i7 3770K Asus Rog hardware en Skylake upgrade

Pagina: 1
Acties:

• foxtrot81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:14
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
I5/i7 Skylake K versie en Asus tier 1 mobo

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
600,- incl verkoop oudere hardware

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Liefste Asus tier 1 (rog)
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Thuisgebruik wat spelen met overklokken en vooral BF4
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik begrijp dat het nog erg nieuw en duur is, en vandaar ook mijn vraag ben nog wel tevreden over mijn huidige setup enkel wanneer zou het wijs worden om wat te gaan verkopen voordat het daadwerkelijk geen drol meer waard is.
En vooral zou het geld weggooien zijn voor meer fps en dergelijke, of wijs zijn om te verkopen en dat weer terug te inversteren.

Wat ik zou willen verkopen zijn eventueel de mobo/gpu/cpu en de ram aangezien dat dan ddr4 moet worden.
Huidige specs zijn:
Asus MAXIMUS V EXTREME
Intel Core i7 3770K
G Skill 16gb
Asus Republic Of Gamers Mars 760
Seasonic Platinum Series 660 Watt
Dark Rock Advanced c1
Asus Republic Of Gamers Xonar Phoebus
Samsung 850Evo 500gb

Carpe scrotum

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 20:28
Ik zou pas nieuwe producten kopen als je oude niet meer voldoen. Tot nu toe zijn de tweedehands prijzen van i5 2xxx serie cpu's relatief constant gebleven aangezien de performance nu nog steeds relatief goed is. Pas wanneer er echt een grote stap gemaakt wordt gaan die cpu's minder interessant worden, wanneer dat is weet niemand.

Als je al een upgrade wilt uitvoeren is een GPU upgrade de meest logische optie.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Een logisch pad lijkt me:

- 3770K en Maximus V Extreme verkopen a 300/400
- 6770K en ASUS ROG bordje erin (welke, dat zul je zelf moeten beslissen)

Alleen, waarom heb je die Mars gekocht? Als er iets geldverspilling is, dan is het wel een dual GTX 760 setup.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• foxtrot81
Jeroenneman schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:46:
Een logisch pad lijkt me:

- 3770K en Maximus V Extreme verkopen a 300/400
- 6770K en ASUS ROG bordje erin (welke, dat zul je zelf moeten beslissen)

Alleen, waarom heb je die Mars gekocht? Als er iets geldverspilling is, dan is het wel een dual GTX 760 setup.
De gpu zat bij het systeem wat ik heb overgenomen :P

Carpe scrotum

• Jeroenneman

Jeroenneman

foxtrot81 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:48:
[...]

De gpu zat bij het systeem wat ik heb overgenomen :P
Aha!

Dan zou ik dat spul een goed aan het werk zetten, en die 3770K fiks overclocken.

Je hebt een superluxe moederbord, een K processor, en een goede koeler.

GTX 970 of R9 390 erin, en je kunt weer vlammen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• foxtrot81
Ardjee schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:45:
Ik zou pas nieuwe producten kopen als je oude niet meer voldoen. Tot nu toe zijn de tweedehands prijzen van i5 2xxx serie cpu's relatief constant gebleven aangezien de performance nu nog steeds relatief goed is. Pas wanneer er echt een grote stap gemaakt wordt gaan die cpu's minder interessant worden, wanneer dat is weet niemand.

Als je al een upgrade wilt uitvoeren is een GPU upgrade de meest logische optie.
Over de gpu zat ik al idd al te denken om als eerste te doen, kijk als ik met deze setup nog zeker 5 jaar prettig kan werken en gamen dan blijft het.(Alleen dat is koffiedik kijken dunkt me)

Carpe scrotum

• foxtrot81
Jeroenneman schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:49:
[...]

Aha!

Dan zou ik dat spul een goed aan het werk zetten, en die 3770K fiks overclocken.

Je hebt een superluxe moederbord, een K processor, en een goede koeler.

GTX 970 of R9 390 erin, en je kunt weer vlammen.
Thanks ik heb hem nu op 4,4 al een tijdje draaien(zou nog wel meer kunnen idd)
Misschien is het idd het beste om de gpu te vervangen(ook wegens stroomverbuik ;-)
De gpu klokt ook goed over enkel veel warmte en een hoge stroomrekening wat ik dus met een strix.... kan verbeteren.

Carpe scrotum

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 20:28
Dat valt inderdaad niet te voorspellen. Had je de i5 2500K 5 jaar geleden gekocht dan zou je idd 5 jaar prettig hebben kunnen gamen, maar dat is dan wel een best case scenario qua langdurigheid met je hardware.

Of je nog 5 jaar met je huidige setup durft te kunnen doen valt echt niet te zeggen. Dat zou ik al niet eens durfen met een nieuwe i7 6700k. Ik zou iig je huidige CPU blijven gebruiken, die is nog sterk genoeg om het uit te zingen. Misschien komt tegen de tijd dat die niet voldoet wel een interessante upgrade uit.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:11
Moeilijk te voorspellen inderdaad hoelang het meegaat, maar ik zou zeggen nieuw videokaart erin en je bent weer voor een tijdje klaar.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou eigenlijk enkel de GPU upgraden, de rest is nog best goed bij hoor, veel performance verschil zul je in BF4 niet gaan krijgen denk ik.

[ Voor 75% gewijzigd door CH4OS op 08-01-2016 13:01 ]

• foxtrot81
CptChaos schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:59:
Ik zou eigenlijk enkel de GPU upgraden, de rest is nog best goed bij hoor, veel performance verschil zul je in BF4 niet gaan krijgen denk ik.

Zie bijvoorbeeld:
[video]

Hier zie je in GTA V soms wel verschil, maar dat is maar een 10-15FPS, je moet het de investering wel erg waard vinden. Ik zou het zelf niet doen, voor zo'n klein verschil.
Thanks allen ik denk dat de gpu als eerste vervangen gaat worden, en nog ongeveer 2 jaar ga aankijken momenteel.
Dan is Skylake ook al wel weer wat meer/langer op de markt.

En idd dat is me te weinig winstmarge momenteel als ik de vergelijking zo zie.

Carpe scrotum

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb overigens ook even specifiek voor Battlefield gezocht naar reviews:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2015/09/Intel-Core-i7-6700K-Review_Battlefield-4.jpg

Hier zie je zelfs met een i7 2600K maar 4 FPS verschil (bij de stock snelheden). En om te gaan overclocken, voor een whooping 3 FPS meer, is imo de investering ook niet waard.

Ook in andere games is het verschil minimaal.
foxtrot81 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:02:
Thanks allen ik denk dat de gpu als eerste vervangen gaat worden, en nog ongeveer 2 jaar ga aankijken momenteel.
Dan is Skylake ook al wel weer wat meer/langer op de markt.

En idd dat is me te weinig winstmarge momenteel als ik de vergelijking zo zie.
Sterker nog; over twee jaar zou ik niet eens meer upgraden naar Skylake, maar naar het nieuwste platform wat er dan is.

[ Voor 89% gewijzigd door CH4OS op 08-01-2016 13:08 ]

• Jeroenneman

Jeroenneman

CptChaos schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:03:
Ik heb overigens ook even specifiek voor Battlefield gezocht naar reviews:

[afbeelding]

Hier zie je zelfs met een i7 2600K maar 4 FPS verschil (bij de stock snelheden). En om te gaan overclocken, voor een whooping 3 FPS meer, is imo de investering ook niet waard.

Ook in andere games is het verschil minimaal.
De macht van het grafiekjes maken.

De laagste score is net geen 70 fps, de hoogste 80 fps, maar de balken zijn wel twee keer zo lang :X

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-02 16:06
een i5-2500K is nog sterk genoeg om een 980 ti niet te bottlenecken, dus jouw cpu is zeker sterk genoeg voor de huidige generatie grafische kaarten. Hierin zou ik als eerste investeren, dit gaat je namelijk de grootste prestatiewinst opleveren.
Je hebt zelf een 760, de volgende benchmark begint pas bij de 770, maar kan toch nuttig zijn.

http://nl.hardware.info/r...-benchmarks-battlefield-4

Een nieuwe videokaart kan je dus best 30 fps extra opleveren.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Pagina: 1