Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieowbie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-07 11:33
Goedemiddag:P,
Mijn nexus begint het naar mijn idee langzamerhand te begeven( 2 jaar oud) Het touchscreen reageert regelmatig niet en op het LCD komen boven en onder nog wel is streepjes te staan. Ik dacht in eerste dat het scherm 'stuk' was, deze is namelijk een keer vervangen geweest. Nu komt het gekke, als ik de achterkant van de telefoon eraf haal reageert het scherm plotseling weer, sterker nog het probleem blijkt zelfs weg te zijn, zolang de achterkant er maar af blijft.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Iemand tips/ervaring hiermee?

Er zit op het achterkantje een soort van batterijtje, mogelijk zit hier het probleem in?

Ik ben zeer benieuwd wat jullie hier over denken :)

Edit: Het probleem doet zich blijkbaar wel voor wanneer de achterkant eraf is + de batterij lookalike is geen batterij maar zorgt voor het trillen van de telefoon.

[ Voor 10% gewijzigd door bieowbie op 08-01-2016 14:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:54
misschien dat er een kabel van je scherm niet helemaal goed zit en met achterkantje wat meer in de verdrukking komt.
Check alle flatcable connectors eens, even voorzichtig loshalen en weer vastzetten..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-05 16:15
Even de kabeltjes reseaten, maar als dat niet helpt vrees ik toch een nieuw schermpje erop. Aan de achterkant van een Nexus 5 zitten volgens mij alleen de trilmotor en enkele connectors voor antennes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieowbie
Prulleman schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 14:57:
misschien dat er een kabel van je scherm niet helemaal goed zit en met achterkantje wat meer in de verdrukking komt.
Check alle flatcable connectors eens, even voorzichtig loshalen en weer vastzetten..
Het probleem zit hem in flexkabel, als ik deze ook maar aanraak gaat het scherm gek doen. Ik ga de flex kabel denk ik maar vervangen, ik hoop dat dat het oplost :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieowbie
Vandaag heb ik de flex kabel incl. usb connector etc vervangen, de reparatie is echter niet succesvol geweest. Het scherm geeft af en toe licht en soms komt er voor 1 seconden een google logo in beeld.

Een reset geprobeerd; volume knop down en powerknop, echter geen resultaat.

Waar volgens mij het probleem in zit: de connector van de flexkabel op het mobo. Maar dit weet ik absoluut niet zeker en vandaar de vraag of jullie misschien ideeën hebben?

Edit: Telefoon terug in originele staat gebracht, nu last van een soort boot loop, het google logo komt om de seconde in beeld.

[ Voor 12% gewijzigd door bieowbie op 25-01-2016 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:54
ziet de aansluiting waar de scherm kabel in gaat er nog helemaal fris uit? (eventueel met een vergrootglas en goed licht bekijken). als het met een nieuwe kabel erger is geworden, dan lijkt het daar buiten te zitten, maar in het eerste geval veranderde je beeld wel met wiebelen. hoe is dat nu?

Dat je OS niet laadt is natuurlijk ook wel klote.. dat zou met hardware herkenning te maken kunnen hebben, maar dat weet ik niet zeker..

Strava

Pagina: 1