Uitschakelen beste antwoord weergave direct onder TS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:05

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Topicstarter
Even los van de vraag of ik blij ben met de vraagtopics (ik heb nog geen keuze gemaakt en sta er voor open), heb ik wel een verzoekje.

Ik merk nu al dat ik bij de vragen die beantwoord zijn, iedere keer het goede antwoord oversla. Ik wil namelijk weten via welke weg men uiteindelijk bij de oplossing is gekomen. Dat is ook een beetje het idee van een forum; iedereen gaat elkaar aanvullen om zo gezamenlijk tot een oplossing te komen.
Daarnaast is het volgens mij ook niet zo dat er een vraag wordt gesteld, er worden 9 100% foute antwoorden gegeven, en de 10e reactie is 100% goed. Het is tenslotte geen quiz-show.

Mijn feature request is dan ook om het weergeven van het "beste antwoord" direct onder de TS, uitschakelbaar te maken. :)

offtopic:
Ik had overigens wel ergens een feedback topic hierover verwacht. Is dat er echt nog niet?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Niet voor iedereen een optie, maar met custom CSS, te kopen in de Karmastore is de hele vraag direct onder het antwoord weg te halen:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
/* vraagtopics mooier maken */
.bar.question,
.bar.other,
.bar.answer,
.bar.answer + .message {
    display: none;
    margin-bottom: 15px;
}

Als je de blauwe 'vraag' balk wil behouden moet je de regel .bar.question, weghalen, en voor het behouden van de grijze 'alle antwoorden'-balk .bar.other,. De margin-bottom code is voor het normaal maken van de witruimte onder de TS. Bij vraagtopics is die 25px, terwijl hij normaal 15px is. (Staat je dichtheid op cozy dan 10px, en op compact dan 5px).

[ Voor 4% gewijzigd door Migrator op 08-01-2016 11:01 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is het in algemene zin niet handiger om een linkje naar het juiste antwoord neer te zetten in plaats van de hele post? Of eventueel minimaliseerbaar te maken?

Daarnaast zit er ook een raar construct in de huidige situatie. Ik gebruik de optie om gelijk naar de "last" pagina te gaan. Dat bijt qua navigatie de nieuwe opzet een beetje.
Zou niet direct weten hoe dit beter/anders kan, maar misschien iets om over na te denken.

Overigens zou het volgens mij ook handig zijn om via het vinkje achter de topictitel in de forumweergave rechtstreeks naar het antwoord toe te navigeren.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 08-01-2016 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:12

crisp

Devver

Pixelated

MikeyMan schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:01:
Is het in algemene zin niet handiger om een linkje naar het juiste antwoord neer te zetten in plaats van de hele post? Of eventueel minimaliseerbaar te maken?
We willen wel gaan kijken hoe we lange posts daar verkort kunnen weergeven, inderdaad gedeeltelijk ingeklapt of met een link naar de hele post.
Daarnaast zit er ook een raar construct in de huidige situatie. Ik gebruik de optie om gelijk naar de "last" pagina te gaan. Dat bijt qua navigatie de nieuwe opzet een beetje.
Zou niet direct weten hoe dit beter/anders kan, maar misschien iets om over na te denken.
Ik snap aan de hand van je volgende punt wel wat je bedoelt, maar in de eerste plaats is die manier van navigeren niet standaard, en is de situatie feitelijk niet anders dan hiervoor waar je zelf nog op zoek moest naar het beste antwoord :P

Ongeacht waar je de topictitel naar laat linken heb je sowieso altijd de mogelijkheid om naar de eerste pagina van het topic te gaan waar het antwoord ook staat.
Overigens zou het volgens mij ook handig zijn om via het vinkje achter de topictitel in de forumweergave rechtstreeks naar het antwoord toe te navigeren.
Dat zou misschien kunnen, maar zoals hierboven gezegd heb je die mogelijkheid al door naar de eerste pagina van het topic te gaan :)

[ Voor 10% gewijzigd door crisp op 08-01-2016 11:39 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 15:37
Ik ben juist wel bij met vraag topics en ook met het beste antwoord. Het zou mooi zijn als je daar zelfs op kunt zoeken. Zoiets als: "Geef mij de vraag topics voor <vraag> met een beste antwoord".
Dan worden de niet beantwoorde vragen overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:05

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Topicstarter
Bij het zoeken op een probleem zal het vast fijn zijn. Ik ben op zich ook helemaal niet tegen het markeren van het best passende antwoord. De meerwaarde zit hem vooral in de keren dat je naar een specifiek probleem zoekt, en het forum als knowledgebase gebruikt.
Echter, bij het simpelweg browsen op tweakers (vrijwel altijd) zit ik meestal niet te wachten op het best passende antwoord.

Voor mij zou de CSS oplossing al werken (Evest, beste antwoord! :+) maar persoonlijk zou ik het mooier vinden als dit een instelling is. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-10 18:42

jdh009

FP ProMod
crisp schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:36:
[...]

We willen wel gaan kijken hoe we lange posts daar verkort kunnen weergeven, inderdaad gedeeltelijk ingeklapt of met een link naar de hele post.
Ik vind de vraag en antwoord een fijne toevoeging tot het forum en bij veel onderwerpen kan dit volgens mij leiden tot het beter vinden van informatie rondom een bepaald topic, zeker bij programeren, bugs in games en andere zaken die vaak gevraagd worden en makkelijk zouden kunnen verdwijnen in de massa van een verzameltopic. Ik merk echter wel dat ik de eerste paar keer bij het bekijken van het topic niet door had dat er nog posts onder het beste antwoord stonden, de grootte van de post in combinatie met het kleurgebruik liet mij denken dat de pagina erna ophield.

Dit zal voornamelijk komen doordat dit mijn eerste en tweede keer was dat ik hiermee in aanraking kwam en als je het eenmaal weet dan scrol je natuurlijk door. Tevens zal het toeval zijn geweest dat ik precies een vraag + antwoord had die ongeveer paste op één pagina van mijn scherm en ik dus de rest ook niet goed zag en "miste".

Geminimaliseerd of iets minder aanwezig zou naar mijn mening wel fijn zijn om dit te voorkomen maar ook omdat ik zelf het proces van hoe het tot stand is gekomen belangrijk vind bij een topic. HEt voordeel van geminimaliseerd of wanneer een deel van de tekst zichtbaar is is lijkt me dat je het overzicht wat beter hebt.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

We moeten nog even zoeken naar de juiste vorm om het antwoord op een vraag weer te geven. In een topic waarbij het beste antwoord bij één van de eerste antwoorden zit is de huidige weergave sowieso raar omdat je dezelfde reactie twee keer achter elkaar ziet.

Ik kan me inderdaad ook wel voorstellen dat als je in browsemode zit het beste antwoord minder relevant is. Wellicht moeten we 'm standaard inklappen en alleen uitgeklapt tonen als een gebruiker via een zoekopdracht bij het topic komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Femme schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:58:
Ik kan me inderdaad ook wel voorstellen dat als je in browsemode zit het beste antwoord minder relevant is. Wellicht moeten we 'm standaard inklappen en alleen uitgeklapt tonen als een gebruiker via een zoekopdracht bij het topic komt.
Bovendien is het misschien fijn om hetzelfde met de vraag te doen op latere pagina's in het topic: standaard ingeklapt bovenaan zetten, en dat kunnen uitklappen zodat je de vraag nog eens kan lezen (en eventueel het antwoord dat al geaccepteerd is).

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bump :-)
* AlterEgo wel benieuwd is hoe hier nu verder mee omgegaan gaat worden.
Ik zou het graag het "beste antwoord" als een instellingskeuze zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
En die groene vinkjes in het topicoverzicht, kunnen die ook optioneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:12

crisp

Devver

Pixelated

sambalbaj schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:13:
En die groene vinkjes in het topicoverzicht, kunnen die ook optioneel?
Kan je ook uitzetten met custom css:
Cascading Stylesheet:
1
table.listing .topic .sprite.answered { display: none; }

:)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:04

_David_

FP ProMod

llama llama duck

AlterEgo schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:10:
Bump :-)
* AlterEgo wel benieuwd is hoe hier nu verder mee omgegaan gaat worden.
Ik zou het graag het "beste antwoord" als een instellingskeuze zien.
Je kan het uitzetten met custom CSS: Migrator in "Uitschakelen beste antwoord weergave direct onder TS"

Ik acht de kans dat er een instelling voor komt nihil, aangezien Tweakers (terecht) van die hele instellingen boom af wil.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Pagina: 1