Mailserver huren voor particulier gebruik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydenNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08 23:36
Ik hoop dat dit het goede subforum betreft :)

Ik gebruik al jaren hetzelfde mail adres van UPC, echter, de kans is groot dat ik binnenkort ga overstappen van ISP. Daarmee komt mijn mailadres te vervallen wat me nogal wat zorgen oplevert aangezien er best veel aan gekoppeld zit. Van Steam accounts tot Digid. Dit vind ik een struikelblok om over te stappen, dus ik wil eigenlijk een mailserver huren zodat ik altijd hetzelfde adres kan behouden (mits ik betaal natuurlijk :P).

Mijn vraag, beste mede-Tweakers, waar kan ik dit het beste doen? En moet ik dan een domein huren daarnaast zodat ik een example@mijneigennaam.nl adres kan maken? Tips en info van harte welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kunt gewoon een minimaal hostingpakketje met een eigen domein bij een willekeurige webhoster nemen. Zorgen dat je een pakket met IMAP (over TLS/SSL, inderdaad! Thanks, johnkeates) neemt en je hebt mail. (Pop3 zou ik niet meer aan beginnen!). TransIP heeft ook e-mail only. Kost je 2 euro per maand voor 3 mailboxen.

[ Voor 29% gewijzigd door Room42 op 08-01-2016 11:45 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Een eigen mail server lijkt mij in jouw geval een beetje overkill. Ik heb gewoon mijn eigen domein op google apps lopen en kan mijn mail op gmail lezen. volgens mij moet je ook gewoon je mail van je eigen domein via de mailserver van je isp kunnen laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Gmail blijft ook wel gewoon bestaan... :p

Maar zelf wat hebben is altijd wel fijn, gewoon een hostingpakket zoals Evanescent suggereert is prima. Zorg wel dat je IMAP over TLS/SSL en SMTP over TLS/SSL hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:26

DukeBox

loves wheat smoothies

pacificocean schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:43:
Een eigen mail server lijkt mij in jouw geval een beetje overkill. Ik heb gewoon mijn eigen domein op google apps lopen..
Helaas is dat niet meer gratis.. anders zou ik dat ook zo aanraden. Zelfde geld voor outlook.com

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
DukeBox schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:44:
[...]

Helaas is dat niet meer gratis.. anders zou ik dat ook zo aanraden. Zelfde geld voor outlook.com
Er is nog steeds die ene hack beschikbaar waarmee je een beperkt Google Apps Standard domein kan aanmaken met een limiet van 1 user... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:26

DukeBox

loves wheat smoothies

johnkeates schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:45:
Er is nog steeds die ene hack beschikbaar waarmee je een beperkt Google Apps Standard domein kan aanmaken met een limiet van 1 user... :p
Vertel vertel...

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Ik weet niet of het mag of niet :p maar het komt er op neer dat je een developer account maakt, dan een speciaal type service toevoegt dat een domein vereist, en dan een intern domein laat aanmaken wat in een gratis beperkte Google Apps account resulteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 15:46
johnkeates schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:50:
Ik weet niet of het mag of niet :p maar het komt er op neer dat je een developer account maakt, dan een speciaal type service toevoegt dat een domein vereist, en dan een intern domein laat aanmaken wat in een gratis beperkte Google Apps account resulteert.
het is geen hack, hier de volledige tutorial

http://www.techwalls.com/...dard-account-single-user/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydenNL
Ok bedankt, ik ga er eens naar kijken. Ik vind een @gmail niet zo 'zakelijk' eruit zien. Ik heb liever een soort bedrijfsaccount-achtige uitstraling. Slaat misschien nergens op maar zo ben ik nu eenmaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
HaydenNL schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:56:
Ok bedankt, ik ga er eens naar kijken. Ik vind een @gmail niet zo 'zakelijk' eruit zien. Ik heb liever een soort bedrijfsaccount-achtige uitstraling. Slaat misschien nergens op maar zo ben ik nu eenmaal :P
Ga inderdaad voor je eigen domein, zolang je een domeinnaam hebt kan je altijd overal naartoe qua diensten en ben je helemaal in beheer van je adressen en namen! TransIP, Leaseweb, mijndomein, OVH enz. allemaal prima bedrijven waar je goedkoop een pakketje met een domeinnaam en email kan afnemen.
Met hack bedoelen we natuurlijk iets anders op tweakers.net dan wat De Telegraaf zou bedoelen. Een hack is in dit geval 'iets gebruiken op een andere manier dan hoe het bedoeld was'. Het is onwaarschijnlijk dat het Google's bedoeling is geweest en gratis single user Google Apps accounts weg te geven, denk je niet?

[ Voor 35% gewijzigd door johnkeates op 08-01-2016 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Dat kan dus met Google Apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydenNL
Maar dan moet je met een work around werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:01

darkrain

Moderator Discord / TFV & AWM

Geniet

HaydenNL schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:59:
Maar dan moet je met een work around werken?
Nee dat hoeft niet, je kunt er ook gewoon voor betalen, €40 per jaar plus de kosten voor de domeinhosting.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kap dan met klooien en neem ook gewoon een zakelijk account. Google Apps en Outlook 365 kosten beiden minder dan 5 euro per maand.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Update 2: It seems like the workaround is no longer working and both Google and Microsoft ended the free service.
Die vlieger gaat dus ook niet meer op.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-10 15:43
Er zijn zat services om je mail te laten hosten. Ik zou persoonlijk zelf niet een shared hosting pakket nemen om dan gebruik te maken van de mailservers, gewoon omdat dan de focus van de hoster niet bij de mail ligt. Je kan een service gebruiken als http://runbox.com/ of http://fastmail.com/. Beide relatief grote, te vertrouwen partijen die zich volledig focussen op e-mail. Bij beide kan je een pakket nemen waarbij je mail van een eigen domeinnaam gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
pacificocean schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:43:
volgens mij moet je ook gewoon je mail van je eigen domein via de mailserver van je isp kunnen laten lopen.
Hoe het bij UPC en Ziggo werkt weet ik niet, maar bij KPN is dit nu redelijk lastig. Het is m.i. beter om de server van je emailprovider te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Zoals meerdere hier al aangeven: Neem een domainnaam met een hosting pakket voor email. Transip is prima en kost 2 euro per maand (ex 4 euro voor een domein per jaar).

Zelf hosten zou ik echt niet doen. Zeker niet voor die 2 euro per maand. Gmail account vind ik persoonlijk ook niets (al is dat persoonlijk. Ik heb wel gekozen voor een eigen domeinnaam om wat "professioneler" over te komen.

yden.nl is nog vrij. Dan maak je als mail adres h aan en heb je als mail adres:
h@den.nl :D

Ik moet weer een hobby zoeken denk ik :(
Pagina: 1