Van 2 WiFi routers 1 WiFi netwerk maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:11
Goedemiddag,

Situatie schets:

Hoofdmodem: Technicolor TC7200 wifi-modem (Ziggo)
Stopcontact: pricewatch: TP-Link AV500 Powerline adapter met geïntegreerd stopcontact Star...
Boven: pricewatch: TP-Link TL-WR841N

Dit werkt uitstekend, alleen heb ik nu 2 verschillende Wifi-netwerken. Ik heb met de app WIFI Prioritizer al het 1 en ander op order gekregen maar werkt toch niet lekker. Het switchen duurt ook te lang.

Het liefst zou ik 1 geheel netwerk willen hebben met 1 WiFi SSID. Is dit mogelijk? Ik begreep dat ik de TP-Link router in accespoint modus moest zetten. Helaas kan ik deze optie niet vinden. Wel kwam ik de optie "WDS Bridging" tegen. Is dit hetzelfde? Of moet ik juist iets veranderen aan de hoofd modem van Ziggo?

Beste antwoord (via Ryan_ op 08-01-2016 22:15)

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 16:10
Wat je ook kan doen is 2 routérs in BRIDGE modus zetten Daarna natuurlijk wel de zelfde namen en wachtwoorden geven. Als die dan switcht pakt die dat gewoon goed over.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 13:46
DHCP uitzetten op je 2e router, wifi netwerk hetzelfde naam en wachtwoord geven en op het zelfde kanaal en dan zou het moeten werken.

En de volgende keer de sticky lezen in het forum:

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

toch wel jammer dat iemand met 1500 posts op het forum nog steeds de zoekfunctie niet kan gebruiken...

[ Voor 50% gewijzigd door Bartske op 08-01-2016 14:50 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 16:10
Wat je ook kan doen is 2 routérs in BRIDGE modus zetten Daarna natuurlijk wel de zelfde namen en wachtwoorden geven. Als die dan switcht pakt die dat gewoon goed over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:11
En dan wordt het 1 groot netwerk? Wat is het verschil tussen deze twee manieren? Of komt het op hetzelfde neer?