[bug] Missende scroll in RWD instellingenpagina?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:32

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Als je op een mobiele telefoon naar https://secure.tweakers.net/instellingen/account/ gaat, om bijv. je profiel te wijzigen, dan mis ik een scrollactie als iemand een keuze maakt in het menu.

Je kan er een eeuwigheid op klikken, maar nu moet je dus net weten dat de gekozen pagina onder het menu wordt geladen en dat je zelf daarheen moet scrollen.

Een collega van mij kwam daar zojuist achter, toen hij de RWD gebruiktte wat hij niet vaak doet. Je verwacht direct de pagina te krijgen na een klik op de link.

Ik dacht dat dit voorheen wel een scrollactie gaf?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-07 07:56

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Je ziet toch de geselecteerd optie veranderen? Is een indicatie dat de pagina veranderd is.

Persoonlijk vind ik dat dat hele menu een dropdownlijst moet zijn ipv wat het nu is.

ik zie geen enkele instelling op mijn scherm zonder te scrollen omdat het menu alle ruimte innneemt.

[ Voor 9% gewijzigd door _David_ op 08-01-2016 17:35 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:22

crisp

Devver

Pixelated

Daar moeten we inderdaad wat op verzinnen. Ik meen dat we in soortgelijke situaties er inderdaad een dropdown van maken.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

crisp schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:00:
Daar moeten we inderdaad wat op verzinnen. Ik meen dat we in soortgelijke situaties er inderdaad een dropdown van maken.
Bij de meeste pagina's gebruiken jullie tabs ipv een menu links, ik vraag mij dan ook af waarom hier gekozen is voor een groot menu links ipv van tabs.

Voor tabs hebben jullie al een goede standaard RWD oplossing. (Vroeger dropdown, nu een pijltje naar beneden waar de rest van de tabs gegroepeerd worden)

[ Voor 11% gewijzigd door _David_ op 08-01-2016 20:11 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:22

crisp

Devver

Pixelated

Deze vorm van navigatie gebruiken we onder andere ook bij 'best getest' maar dat zijn maar een paar opties (en ik zie dat de styling daar alweer afwijkt :().

Het probleem bij de instellingen is dat het net teveel opties zijn voor tabs, en an sich leent de pagina zich prima voor een navigatiebar links. Dat sluit echter niet dat we hier op RWD hetzelfde kunnen doen als voor tabs :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

crisp schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 20:19:
Deze vorm van navigatie gebruiken we onder andere ook bij 'best getest' maar dat zijn maar een paar opties (en ik zie dat de styling daar alweer afwijkt :().
Ah, daar zit ie ook ja :P
crisp schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 20:19:
Het probleem bij de instellingen is dat het net teveel opties zijn voor tabs, en an sich leent de pagina zich prima voor een navigatiebar links. Dat sluit echter niet dat we hier op RWD hetzelfde kunnen doen als voor tabs :)
9 opties, net zo veel als een goed gevulde categorie entity (http://tweakers.net/categorie/215/smartphones/) :P

Maar als het net zoals tabs kan in RWD dan is dat inderdaad ook goed :)

[ Voor 5% gewijzigd door _David_ op 08-01-2016 20:26 ]

Pagina: 1