3D Film Van Laptop Op 3D TV Kijken Met Actieve 3D Bril

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Sinds een week heb ik een Sony KLD-55W809C, hier wil ik een 3D 1080p ISO op bekijken.

Wat heb ik:
Sony KDL-55W809C;
ASUS N551JQ laptop;
Samsung Actieve 3D bril SSG5100;
HDMI 1.4 kabel;
Arcsoft Total Media Theatre 3D Player.

De aansluiting was als volgt: ASUS N551JQ laptop -> HDMI 1.4 kabel -> Sony KDL-55W809C -> Bluetooth -> Samsung Active 3D Glasses SGG5100.

3D via de YouTube App gaat goed dit (Sony KDL-55W809C -> Bluetooth -> Samsung Active 3D Glasses SGG5100) werkt dus.

Dan de ASUS N551JQ laptop. Hier zit een Intel Core i7 4710HQ in met een Intel 4600 GPU en een nVidia GeForce 845M. Na de eerste zoektocht blijkt dat de nVidia GeForce 845M niet gaat werken, want de HDMI poort is verbonden met de Intel 4600 GPU en dan werkt nVidia 3D Vision met 3DTV Play niet. Dit heb ik zelf ook getest.

Daarna mijn pijlen gericht op de Intel 4600 GPU, deze zou volgens de specificatie Intel InTru 3D moeten ondersteunen, maar hier heb ik geen instellingen voor gevonden om dit te activeren.

Ik krijg overigens wel beeld op de TV (laptop scherm uit), ook zie het er blury uit, maar als ik de 3D brillen aanzet reageren ze hier niet op. Via de YouTube App op de TV zelf werkt het wel (ook blury beeld, maar hier haakt de 3D bril in, waarna het werkt).

Ook kan ik op de TV in het 3D menu kiezen voor SBS Links/Rechts of Onder/Boven, maar dit helpt niet. Bij de YouTube TV App springt de 3D bril automatisch goed.

Wie heeft er een oplossing?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Inmiddels de 3D 3840 x 1080p ISO werkend, alleen helaas wel op mijn oude PC met een nVidia GeForce GT 610 met Cyberlink PowerDVD. Wat ziet het er schitterend uit, in 2012 had ik ook een 3D scherm met actieve 3D bril, maar Full HD 3D is toch wel erg mooi op de Sony (vergeet al die YouTube 3D filmpjes of H-SBS filmpjes).

Ook heb ik 5.1 Dolby Digital en 5.1 DTS werken via een Optische Toslink voor de geinteresseerden. In het menu bij Speaker dit van TV op Audio Systeem zetten doet de trick. Je moet dan natuurlijk wel een Receiver hebben die dit kan verwerken.

Maar waarom lukt het niet met mijn laptop (Intel 4600 GP en nVidia GeForce 845M)?

Opgelost: Na de ASUS N551JQ weer te hebben aangesloten heb ik de Intel HD Graphics 4600 drivers er af gehaald en er opnieuw opgezet, alle nVidia drivers verwijderd, inclusief nVidia 3DTV en ook hier de driver er opnieuw opgezet. Cyberlink PowerDVD geïnstalleerd. Hierna werkte het ook op de ASUS N551 laptop.

Ik ben dus blij. Wat kan je zoeken, als iets niet werkt. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Jumpman op 09-01-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig is het opgelost, zelf ga ik dit ook een keer proberen gebruik bijna niet de 3D functie voor de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Full HD 3D (dus dan bestaat het bestand uit 1920 x 1080 = 3840 x 1080 pixels) is in mijn ogen echt een meerwaarde. Dit kan ik van X264 (H-)SBS niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste 3D kijkers,

Ik heb verschillende 3D films op mijn computer staan in .mkv formaat, maar als ik deze afspeel via VLC op mijn 3D beamer krijg ik de beelden naast elkaar te zien (SBS)

-Hoe kan ik mijn media player instellen dat er van de 2 beelden 1 beeld wordt geprojecteerd of dat ie de beelden over elkaar zet zodat ik ze in 3D kan kijken?

-Wat is de beste mediaplayer voor 3D content?

Alvast bedankt voor jullie reactie