Software advies voor een nieuwe Apple Gebruiker.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 06:57

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Ik dacht we doen een gek, we kopen een MAC O-)
Ik heb een 21,5 inch iMac 4K Retina met 3,3Ghz Intel i7, 16GB RAM en een 1TB Fusion Drive gekocht en ben hier heel tevreden mee.

Dit is mijn eerste "eigen" Apple machine en ik heb dan ook een paar software pakketen die ik op Win**** gebruikte waar ik goede alternatieven voor zoek op MAC maar welke ik nog niet goed kan vinden.

1.
Ik gebruikte altijd KeePass om mijn wachtwoorden op te slaan maar dit programma is niet voor OSX en het opensource alternatief XKeePass is niet stabiel te krijgen...

Weet iemand een goed alternatief waarin ik de bestaande database kan overnemen van KeePass ?

Enpass werkt perfect en is nog gratis uit de App Store ook _/-\o_

2.
Wat gebruiken jullie als IRC client ?
Ik heb naar Textual gekeken maar wil hem liever niet aanschaffen als het niets is, en zijn er nog andere alternatieven behalve Textual die jullie kunnen aanbevelen ?

3.
Ik heb heel veel films en series uit mijn eigen verzameling omgezet naar MP4 video met MP3 audio maar het geluid word op mijn MAC niet afgespeeld in Quicktime.

Is er een manier om Quicktime toch zover te krijgen om het MP3 geluid ook af te spelen of moet ik daar een andere player voor gebruiken en welke adviseren jullie me ?

[ Voor 3% gewijzigd door Trekkerkearl op 08-01-2016 12:35 ]

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Trekkerkearl schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:11:

Is er een manier om Quicktime toch zover te krijgen om het MP3 geluid ook af te spelen of moet ik daar een andere player voor gebruiken en welke adviseren jullie me ?
VLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
@Y.Y.Eagle die heb ik geprobeerd en dat werkt ook wel, maar gek genoeg loopt de audio in VLC niet synchroon of moet het eerst 5 tot 10 seconden laden als ik vooruit of achteruit ga in de film om weer geluid te geven, dit had ik op Win**** nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 08:09
Trekkerkearl schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:21:
@Y.Y.Eagle die heb ik geprobeerd en dat werkt ook wel, maar gek genoeg loopt de audio in VLC niet synchroon of moet het eerst 5 tot 10 seconden laden als ik vooruit of achteruit ga in de film om weer geluid te geven, dit had ik op Win**** nooit.
Waarom omgezet naar MP4 + MP3 ? VLC "eet" alles. Ik zie nooit lipsync issues in VLC. Enige wat ik wel zie is als je bv. 1080p MKV met DD/DTS afspeelt hij soms moeite heeft met seeken (forward of achteruit). Duurt even voordat audio komt, maar altijd in sync

(5K iMac met Core i5)

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De naam Windows is geen vloekwoord, ook niet in het Apple gedeelte op dit forum. Je hoeft het daarom niet nodeloos af te korten. Mensen zetten toch ook nergens Ap*** neer?

Voor KeePass staan er een aantal unofficial bijdragen: http://keepass.info/download.html

Voor het afspelen van MP4 kun je ook kijken of je met Perian iets meer bereikt. MPlayer is ook een aardige speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
@loekf2 omgezet van DVD/Blu-Ray naar MP4 + MP3 audio.... geripped dus.
WMP in Windows 10 ondersteunde dit formaat zelfs in 4K moeiteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Voor IRC gebruik ik vooral xchat en XChat Azure (OSX GUI versie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10 19:00
1. MacPass
3. VLC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:55

bert pit

asdasd

Voor video gebruik ik VLC. Ook heb ik massa's andere applicaties geprobeerd met wisselend succes. Ik ben niet zo'n handige tweaker als het om video gaat, maar stel wel hoge eisen aan de beeldkwaliteit.
Bij andere videoprogramma's had ik nog wel een hakkelend beeld. Dat kwam dan door allerlei technische zaken waar ik geen verstand van heb. VLC is voor de niet technische gebruiker optimaal. Sleep je bestand inclusief ondertitels er naar toe, en hij doet het altijd goed. Hij leest overigens ook pdf's, word, ppt. etc.

Een echte "allesvreter".

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-09 13:15

2.
Ik heb naar Textual gekeken maar wil hem liever niet aanschaffen als het niets is, en zijn er nog andere alternatieven behalve Textual die jullie kunnen aanbevelen ?
Ik gebruikte altijd Colloguy als IRC client. Is gratis, dus misschien een keer de moeite waard om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Installeer voor 3. eens Perian. Is een prefpane die een hoop toevoegt aan quicktime. Heeft bij mij veel gelazer met geluid verholpen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Ik heb peppermint als html editor geinstalleerd (demo versie) en textual als IRC client en bijde werken perfect.
Ook enpass met de browser extensie werkt perfect.

Ik ben er achter dat als ik de video via DVDfab overzet naar MP4 met AAC audio alles goed werkt in de standaard player.
Ik heb liever de native oplossing in plaats van extra software en codecs paketten... dus dit gaat voor mij hem worden.

Bedankt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:27
QuickTime is nou niet echt een pakket dat veel gebruikt wordt zelfs niet op de mac..
QuickTime wordt wel gebruikt in native apps van apple.. Safari, iMovie e.d.

VLC is gewoon een app met ingebouwde codecs. en meest gebruikt op de mac voor het afspelen van vele video bestanden. Meeste filmpjes op het net zijn niet te bekijken met QuickTime maar wel met VLC..

Je zou kunnen zeggen VLC is de video speler voor de mac..

[ Voor 7% gewijzigd door To_Tall op 20-01-2016 11:40 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Een betere IRC client als Textual ga je niet vinden voor OSX, via de site (dus niet de mac app store) kan je een trial versie vinden en kan je de App 30 dagen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Terugkomen op punt 3 een MP4 met MP3 geluid, deze kan je omzetten naar MP4 met AAC geluid met Handbrake. Dan speelt Quicktime hem zeker af incl. geluid, MP4 met MP3 speelt VLC trouwens perfect af net getest.

Handbrake hier gratis te downloaded: https://handbrake.fr

Succes er mee
Pagina: 1