Western Digital Purple voor ''torrenting''

Pagina: 1
Acties:

• silencer727
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-12-2025
Hallo Tweakers,

Ik ben opzoek naar een 2tb schijf waar ik mijn torrents net niet 24/7 op laat downloaden/seeden. Mijn oude schijf is helaas overleden na veel gebruik.
Nou zag ik dat de Western Digital Purple een mooie prijs had, maar dit noemen ze voor ''Video surveillance'' maar ook voor 24/7 gebruik. Nu vroeg ik me af of deze schijf ook geschikt zou zijn voor ''torrenten'' of dat ik beter een red of misschien zelfs black zou kunnen nemen.

Alvast bedankt, groetjes

• silencer727
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-12-2025
Heb mijn antwoord al gevonden, de purple is gemaakt voor opeenvolgende disk writes en de red/black etc voor random writes. Voor torrents moet ik random hebben.Sorry voor de on-nodige post

Verwijderd

Nee die is volledig ongeschikt, Purple is bedoeld voor continue schrijven van data, terwijl je bij torrents random read en writes hebt. Red is ook niet geschikt dat is voor in een NAS, Black is alleen maar overdreven duur, Blue is de meest logische keuze.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik zag de aanbieding ook, en ik zit er over te denken om ze in een zfs nas te gebruiken, die ik o.a. gebruik om torrents te downloaden. Maakt dat nog wat uit als er zfs onder zit?

Everything is better with Bluetooth