Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkmark
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-07 15:45
Hey Tweakers,

Ik heb ergens in de meterkast een oude My-Ditto gevonden met 1TB aan opslag. Het bedrijf is nu al een tijdje failliet waardoor de software niet meer naar behoren werkt. Het hoort als volgt te gaan:

* Een USB-key word geautoriseerd door de NAS via een directe verbinding.
* De USB word daarna vanaf een computer opgestart
* De software zoekt verbinding met een server van My-Ditto, en via de server word verbinding gelegd, over WAN weer terug naar de NAS.
* De software installeert een gebruikers account, de HDD word gedeeld over het netwerk, en de NAS is bereikbaar.

Omdat de servers vvan My-Ditto offline zijn is dit dus niet meer mogelijk, en ik ben op zoek naar een andere manier om een account op de HDD te krijgen.

De NAS is via LAN te benaderen, maar de user interface geeft geen optie om de HDD in te stellen. Ik kan er alleen maar een reset/factory default uitvoeren, firmware updaten, etc.

Al herkent Windows de NAS wel via het netwerk, een connectie word afgewezen omdat de HDD nog niet is ingesteld.

De enige oplossing die ik me kan bedenken is iemand anders vinden met een My-Ditto en een image van hun HDD overzetten naar mijn HDD zodat hij in ieder geval als backup en NAS te gebruiken is.

Hebben jullie nog andere oplossingen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:09
heb even gezocht of er misschien mensen zo gek zijn geweest om de firmware te hacken, maar kon zo snel niks vinden.. schijf er uit en via een USB casing aan je router hangen (als dat mogelijk is) komt nog het dichtst bij om hier een goedkope NAS van te maken, en anders gewoon een NAS behuizing kopen.. :)

(wat een crappy systeem trouwens.....)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkmark
Prulleman schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:51:
(wat een crappy systeem trouwens.....)
Het idee was leuk, het is alleen zo jammer dat er geen tweede mogelijkheid is juist voor dit soort gevallen. Ik was ook al op zoek naar een gehackte server spoof, die samen met een host aanpassing de verbinding kon spoofen.

Ik moet toch eens fiddler herinstalleren om te kijken wat die verbinding precies doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-07 10:13
De schijf aan een (Linux) doosje hangen en kijken hoe of wat? De meeste nasjes werken met mdadm en ext3 of 4,kans bestaat dat je op die manier bij je bestanden kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkmark
_-= Erikje =-_ schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:12:
De schijf aan een (Linux) doosje hangen en kijken hoe of wat? De meeste nasjes werken met mdadm en ext3 of 4,kans bestaat dat je op die manier bij je bestanden kan.
De schijf is leeg, maar ik wil het kastje weer gebruiken. Het hele systeem waardoor je " je eigen cloud kan opzetten" zal niet werken omdat de servers offline zijn, maar ik zou hem in principe nog kunnen gebruiken als NAS. Het probleem is dat hij nu instellingen mist die je normaal gesproken via hun service op de NAS zet, en ik ben op zoek naar een manier om dat te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rondb
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-10-2021
Ik zie dat dit onderwerp al wat ouder is, Staat je vraag nog open?

Heb je een Masterkey?

Indien je deze niet heb of inlog en password gegevens van de Masterkey niet weet kun je deze uit de myditto deactiveren door gelijktijdig copy en release knop in te drukken (paar sec)
Vervolgens de Masterkey (of willekeurige andere usb stick) activeren als Masterkey met de copy functie op de ditto.
Hierna Masterkey in pc/laptop en start de MyDitto applicatie vanaf de USB stick.

Masterkey heeft admin rechten. (toegangsrechten maar ook raid instellingen etc.)

Iedere volgende usb-key die je aanmaakt met de copy functie op de ditto krijgt gebruikersrechten toegewezen.
Per gebruiker krijgt een eigen "DISKs" (map) toegewezen. Delen van mappen/bestanden is onderling in te stellen met machtigingen.

[url]'https://www.gebruikershandleiding.com/Dane-elec-My-Ditto/preview-handleiding-598728.html[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk.pcc
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08-2021
Heb ook een MyDitto gekregen zonder key en disk.
Als ik jullie raad opvolg krijg ik dit:
Could not find myDitto application on disks.
Please download myDitto application manually from the web site.

Kan iemand mij aan de software helpen of een andere manier om het ding aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSVMAC
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Beste Tweakers,
Hopelijk kijk er nog iemand naar deze al wat oudere vraag.
Ik heb ook een vergelijkbaar probleem.
Als ik My Ditto opstart met de bijbehorende key krijg ik geen verbinding en wordt er naar inloggen via een proxy server verwezen. Ik moet dan een IP adress, poort nr, inlognaam en ww invullen, ook als ik op mijn eigen netwerk zit. Volgens de handleiding zou je het gebruik van een proxy-server gemakkelijk uit kunnen zetten.
Als ik dan de Ditto reset naar de fabrieksinstellingen en een nieuwe beheerders key maak heb ik hier geen last van en kan ik weer bijbij alle instellingen. Ik kan echter nergens het gebruik van een proxyserver uitschakelen.
Als ik vervolgens de verbinding verbreeken daarna opnieuw via de key inlog heb ik weer het zelfde probleem met de proxyserver.
Heeft iemand een suggestie hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hein-konijn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-03 16:34
Over oude onderwerpen ( en apparaten gesproken.. )

Toevallig gebruik ik ( notabene ) 2 van deze apparaten nog als NAS, en toevallig ben ik er 1tje aan het vervangen. Ik kan via de master key veel van bovenstaande instellingen veranderen, en ik heb net even getest of dat nog steeds zo is ( wel in mijn eigen netwerk dan ). Ook is hij benaderbaar via mijn webbrowser, maar daar heb ik inderdaad lang niet de mogelijkheden die ik met die masterkey heb. Voor wat betreft Proxy instellingen geeft hij bij mij inderdaad ook geen mogelijkheden om de proxyserver uit te schakelen ( wel temp proxy ). Ik heb overigens beide "MyDitto's" wel een vast IP adres gegeven. Misschien dat ik er daarom nog steeds in kom, ook na uit- en weer inschakelen. Tevens staan ze in mijn router via hun mac-adres geregistreerd.

@henk.pcc misschien kun je de ( lege / nieuwe ) schijven eerst formatteren via het webbrowser-gedeelte, daarna kun je dan waarschijnlijk via de hierboven beschreven manier ( copy functie ) alsnog de masterkey aanmaken op een willekeurige usb-stick. Als het goed is wordt namelijk tijdens het formatteren ook de applicatie geinstalleerd op de schijven, zodat deze hierna te kopieeren valt.

Hopelijk komen sommige mensen zo weer wat verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein-konijn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-03 16:34
kleine update, ik heb zojuist nog even mijn computer doorzocht, en wat blijkt, ik heb voor de liefhebbers nog firmware versie 10.2.19.5 en 10.2.19.6 gevonden. Tevens de desktop installer 10.2.19.5, en ( vraag me niet waarom ) de certificaten voor dit apparaat gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1054127

*knip* nee, software waar je geen recht op hebt krijg je niet via het forum. Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright.

[ Voor 80% gewijzigd door br00ky op 21-03-2018 11:25 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.