Toon posts:

Stift op CD-R

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een brander en heb er al verschillende CDtjes mee gebrand. Nou heb ik er opgeschreven wat er op staat. Dat heb ik gedaan met een "Staedtler Lumocolor non-permanent" stift, die gebruikte ik ook altijd voor mijn MD's.
Nu hoorde ik vandaag dat een andere stift als een speciale CD stift je CD's aan kan tasten. Kan het echt kwaad, of maak ik me voor niks zorgen?
Op de pen staat verder niks over alcoholbasis of niet. Wel een symbooltje met daarin PP.
PS. bij de search kon ik geen bevredigend antwoord vinden.

Verwijderd

MWah .. ik gebruik gewoon een benzinestift en nog nooit gezeik mee gehad.

Verwijderd

Tja..het kost bijna niets om even een cd marker te kopen in de boekwinkel..zit je zowiezo goed :)

Verwijderd

dat klopt, normale stiften kunnen de cd zo aantasten dat data niet meer of steeds moeilijker te lezen is. Ik gebruik alleen maar speciale stiften.

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik gebruik gewoon altijd zo'n Edding met alcohol en al mijn ceedeetjes leven nog.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 juni 2001 22:29 schreef Nightfly het volgende:
Tja..het kost bijna niets om even een cd marker te kopen in de boekwinkel..zit je zowiezo goed :)
Ja, dat ga ik ook doen. Maar ik vraag me af of mijn gebrande CDtjes wel goed zullen blijven.

Verwijderd

Als je met een op water basis stift schrijft is er niets aan de hand.

Met een alchol...zou ik toch een beetje oppassen :?

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik gebruik al jaren Staedler Permanent Stiftjes (de dunste). Al op 100den cd's mee geschreven en nog nooit problemen mee gehad omwille van het erop schrijven. Ik heb ook al geschreven met gewone alchoholstiften maar die zijn zo dik.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:26
Op woensdag 20 juni 2001 22:31 schreef ISA? het volgende:
Ik gebruik gewoon altijd zo'n Edding met alcohol en al mijn ceedeetjes leven nog.
Ik doe het ook nooit anders hoor ;)

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:49

Yucko

One clown to rule them all !

in principe kun je het beste een stift pakken die NIET op ALCOHOL basis is, want dit kan de reflecterende laag aantasten.

Een jongen bij mij op het werk had het ook gedaan bij zijn "backups" van trance cd's. Nu, ik zal je zeggen, je kon de titel aan de boven en onderkant lezen, alleen op de onderkant stond ie in spiegelschrift. Echt crap! |:(

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Over die paar piek voor een CD-marker zul je toch niet vallen. Ik neem liever niet het risico dat m'n back-ups onleesbaar worden door gebruik van de verkeerde inkt.
Pagina: 1