Mijn oude router, een sitecom WL-350 is aan vervanging toe. Begint onstabiel te worden.
Het is voor thuisgebruik, maar wel met een paar specifieke eisen.
WAN: Ik heb een 200mbit internetverbinding, dus een 100mbit gaat niet voldoen.
LAN: 1000mbit. Ik gooi nogal wat veel/grote bestanden heen en weer over mijn netwerk. Voor de LAN poorten is gewoon de eis dat ze volledig gigabit halen. Met mijn oude router haal ik het ook, maar alleen als er verder niets draait over het netwerk. Daar wil ik vanaf. Dus ook nog hoge doorvoer als ik met 2 machines bezig ben. Of dat downloads niet mijn werk op het LAN zwaar beinvloeden.
LAN performance heeft bij mij echt prio.
4 poorten is het minimum wat ik nodig heb.
WiFi: Daar heb ik niet zulke hele hoge eisen aan. Heb hier 2 laptopjes met een 150N verbinding. 2 consoles en 2 smartphones. Zolang het maar stabiel is op 300N vind ik het best.
Dingen als ftp, streaming etc vind ik totaal niet interressant. Daar draait een server voor.
Langdurige support is wel een pre, mijn huidige sitcom heeft al in geen jaren meer een update gezien. Ivm veiligheid niet een heel lekker gevoel.
Ben al wat aan het zoeken geweest en zag onder andere deze 2:
pricewatch: Asus RT-AC66U Zwart
pricewatch: Netgear Nighthawk AC1900 Smart WiFi Router (R7000)
Wie heeft wat ervaringen met deze of andere routers?
Max prijs: rond de 200 euro.
Het is voor thuisgebruik, maar wel met een paar specifieke eisen.
WAN: Ik heb een 200mbit internetverbinding, dus een 100mbit gaat niet voldoen.
LAN: 1000mbit. Ik gooi nogal wat veel/grote bestanden heen en weer over mijn netwerk. Voor de LAN poorten is gewoon de eis dat ze volledig gigabit halen. Met mijn oude router haal ik het ook, maar alleen als er verder niets draait over het netwerk. Daar wil ik vanaf. Dus ook nog hoge doorvoer als ik met 2 machines bezig ben. Of dat downloads niet mijn werk op het LAN zwaar beinvloeden.
LAN performance heeft bij mij echt prio.
4 poorten is het minimum wat ik nodig heb.
WiFi: Daar heb ik niet zulke hele hoge eisen aan. Heb hier 2 laptopjes met een 150N verbinding. 2 consoles en 2 smartphones. Zolang het maar stabiel is op 300N vind ik het best.
Dingen als ftp, streaming etc vind ik totaal niet interressant. Daar draait een server voor.
Langdurige support is wel een pre, mijn huidige sitcom heeft al in geen jaren meer een update gezien. Ivm veiligheid niet een heel lekker gevoel.
Ben al wat aan het zoeken geweest en zag onder andere deze 2:
pricewatch: Asus RT-AC66U Zwart
pricewatch: Netgear Nighthawk AC1900 Smart WiFi Router (R7000)
Wie heeft wat ervaringen met deze of andere routers?
Max prijs: rond de 200 euro.
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity