• rfgh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-01-2025
een vraagje:

mag ik, zonder schade te berokkenen, een videokaart, zonder de twee 6pin power aansluitingen laten zitten op het moederbord, en beeld nemen van mijn tweede kaart die normaal in x-fire ernaast hangt, als de pc gewoon draait?
Waarom? Ik wil mijn kabels sleeven die naar mijn videokaarten gaan, nu hangen die al gemonteerd in de watercooling, en de cooling wil ik niet direct terug afbreken, want is juist opgekuist geweest.

Als het geen kwaad kan, een videokaart te laten zitten, zonder poweraansluiting, zonder crossfirebridge, in een draaiende pc, dan kan ik mijn kabels sleeven zonder alles (gpu-blocks, etc) terug af te breken en ondertussen mijn pc-ke nog mag gebruiken.

Waarschijnlijk mag het niet, toch vraag ik het graag even, heb er naar gezocht maar niet veel gevonden.
Thanks

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:41
Je GPU krijgt dan nog voeding van de PCI-E poort (75W) Niet genoeg om mee te gamen/renderen/etc, wel genoeg om op te starten (in veel gevallen, niet alle)

Je PC zal deze GPU dus ook zien en waarschijnlijk proberen te gebruiken. Denk dus niet dat het een slim idee is.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

heggico schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:02:
Je GPU krijgt dan nog voeding van de PCI-E poort (75W) Niet genoeg om mee te gamen/renderen/etc, wel genoeg om op te starten (in veel gevallen, niet alle)

Je PC zal deze GPU dus ook zien en waarschijnlijk proberen te gebruiken. Denk dus niet dat het een slim idee is.
Sommige bios hebben wel de optie (of jumper) PCI-E graphics uit te schakelen, daarmee kan je dat ook nog omzeilen, maar dan nog lijkt me dat niet echt slim.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
zelf het ooit wel eens "vergeten" systeem ging wel aan.. maar door de POST kwam het niet omdat de videokaart bios het systeem ging halten, en een melding naar het beeldscherm stuurde, iets in de trend van: geen stroomvoorziening aangesloten sluit deze aan

404 Signature not found

Verwijderd

Het beschadigt je kaart niet, kan je rustig zo gebruiken mits de PC niet gestopt wordt door de GPU bios.

• rfgh
SMSfreakie schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:18:
zelf het ooit wel eens "vergeten" systeem ging wel aan.. maar door de POST kwam het niet omdat de videokaart bios het systeem ging halten, en een melding naar het beeldscherm stuurde, iets in de trend van: geen stroomvoorziening aangesloten sluit deze aan
Let wel op, ik sluit op de 'powerloze' kaart geen beeldscherm aan, hangt gewoon in de pc op zoek naar stroom :)

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
rfgh schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:29:
[...]

Let wel op, ik sluit op de 'powerloze' kaart geen beeldscherm aan, hangt gewoon in de pc op zoek naar stroom :)
wel een grote kans dat die als nog de boel blokkeert :-)

404 Signature not found

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-01 10:51
rfgh schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:29:
[...]

Dat maakt geen bal uit. Het zit erin, dus het krijgt stroom via de PCI-E bus, dus de BIOS wil er wat mee doen, (wat niet zal lukken)

Computer says no

• rfgh
Moederbord is een asus maximus gen IV met een mooi uitgebreide bois, kan ik misschien pci-e poort mee disablen, weet ik (nog) niet.
Als ik niet voorbij de bois geraak, houd het op, maar als ik wel voorbij geraak, maak ik dan schade aan mijn kaart? dat is mijn grootste zorg, de meningen blijven verdeeld, dus kan het beter laten,
of er moest een expert zijn die zegt, doe maar op, kan echt geen kwaad :p

• rfgh
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2ptdjxl.jpg

Met een foto word het wel duidelijk waarom ik dit niet meer sirect wil afbreken.

Ik ga een pci-kabel maken met wat overschotjes, zo heb ik er een die ik kan uitwisselen, beetje slimmer :Y
Pagina: 1