Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Een vervanger voor de HP Pavilion dm1-3125ed

Pagina: 1
Acties:

• Beunhaaz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-07-2024
Tweakers,

ik ben op zoek naar een nieuwe notebook. Mijn huidige is 5 jaar oud en kan alleen nog maar via netstroom gebruikt worden. Hij heeft zijn beste tijd gehad... Ik ben van plan aan het eind van de maand een nieuwe notebook/laptop aan te schaffen bij de mediamarkt ivm de BTW-actie.

Wat ga je met je laptop doen?
- Kunnen werken met de Microsoft office programma's.
- Oude games kunnen spelen (Command& Conquer Serie, Age of Empire).
- Youtube en andere filmpjes vloeiend kunnen afspelen en foto's bekijken.
- Het draaien van teamspeak.
- Op het internet surfen met meerdere tabs veel tabs open
- Ik vind het belangrijk dat hij snel opstart, ook uit slaapstand.

Wat is je budget?
Ik schat tussen de 200 en 300, maar als je jullie een bepaald product echt aanraden dan misschien zelfs 400. Maar zelf kwam ik steeds tussen de 200 en 300 euro uit met mijn eisenpakket.

Inmiddels mijn budget verhoogt naar 700 euro MAX!

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, een enkele keer misschien. Ondanks dat ik hem niet vaak mee wil nemen wil ik wel een compacte laptop. Het liefste een 11 inch maar een 13 inch kan ook nog wel. 15 inch vinden wij te groot.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb goede ervaringen met HP. Daarentegen vond ik ACER waardeloos. De ASUS serie vind ik mooi vorm gegeven en daar hoor ik ook goede verhalen over. Apple vind ik te overpriced...

- Mijn huidige notebook is de: HP Pavilion dm1-3125ed
- Zelf kom ik uit op deze notebook: ASUS EEEBOOK X205TA-FD0061TS om aan te schaffen.

Inmiddels heb ik mij oog laten vallen op de ASUS ZENBOOK UX305CA-FC042T. Nu twijfel ik alleen of het wel een vooruitgang is aangezien de kloksnelheid van mijn oude HP 1,6 GHZ is en van deze ASUS slechts 900 MHZ :? Ik heb ze via tweakers naast elkaar gezet maar ik heb niet echt veel verstand van de specs. Zie http://tweakers.net/pricewatch/compare/279702;461902/

Ik snap er werkelijk niks van. Ook heb ik nog naar de HP Envy gekeken maar ik zag dat die behoorlijk veel last van backlight bleeding heeft.

Alvast bedankt voor jullie advies _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Beunhaaz op 10-01-2016 19:50 . Reden: Budget is aangepast. ]

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Het eerste wat mij echt opvalt aan de ASUS EEEBOOK X205TA-FD0061TS is de eMMC flash drive, valt het best te vergelijken met een opgevoerde usb stick die permanent in je laptop vast zit. |:( .

pricewatch: Peaq PNB C1011 - I0N1
Bevat een ssd, wat hem al een stuk sneller maakt. Wat hem echter apart zet is dat deze laptop een ips scherm heeft en een resolutie van 1920x1080p. De ssd is 64gb.

Asus Transformer Book T100TAM
2 in 1 laptop met een 10inch ips scherm. Aan de onderkant van het scherm zit een connector waarmee het scherm aan het toetsenbord wordt vastgeklikt, hierdoor kan deze gebruikt worden als tablet of laptop. Nadeel is echter wel dat de laptop zwaarder is bij het scharnier door de connector.

Komt in 2 varianten, beide varianten hebben een eMMC flash drive in het beeldscherm zitten, het grote verschil is dat de ene variant met een 500gb harde schijf komt en de ander niet. De harde schijf in het toetsenbord is echter wat deze laptop onderscheid in deze prijsklasse. (LET OP! In de variant zonder harde schijf kan later geen harde schijf of ssd geplaatst worden dit kan alleen in de variant met de harde schijf!)

eMMC flash drive
pricewatch: Asus Transformer Book T100TAM-DK001B
pricewatch: Asus Transformer Book T100TAM-DK003B
pricewatch: Asus Transformer Book T100TAM-DK019P

eMMC flash drive + harde schijf
pricewatch: Asus Transformer Book T100TAM-BING-DK013B
pricewatch: Asus Transformer Book T100TAM-BING-DK038B

[ Voor 6% gewijzigd door Arloid op 09-01-2016 00:33 ]

• Beunhaaz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-07-2024
Update!

Orangezoo, bedankt voor jouw reactie. Mede door jouw advies heb ik mijn budget omhoog gedaan naar 700 euro. Ik ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen.

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Beunhaaz, Ik denk dat je voor dat bedrag nog een kwalitatief goede laptop kan vinden, ik zal vanavond nog wel even kijken of ik nog wat kan vinden aangezien ik nu geen tijd heb. Hier op tweakers is het echter ook de bedoeling dat je zelf initiatief toont, ik raad je daarom ook aan om in de tussentijd nog even rond te kijken.

Persoonlijk raad ik de asus zenbook niet aan, core m processors zijn niet van slechte kwaliteit echter vormt warmte productie bij deze processors vaak een bottleneck tijdens lang gebruik, daarnaast kan je voor een lagere prijs een i3 of zelfs een i5 processor krijgen.

Een i3 processor is volgens mij wel genoeg, voor jouw huidige budget zou je zelfs een i5 processor kunnen nemen 8)7. Ik raad ook aan om vooral naar de laatste generaties intel processors te kijken (skylake en broadwell), deze hebben over het algemeen de beste geïntegreerde videokaarten.

Update:

nog even terug op de zenbook processor, deze is namelijk gemaakt voor dunnere laptops, deze worden voornamelijk gebruikt voor de wat duurdere 2 in 1 laptops, ze vallen echter te vergelijken met i3 processors. De Intel core M 5y10 is bijvoorbeeld 4% langzamer dan een Intel core i3 5010U in single core performance en 9% in multi-core performance in benchmarks. Maar goed, terug op de zenbook. Ik sta redelijk perplex van de prestaties die deze kan neerzetten als m processor. Deze is in staat om games van rond het jaar 2010 op zo'n 30 frames af te spelen met videosoftware op 720p en minimale instellingen, voor een processor zonder aparte video kaart vindt ik dat persoonlijk behoorlijk indrukwekend.

Anyway, tijd voor wat opties.

Beide HP's beschikken over een scherm dat 360 graden gedraaid kan worden wat misschien handig is voor als je geen tafel heb(of als je een tafel heb en geen zin heb om de laptop beet te houden :+ ). Daarnaast zijn ze beide uitgerust met een glanzend scherm.

Lagere resolutie, schermdiagonaal en prijs dan de Zenbook. Verder bevat deze een 500gb hybride schijf, hier zit een flashcachmodule ssd aan vast die in de loop van tijd het systeem sneller maakt door de meest gebruikte programma's en data automatisch op het ssd gedeelte te zetten.
pricewatch: HP Pavilion x360 11-k120nd

500gb hdd en i3 skylake processor, helaas kan ik niet echt veel vinden hierover, echter van wat ik kon vinden presteert deze waarschijnlijk iets minder goed in games dan een m3-6Y30 processor.
pricewatch: HP Pavilion 13-s100nd x360

[ Voor 50% gewijzigd door Arloid op 12-01-2016 01:01 ]