kou op de fiets/brommer/cabrio :) je iPhone op een warmere plek.

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:41
Maar heb je hem al eens helemaal gereset? Zal niet de eerste keer zijn dat het bij een iPhone problemen verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Heb je de batterij al een keer gecalibreerd?

Aan de oplader ---> home + aan/uit ---> ongv 30 sec ingedrukt houden( tot Apple logo zichtbaar is) . Telefoon start opnieuw op en dan tot 100% laten opladen.

99% tot 100% duurt dan het langste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:25
Vergeet dat niet te doen met een originele Apple oplader en kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-07 14:24
Mijn vrouw heeft hetzelfde met haar 6s maar ook gewoon in huis. Gisteren op 48% viel de gsm uit en als je hem probeerde aan te zetten kreeg je symbool dat hij aan de lader moest.

Al een reset van instellingen gedaan maar blijft gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

boosterbosch schreef op maandag 11 januari 2016 @ 00:46:
Mijn vrouw heeft hetzelfde met haar 6s maar ook gewoon in huis. Gisteren op 48% viel de gsm uit en als je hem probeerde aan te zetten kreeg je symbool dat hij aan de lader moest.

Al een reset van instellingen gedaan maar blijft gebeuren.
Probeer eens een kalibratie:

• Sluit je iDevice aan de originele lader met de originele USB-kabel
• Druk de thuis- en aan/uit knop gelijktig in tot de het Apple logo verschijnt
• De batterij wordt nu voor de eerste keer gekalibreerd

Laat de batterij nu tot 100% opladen. Je zal merken dat de laatste procenten tot de 100% heel langzaam verlopen. Dit is het balanceer-proces, de cellen worden ontladen en geladen tot ze de eindspanning van 4,20V hebben bereikt.

Wanneer je iDevice de capaciteit van 100% heeft bereikt laat je jouw iDevice nog ongeveer 60 tot 90 minuten aan de lader hangen. Je zal merken dat je iDevice de batterij nu volledig kan benutten en iets langer mee zal gaan. Uiteraard blijven apps, GPS-fucntie, enzovoorts invloed hebben op je batterij.

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-07 14:24
GerardVanAfoort schreef op maandag 11 januari 2016 @ 01:01:
[...]

Probeer eens een kalibratie:

• Sluit je iDevice aan de originele lader met de originele USB-kabel
• Druk de thuis- en aan/uit knop gelijktig in tot de het Apple logo verschijnt
• De batterij wordt nu voor de eerste keer gekalibreerd

Laat de batterij nu tot 100% opladen. Je zal merken dat de laatste procenten tot de 100% heel langzaam verlopen. Dit is het balanceer-proces, de cellen worden ontladen en geladen tot ze de eindspanning van 4,20V hebben bereikt.

Wanneer je iDevice de capaciteit van 100% heeft bereikt laat je jouw iDevice nog ongeveer 60 tot 90 minuten aan de lader hangen. Je zal merken dat je iDevice de batterij nu volledig kan benutten en iets langer mee zal gaan. Uiteraard blijven apps, GPS-fucntie, enzovoorts invloed hebben op je batterij.
bedankt, dat ga ik deze week eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Anoniem: 724197 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:50:
Hallo!

Ik heb sinds mei 2015 een Iphone 6. Heeft altijd prima gewerkt tot een paar maanden geleden. Mijn telefoon valt telkens uit al bij 15% soms al zelfs bij 35%. Het valt op als Ik door de kou heb gefietst of gelopen dat hij dan leegloopt of uitvalt. Toevallig net weer na het fietsen dat ik mijn telefoon dan pak en dat hij dan gelijk uitvalt. Als ik hem dan aan de lader leg start hij gelijk op en is hij gewoon 30%. Ik ben laatst op vakantie geweest naar een warm land en daar heb ik er geen last van gehad? Ik heb laatst al met apple gebeld en ze hadden een test uitgevoerd maar blijkbaar is er met mijn batterij zelf niks aan de hand. Ze adviseerde mij om mijn telefoon weer helemaal te resetten. Maar volgensmij ligt het niet aan de software..

Iemand een oplossing/tip?
is het nog gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288509

Goededag,

Na al jullie opmerkingen te hebben gelezen ben ik wel benieuwd naar de uitkomst en of evt oplossing van Apple.
Zelf een 6s van 3 mnd oud, valt uit in kou met accu onder de 40 procent. Na aansluiten op stroom of na kort opgewarmd te zijn gaat hij weer aan.

Herstel gedaan nu, zonder kopie terug te zetten en wacht af of t weer gebeurd.. Hoor graag op voorhand of het bij anderen geholpen heeft.

Apple kan niks vinden na het uitlezen van m'n toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:22
Ik ben laatst op vakantie geweest naar een warm land en daar heb ik er geen last van gehad?
hoe warm is warm? Kan zijn dat je accu beschadigt is door de "hitte". Ik had dit ook met mijn 6 plus in portugal. Waar ik er normaal een dag mee kon doen, deed ik er gemiddelde een uur korter mee. Terug in Nederland was er niets mee aan de hand.

Je zou kunnen kijken met coconut battery wat er gebeurt is qua slijtage. Meestal gaan ze raar doen rond de 50% design cap.
Pagina: 1