Scherm gaat vaak zwart voor een seconde komt daarna terug.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:48

Plainside

I browse when I'm at work

Topicstarter
Hallo,

Voor een tijdje heb ik al een klein probleem met mijn monitor/videokaart.
Elke zoveel tijd gaat mijn scherm volledig zwart en blijft die zwart voor ongeveer een seconde vervolgens komt het beeld gewoon weer terug.
Ik heb een Gigabyte GTX 780 (rev 2.0) in mijn systeem zitten ik kan volledige specificaties later vandaag plaatsen als dit nodig is.
De monitor is een iiyama scherm 24inch 1080p specifiek model weet ik niet kan ik ook later vandaag plaatsen.

Ook heb ik een interesse in een tweede scherm en zou ik hier wat advies voor willen.
Graag wil ik een 27" scherm en als het kan hoger dan 1080p met 1-3ms response tijden.

Alvast bedankt voor de komende informatie ;) .

Alle reacties

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-01 22:30
Ik zou maar eens beginnen met uitzoeken of dit een scherm of gpu probleem is. Treedt dit probleem ook op als je een andere scherm aansluit?

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-01 08:47
Voor het op zwart gaan zou ik eens in de eventviewer gaan kijken of de displaydriver soms crasht.

• Plainside

Plainside

Topicstarter
Ardjee schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:54:
Ik zou maar eens beginnen met uitzoeken of dit een scherm of gpu probleem is. Treedt dit probleem ook op als je een andere scherm aansluit?
Als ik nou een ander scherm had kon ik dit inderdaad uit testen :p
mijn oude 2de monitor is een tijdje geleden al naar de **** gegaan dus ik kan dit niet even snel controleren helaas.
En het feit dat ik rond 17:30 pas thuis ben kan het nog wat lastiger maken haha.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-01 22:30
Geen tv aanwezig? Kennis/familie met een scherm die je even kan uitwisselen?

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-01 08:44
Zou als eerste even checken of het niet een kabel probleempje is, zit die er goed in, niet goed vast kabel/connector kapot. Hoe heb je de monitor aangesloten? Pinnetjes kunnen buigen natuurlijk. Just to be sure: andere kabel testen.

Mocht het dan nog steeds voorkomen: ander scherm testen. Nog steeds: andere gpu proberen als je die hebt liggen. Uiteindelijk kan je ook nog bedenken of je een andere aansluiting wilt gebruiken.

• Plainside

Plainside

Topicstarter
Ardjee schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:58:
Geen tv aanwezig? Kennis/familie met een scherm die je even kan uitwisselen?
gebruik de 27" van m'n broertje wel even haha vindt die vast niet erg xD
ThaAresX schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:58:
Zou als eerste even checken of het niet een kabel probleempje is, zit die er goed in, niet goed vast kabel/connector kapot. Hoe heb je de monitor aangesloten? Pinnetjes kunnen buigen natuurlijk. Just to be sure: andere kabel testen.

Mocht het dan nog steeds voorkomen: ander scherm testen. Nog steeds: andere gpu proberen als je die hebt liggen. Uiteindelijk kan je ook nog bedenken of je een andere aansluiting wilt gebruiken.
Heb het meeste wat je hier hebt staan al geprobeerd naast de GPU.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/momAY/8f098ad72e.png
Hier zijn mijn huidige specs.
Het scherm is een iiyama E2483HS.

[ Voor 59% gewijzigd door Plainside op 08-01-2016 20:37 ]

• Plainside

Plainside

Topicstarter
Zijn er nog mensen met eventuele nieuwe input?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Check ook even de kabel tussen je videokaart en je scherm. Ik heb gehad dat m'n Chinese displayport naar minidisplayport niet helemaal lekker was, en dus ook af en toe weg viel.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Pagina: 1