Tweakers,
ik ben op zoek naar een nieuwe notebook. Mijn huidige is 5 jaar oud en kan alleen nog maar via netstroom gebruikt worden. Hij heeft zijn beste tijd gehad... Ik ben van plan aan het eind van de maand een nieuwe notebook/laptop aan te schaffen bij de mediamarkt ivm de BTW-actie.
Wat ga je met je laptop doen?
- Kunnen werken met de Microsoft office programma's.
- Oude games kunnen spelen (Command& Conquer Serie, Age of Empire).
- Youtube en andere filmpjes vloeiend kunnen afspelen en foto's bekijken.
- Het draaien van teamspeak.
- Op het internet surfen met meerdere tabs veel tabs open
- Ik vind het belangrijk dat hij snel opstart, ook uit slaapstand.
Wat is je budget?
Ik schat tussen de 200 en 300, maar als je jullie een bepaald product echt aanraden dan misschien zelfs 400. Maar zelf kwam ik steeds tussen de 200 en 300 euro uit met mijn eisenpakket.
Inmiddels mijn budget verhoogt naar 700 euro MAX!
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, een enkele keer misschien. Ondanks dat ik hem niet vaak mee wil nemen wil ik wel een compacte laptop. Het liefste een 11 inch maar een 13 inch kan ook nog wel. 15 inch vinden wij te groot.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb goede ervaringen met HP. Daarentegen vond ik ACER waardeloos. De ASUS serie vind ik mooi vorm gegeven en daar hoor ik ook goede verhalen over. Apple vind ik te overpriced...
- Mijn huidige notebook is de: HP Pavilion dm1-3125ed
- Zelf kom ik uit op deze notebook: ASUS EEEBOOK X205TA-FD0061TS om aan te schaffen.
Inmiddels heb ik mij oog laten vallen op de ASUS ZENBOOK UX305CA-FC042T. Nu twijfel ik alleen of het wel een vooruitgang is aangezien de kloksnelheid van mijn oude HP 1,6 GHZ is en van deze ASUS slechts 900 MHZ
Ik heb ze via tweakers naast elkaar gezet maar ik heb niet echt veel verstand van de specs. Zie http://tweakers.net/pricewatch/compare/279702;461902/
Ik snap er werkelijk niks van. Ook heb ik nog naar de HP Envy gekeken maar ik zag dat die behoorlijk veel last van backlight bleeding heeft.
Alvast bedankt voor jullie advies
ik ben op zoek naar een nieuwe notebook. Mijn huidige is 5 jaar oud en kan alleen nog maar via netstroom gebruikt worden. Hij heeft zijn beste tijd gehad... Ik ben van plan aan het eind van de maand een nieuwe notebook/laptop aan te schaffen bij de mediamarkt ivm de BTW-actie.
Wat ga je met je laptop doen?
- Kunnen werken met de Microsoft office programma's.
- Oude games kunnen spelen (Command& Conquer Serie, Age of Empire).
- Youtube en andere filmpjes vloeiend kunnen afspelen en foto's bekijken.
- Het draaien van teamspeak.
- Op het internet surfen met meerdere tabs veel tabs open
- Ik vind het belangrijk dat hij snel opstart, ook uit slaapstand.
Wat is je budget?
Ik schat tussen de 200 en 300, maar als je jullie een bepaald product echt aanraden dan misschien zelfs 400. Maar zelf kwam ik steeds tussen de 200 en 300 euro uit met mijn eisenpakket.
Inmiddels mijn budget verhoogt naar 700 euro MAX!
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, een enkele keer misschien. Ondanks dat ik hem niet vaak mee wil nemen wil ik wel een compacte laptop. Het liefste een 11 inch maar een 13 inch kan ook nog wel. 15 inch vinden wij te groot.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb goede ervaringen met HP. Daarentegen vond ik ACER waardeloos. De ASUS serie vind ik mooi vorm gegeven en daar hoor ik ook goede verhalen over. Apple vind ik te overpriced...
- Mijn huidige notebook is de: HP Pavilion dm1-3125ed
- Zelf kom ik uit op deze notebook: ASUS EEEBOOK X205TA-FD0061TS om aan te schaffen.
Inmiddels heb ik mij oog laten vallen op de ASUS ZENBOOK UX305CA-FC042T. Nu twijfel ik alleen of het wel een vooruitgang is aangezien de kloksnelheid van mijn oude HP 1,6 GHZ is en van deze ASUS slechts 900 MHZ
Ik snap er werkelijk niks van. Ook heb ik nog naar de HP Envy gekeken maar ik zag dat die behoorlijk veel last van backlight bleeding heeft.
Alvast bedankt voor jullie advies
[ Voor 16% gewijzigd door Beunhaaz op 10-01-2016 19:50 . Reden: Budget is aangepast. ]