(Mac OSX only) Google krijgt time-out

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Hey Tweakers!

Ik zit al jaar en dag met hetzelfde probleem, ik word er werkelijk GEK van!

Simpelweg naar google.com surfen lukt niet; het laden duurt ongeveer 2 minuten. Als ik eindelijk bericht heb ontvangen dat er een time-out is ontstaan, kan ik met een simpele druk op F5 weer terug naar Google.

Ik heb het idee dat dit aan de DNS server ligt (nu ingesteld op Ziggo), maar als ik dit naar 8.8.8.8 wijzig helpt dit niets.

Ik ervaar dit probleem alleen op mijn MacBook, dat maakt het iets ingewikkelder. Op mijn iPhone / desktop heb ik (gelukkig) nergens last van.

Iemand tips?

An  a day keeps the doctor away.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:24
Heb je misschien iets van virus/firewall/beveiligings programma opstaan?

Bekijk even je host file of google.com/nl niet daarin ingesteld staat naar bepaald IP adres dat niet bestaat?
(http://www.tekrevue.com/tip/edit-hosts-file-mac-os-x/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Nick schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:56:
Heb je misschien iets van virus/firewall/beveiligings programma opstaan?

Bekijk even je host file of google.com/nl niet daarin ingesteld staat naar bepaald IP adres dat niet bestaat?
(http://www.tekrevue.com/tip/edit-hosts-file-mac-os-x/)
Bedankt voor je bericht! Maar helaas, stond niets in m'n hostfile :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick
Pingen naar google.com/nl werkt wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Nick schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:09:
Pingen naar google.com/nl werkt wel?
Yup

code:
1
64 bytes from 66.102.1.101: icmp_seq=2 ttl=45 time=14.860 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick
iApp schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 17:56:
[...]

Yup

code:
1
64 bytes from 66.102.1.101: icmp_seq=2 ttl=45 time=14.860 ms
Tja, lastig. Blijft iets waarvan ik denk. Er moet ergens een blokkade zitten.
Je router, geeft deze vaste ip's uit? Heb je daar iets van beveiligingen aanstaan?

Al een keer overwogen een herinstallatie van Mac OSX?
Beveiligingsprogramma actief toevallig?

Over het algemeen is geheel google een beveiligde verbinding.

Ook problemen met Firefox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07 23:00
iApp schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 14:52:
Simpelweg naar google.com surfen lukt niet; het laden duurt ongeveer 2 minuten. Als ik eindelijk bericht heb ontvangen dat er een time-out is ontstaan, kan ik met een simpele druk op F5 weer terug naar Google.
Interessant. Ik heb namelijk precies hetzelfde en kon er niets over vinden. Het schijnt iets te zijn met Safari (neem even aan dat je dat gebruikt) die een soort DNS cache doet. En daar gaat volgens mij iets mis. Hij gebruikt dan de DNS data in zijn eigen cache en die is niet meer actueel en werkt niet meer. Het viel mij wel op dat het alleen maar bij websites van Google zo was (Google Search, Youtube etc).

Open ik op dat moment Firefox op Chrome dan werkt dat gewoon perfect, dus het probleem zit zeker weten in Safari zelf. Maar ik vond het heel raar dat ik niemand anders met dit probleem kon vinden. Het lijkt er alleen op dat jij dus nu precies hetzelfde probleem hebt.

Ik gebruik pfSense als router en heb daar al twee keer de DNS servers gewijzigd. Ik gebruikte eerst Google DNS en heb toen eens OpenDNS geprobeerd om te kijken of het daar misschien aan zou liggen. Geen succes.
Ook heb ik in pfSense de DNS forwarder zelfs van Unbound naar dnsMasq overgeschakeld, maar ook dat maakt niets uit.

Ik kon niets meer bedenken dan op een fix van Apple. Tot die tijd sluit ik iedere keer na het browsen Safari af met CMD + Q. Bij een verse start heb ik het probleem namelijk niet.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Saeverix schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 18:26:
[...]

Interessant. Ik heb namelijk precies hetzelfde en kon er niets over vinden. Het schijnt iets te zijn met Safari (neem even aan dat je dat gebruikt) die een soort DNS cache doet. En daar gaat volgens mij iets mis. Hij gebruikt dan de DNS data in zijn eigen cache en die is niet meer actueel en werkt niet meer. Het viel mij wel op dat het alleen maar bij websites van Google zo was (Google Search, Youtube etc).

Open ik op dat moment Firefox op Chrome dan werkt dat gewoon perfect, dus het probleem zit zeker weten in Safari zelf. Maar ik vond het heel raar dat ik niemand anders met dit probleem kon vinden. Het lijkt er alleen op dat jij dus nu precies hetzelfde probleem hebt.

Ik gebruik pfSense als router en heb daar al twee keer de DNS servers gewijzigd. Ik gebruikte eerst Google DNS en heb toen eens OpenDNS geprobeerd om te kijken of het daar misschien aan zou liggen. Geen succes.
Ook heb ik in pfSense de DNS forwarder zelfs van Unbound naar dnsMasq overgeschakeld, maar ook dat maakt niets uit.

Ik kon niets meer bedenken dan op een fix van Apple. Tot die tijd sluit ik iedere keer na het browsen Safari af met CMD + Q. Bij een verse start heb ik het probleem namelijk niet.
Ik heb het ff geprobeerd, je hebt gelijk! Precies hetzelfde. In Firefox en Chrome werkt Google wel als het in Safari niet werkt. Het ligt dus 100% aan safari. Ik ga eens kijken of er binnen safari nog opties zijn om de DNS cache aan te passen. Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:28

GforceNL

Out of memory....

Heb ook dit probleem, soms totaal unresponsive safari als ik google probeer te openen. Chrome daarentegen werkt op dat moment wel.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07 23:00
Het lijkt de echt op een globaal probleem met Safari. Dan is het denk ik echt hopen op een fix van Apple. Ik zal kijken of ik een bug report kan indienen.

Tot die tijd blijf ik Safari na het browsen sluiten met CMD + Q. Die work-around werkt prima voor mij.

Chookity-pok

Pagina: 1