Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

All-round studie laptop; 600 euro

Pagina: 1
Acties:

• koenonline55
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-08 10:35
Wat ga je met je laptop doen?
Ik zal hem vooral voor school gebruiken en redelijk basic programma's draaien. Af en toe bewerk ik wel wat foto's en als het kan zou ik er nog wel een game op willen spelen.

Wat is je budget?
Rond de 600 euro, max 700

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Altijd naar school, dus 15,6inch is prima (niet groter). Gewicht en accuduur maakt niet uit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het merk maakt niets uit. De enige voorkeur die ik heb is een vlotte laptop, niet meer dan 15,6 inch en max 700 euro. Waar ik zo af en toe een filmpje op kan kijken, misschien een game op kan spelen en verder goed te gebruiken is voor mijn studie.

Zelf zat ik te denken aan de Acer Aspire E5-573G-559B
pricewatch: Acer Aspire E5-573G-559B

Alvast bedankt!

• rilo98
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-03 18:55

rilo98

BattleTag Rilo98#2407

Zelf ben ik geen grote fan van acer, ik zou eerder Asus aanraden in dit geval. Asus heeft mooie en sterke laptops voor een goedkope prijs.

Ik raad persoonlijk zelf deze aan: Asus F555LJ-DM891T, Link: pricewatch: Asus F555LJ-DM891T

Heeft een krachtige 5de generatie I5, 8gb aan ram en een geforce gt920m.
Kost wel 100 euro maar dan kun je wel langer vooruit en je hebt meer performance.

Hopende je hiermee met je keuze te hebben geholpen! :)

• Castelmagno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-11 11:21
Ik weet niet wat voor soort games je er nog eventueel nog op zou willen spelen maar beide laptops beschikken maar over een gt 920m. Dit is zeker geen videokaart om nieuwe games een beetje deftig te kunnen spelen (zie ook notebookcheck). Voor de rest heeft de laptop die je voorstelt maar 4 gig ram. Dit is echt weinig indien je wat multi-taskt. Ik zou toch echt opteren voor minimaal 8 gig ram als je vaak veel programma's naast elkaar hebt open staan. Daarnaast is ook de HDD die in de laptop zit redelijk "bagger", deze heeft namelijk maar 5400rpm (lange opstarttijden tot gevolg). Het scherm daarentegen is wel Full hd. Het hangt er natuurlijk allemaal vanaf wat je juist met de laptop van plan bent. Maar als ik het zo lees is toch zeker het ram geheugen wel iets waar je naar wilt kijken. Daarnaast weet ik ook niet hoe belangrijk je het vindt om een mat scherm te hebben?

Ik zou toch zeker eens kijken naar volgende laptops:
Lenovo Z50 (meer ram geheugen, betere hdd, wel een glanzend scherm en een processor van de 4de generatie)
Medion Akoya (wel geen persoonlijke ervaring met Medion als merk)
Acer Aspire E5 (Processor van een iets oudere generatie, een SSD (nadeel is wel dat je opslagcapaciteit beperkt is tot 128 Gig i.p.v. 1 TB maar de snelheid ligt wel een heel pak hoger, mat scherm)

Het is dus allemaal maar afhankelijk wat je heel belangrijk vindt en waar je wat meer op wilt besparen.

[ Voor 0% gewijzigd door Castelmagno op 08-01-2016 15:10 . Reden: typo ]

• koenonline55
Bedankt voor jullie reactie en advies!

Ik ben me ervan bewust dat ik voor dit bedrag geen volwaardige gamelaptop kan aanschaffen, maar eerder iets waar ik wat oudere games die ik gemist heb nog een keer kan spelen. Speel namelijk verder vaak op me ps4.

De 4 gig ram is wel een goede, die is inderdaad aan de kleine kant en heb regelmatig veel programma's open staan.

Ik ga op zoek naar wat gebruikerservaringen zijn met de Medion laptop en neem de Asus ook mee in mijn overweging.

• _Heisenberg_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 15:39
Ik ben bang dat zo'n bijgevoegde grafische kaart zoals de 920/930 weinig gaat opleveren in games en wel meer geld/gewicht/batterijduur gaat kosten. Als je een beetje knap wilt spelen heb je toch wel minstens een 950 nodig (misschien 940) van Nvidia, zo'n kaart vind je alleen als je je budget verhoogd..

Binnen deze prijs is het dan ook lastig om full hd + 8 gb + redelijke grafische kaart te krijgen.

Deze had ik gevonden voor €599: pricewatch: HP Pavilion 15-ab121nd

De a8 processor is vergelijkbaar met een core i3 & de r5 iGPU met een HD 4200 (beiden volgens notebookcheck) en minder zware games zijn speelbaar in lagere resoluties en settings. Deze laptop heeft een numpad.

Je kunt ook voor de Dell 5559 gaan (€679): http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-5559-laptop

Deze heeft vrijsnelle i5 processor, 1 TB HDD, radeon m335 videokaart, 8 GB geheugen en een dvd speler. De videokaart is echter wel ongeveer 18% slechter dan een Nvidia 930M.

Succes met je zoektocht, hopelijk brengt dit je iets verder!

[ Voor 24% gewijzigd door _Heisenberg_ op 09-01-2016 12:20 . Reden: link toegevoegd ]

• koenonline55
Wat zijn jullie ervaringen met toshiba?
pricewatch: Toshiba Satellite L50-C-20W

5e generatie i5, Nvidia Geforce 930m, 1920x1080, 8gb ram

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:22

Tahref

God bless you

pricewatch: Asus R516LB-XX116T

Redelijke cpu en videokaart voor de prijs.
Echter wel 500 gb opslag ipv 1tb en 1366x768 resolutie.

2e hands coolblue is deze wel interessant:

http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr

Via amazon.de:

http://www.amazon.de/Acer...TF8&qid=1452347306&sr=1-2

• Castelmagno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-11 11:21
koenonline55 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 13:42:
Wat zijn jullie ervaringen met toshiba?
pricewatch: Toshiba Satellite L50-C-20W

5e generatie i5, Nvidia Geforce 930m, 1920x1080, 8gb ram
Op papier zijn dat heel goede specs wat zou moeten leiden tot een vlotte werkcomputer. :) Alhoewel je wel niet al te hoge verwachtingen moet hebben van die Nvidia Geforce. "Oudere" games zoals AOE2 HD, LoL, etc. zouden wel geen probleem moeten zijn (maar die draaien ook perfect op mijn intel HD zolang je geen max graphics verwacht). Voor de rest geen ervaring met Toshiba.

• volutatio
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-11 11:34
http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr Misschien is dit wat voor je? Zeker betere specificaties dan de vorige genoemde laptops, heb zelf geen ervaring met Medion
Pagina: 1