Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Mijn schoonmoeder heeft op dit moment een Huawei Y300. Deze is 2 jaar oud en inmiddels zo traag als dikke ... (vul zelf verder in). Ik moet om de haverklap weer iets rechtbreien op haar telefoon of weer wat opschonen om de telefoon überhaupt werkbaar te houden dus ik denk dat zij (en ik niet minder) er wel gelukkiger van gaat worden als ze een telefoon krijgt die wat minder nukkig is en makkelijk te bedienen.

Ik wil haar dus voor haar verjaardag een nieuwe Windows telefoon geven. Ik heb zelf een 735, mijn dochter een 920 en mijn vrouw een 435 dus we zijn wel van de Lumia's bij ons thuis (alhoewel er ook een s4 mini en een Motorola E in omloop zijn).

Het budget is rond de € 100. Voor mijn schoonmoeder zit ik te twijfelen tussen een paar modellen. Een paar van deze lijst zijn amper te krijgen zodat het eigenlijk nog gaat tussen deze 3:

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Lumia 535 Zwart€ 90,-€ 90,-
1Microsoft Lumia 550 Zwart€ 117,10€ 117,10
1Microsoft Lumia 640 Dual Sim 3G Zwart€ 131,17€ 131,17
1Nokia Lumia 635 1GB intern Zwart€ 119,90€ 119,90

Gezien wat zij met de telefoon doet is een licht model meer dan genoeg, eigenlijk alleen whatsapp en bellen. Mijn idee is dan ook dat de 535 voldoende zou moeten zijn. Mijn vrouw is net zo'n lichte gebruiker en die redt zich prima met de 435. Het scherm van de 435 vind ik alleen te klein worden voor schoonmoeder.

Als ik echter wat reviews lees van de 535 dan komt het raar reagerende scherm een aantal keer terug. Speelt dat nog steeds of is dat met recentere updates opgelost?

Zie ik nog andere opties over het hoofd?

Edit: lijstje aangepast

[ Voor 5% gewijzigd door P_Tingen op 08-01-2016 09:42 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:04

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

In je lijstje staat ook de 635, maar ik begrijp niet helemaal waarom die uit je shortlist is gevallen? Deze is nog prima verkrijgbaar; pas ook voor mijn eigen moeder gekocht.

Wel bij het bestellen even opletten dat je de 1GB versie bestelt. Soms duikt er ook nog eens wat oude voorraad op met 512MB.

Daarnaast vind ik het raar dat je er een dual-sim telefoon in hebt staan. Is hier een reden voor?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:34:
In je lijstje staat ook de 635, maar ik begrijp niet helemaal waarom die uit je shortlist is gevallen? Deze is nog prima verkrijgbaar; pas ook voor mijn eigen moeder gekocht.
Ik had hem gemist omdat mijn filter op 'Producten' stond en daar zag ik dat er maar 1 prijs bekend was. Andere uitvoeringen zijn inderdaad beter verkrijgbaar dus die zet ik op de lijst. Dank, zal het lijstje aanpassen.
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:34:
Daarnaast vind ik het raar dat je er een dual-sim telefoon in hebt staan. Is hier een reden voor?
Simpel; ik heb keuze uit de dual sim of de 4G variant en de dual sim is goedkoper. Mijn schoonmoeder heeft toch geen data abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Als ik jou was zou ik die 2 tientjes meer doen en een Lumia 640 halen.
Voor de prijs een top telefoon. Waar voor die prijs, eigenlijk niets op aan te merken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:30
pak de 535 niet. krijg je spijt van. Scherm is echt om te huilen.
Beter de 640 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Let er wel even op dat als je de 640 dual sim koopt en er maar 1 sim kaart indoet, je altijd een icoontje voor het ontbreken van de andere sim kaart op de notificatiebalk hebt staan. Als dat geen probleem is, is het een toptoestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Als je de 640 in een T-mobile prepaidpakket koopt, heb je de "gewone" 4G versie voor hetzelfde geld :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik verplaats deze even naar het Mobile Aankoopadviesforum :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

PinokkioTV schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 20:18:
Als je de 640 in een T-mobile prepaidpakket koopt, heb je de "gewone" 4G versie voor hetzelfde geld :)
Dit, en dan is imo ook direct de beste keuze.

De 635 is daarom imo te duur, voor een tientje meer heb je een betere telefoon.

De 535 is echt budget-Nokia, en hij is eigenlijk maar een paar euro goedkoper dan de Lumia 550. Totaal niet interessant.

De 550 is een andere goede keuze, al is een 640 beter en niet veel duurder.

De T-Mobile 640 is eigenlijk gewoon een de beste keuze, iets over de 100 heen, 30% maar :+ , maar dan heb je heel veel telefoon.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Ik weet niet hoe lang deze mee moet gaan, maar ik zou zeker 4G er in nemen als de horizon wat verder weg is, ik verwacht dat 2G en 3G de komende jaren er langzaam uit zullen gaan en hun dekking opgeofferd worden voor 4G, waar we uiteindelijk over zullen gaan bellen (VoLTE) zowel als data doen. Bij beperktere dekking zul je sneller een lege batterij hebben.
Dan blijven volgens mij de 550 en 640 over, waarbij het scherm van de 640 volgens mij het grote pluspunt is:
http://www.phonearena.com...umia-640/phones/9547,9253

Kijk ik naar software, is Windows 10 nog niet stabiel op mijn 950XL, dus misschien is het beter haar een 640 te geven initieel met nog Windows 8.1 er op, en dat kun je dan ook beter ondersteunen als er vragen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51
Ik heb pas voor mijn moeder de 550 gekocht. Ze kwamen van een Galaxy txt af en heeft er nu al meer gebruik van gemaakt dan de vorige. Zij heeft dan wel weer een data abonnement.
Microsoft Ierland heeft deze voor 99 euro in de winkel staan. Geen idee of dat nog zo is, scheelt je 30 euro en hij is best snel hier.
Was niet meer zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Arunia op 09-01-2016 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:23
Lumia 640, zonder twijfel. Beter scherm, grotere accu en krachtiger. Voor 2 tientjes lever je heel veel in bij de 550. En die draait op windows10mobile, niet heel slim voor een leek op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik geloof dat de single-sim 4G 640 voor 130 euro te koop is bij T-Mobile? Da's wel de beste keus lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
MIjn broertje heeft de T-Mobile Prepaid Microsoft Lumia 640 4G (http://www.kijkshop.nl/pr...paid-microsoft-lumia-640/) een tijdje geleden aangeschaft en is daar tevreden over.

Ondanks dat deze verkocht wordt als een T-Mobile Prepaid telefoon, is deze gewoon simlockvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:21
Inderdaad de 535 schrappen van je lijstje. Ik zou ook de 550 of de 640 aanraden. De 640 als topper maar de 550 als de prijs de doorslag geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Hmm, ik had zelf de 535 nogal hoog, maar die wordt nogal afgeraden hier zie ik. Is dat vanwege het scherm? Mijn vrouw heeft een 435 en dat is nogal een waku-waku scherm inderdaad. Maar goed, die kostte toen bij Kruidvat nog geen 60 euro dus daar zeur ik niet over. Zit er net zo'n soort scherm in dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Scherm is inderdaad bleh, maar als je kijkt zie je ook dat de prijs al snel 119 euro is, voor nog geen 15 euro meer heb je de Lumia 640 4G wat gewoon een vreselijk goede telefoon is voor zijn geld.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Vandaag vond ik dit bij thuiskomst:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/clfXTvc.jpg

Oftewel, een nieuwe telefoon voor haar verjaardag was een goed idee ;) Overigens wel weer aan de praat gekregen, dus voorlopig weer gered. Nog een week of drie en dan is ze jarig.

Ik heb toch maar even beter gekeken naar de prijzen. De 640 is te koop voor € 149. De prijs van € 131 is bij Amazon.de en die levert niet naar Nederland. Op kijkshop kost hij € 179. Dat is wel wat ver boven budget.

Aangezien de 635 en de 550 als 2e keus worden aangeraden denk ik dat ik een van die voor haar koop. Beide zijn rond € 115. Als ik dan de 635 en de 550 vergelijk lijkt de laatste toch iets beter in de specs, dus ik denk dat het die gaat worden. Dan bestel ik hem en laat ik hem thuis alle updates afhandelen voor ik hem geef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Zover ik weet hebben een aantal mede-tweakers een Lumia 640 bij Kijkshop of T-Mobile gekocht voor rond de €130, in een T-Mobile prepaid pakket, maar simlockvrij. In dit topic ook al meerdere malen genoemd, lijkt me dan toch de voordeligste optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Marly schreef op maandag 18 januari 2016 @ 21:52:
Zover ik weet hebben een aantal mede-tweakers een Lumia 640 bij Kijkshop of T-Mobile gekocht voor rond de €130, in een T-Mobile prepaid pakket, maar simlockvrij. In dit topic ook al meerdere malen genoemd, lijkt me dan toch de voordeligste optie?
Ja, mij ook. Detail: niet meer leverbaar. Of in ieder geval niet meer vindbaar door yours truly -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Ja, online niet meer leverbaar idd, maar mogelijk nog in een fysieke winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-02 11:49
Alsjeblieft. Neem GEEN 535. Deze is al drie keer in repararie geweest (naar Duitsland, Hongarije,...) en plots was de back-cover verdwenen in een repaircenter,......

Zal hier m'n boek niet neerschrijven, maar het scherm heeft last van ghost-touches enz.

iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Marly schreef op maandag 18 januari 2016 @ 21:55:
Ja, online niet meer leverbaar idd, maar mogelijk nog in een fysieke winkel?
Mwoah, ik ben lui, dus dat moet online.
Bvapple schreef op maandag 18 januari 2016 @ 21:57:
Alsjeblieft. Neem GEEN 535. Deze is al drie keer in repararie geweest (naar Duitsland, Hongarije,...) en plots was de back-cover verdwenen in een repaircenter,......

Zal hier m'n boek niet neerschrijven, maar het scherm heeft last van ghost-touches enz.
Was ook niet het plan. Mijn pijlen zijn nu op de 550 gericht. Ik ga hem eerst zelf updaten, ik lees in het forum wat berichten over buggy telefoons tot aan de updates. Wordt hij trouwens standaard met w10 geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
P_Tingen schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:04:
[...]

Mwoah, ik ben lui, dus dat moet online.
;) Misschien is dan een Coolblue Tweedekansje nog iets?
http://www.marktplaats.nl...6900&startDateFrom=always

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
P_Tingen schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:04:
Mijn pijlen zijn nu op de 550 gericht. Ik ga hem eerst zelf updaten, ik lees in het forum wat berichten over buggy telefoons tot aan de updates. Wordt hij trouwens standaard met w10 geleverd?
Ja, de 550 is vanaf het begin altijd met W10M geleverd.

Overigens gaan de prijzen overal weer omhoog voor telefoons nu, de Kerst-acties zijn afgelopen en de overtollige voorraden zijn weggewerkt. Ik zie het bij diverse Android telefoons ook, die zijn nu weer op het prijsniveau van voor September/October. Diverse fabrikanten hadden duidelijk het doel om zo goed mogelijke verkoopcijfers voor 2015 te halen, en nu het jaar weer begint gaan alle stuntkortingen er weer af. Was vorig jaar ook al zo, eind December is echt de beste tijd voor koopjes.

[ Voor 40% gewijzigd door Dreamvoid op 19-01-2016 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Even een update: ik heb inmiddels de 550 besteld en binnen. Ik heb er al even mee gespeeld en ik ben positief verrast. Ik heb zelf een 735 en de 550 kan zich daar zo op het eerste oog prima mee meten. Sterker nog, misschien dat het door win10 komt, maar de 550 voelt veel vlotter aan.

Ik heb alle updates geinstalleerd (pff, duurt effe) en een aantal apps die ze toch gaat gebruiken dus nu even afwachten wat ze er van vindt. Ik meld het hier nog wel weer even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Laatste update: schoonmoeder is inmiddels jarig geweest en heeft de telefoon nu zo'n drie weken in huis. De eerste week was het een beetje wennen maar inmiddels weet ze goed hoe het werkt. Vanmorgen vroeg ik haar of ze het wel wat vond en het antwoord was dat ze deze nieuwe telefoon nu al veel beter snapte dan haar vorige die ze ruim 2 jaar gehad heeft.

Het scherm is wat groter, hij reageert overal vlot op (uiteraard, want hij is natuurlijk nieuw) en wat ze wil doen met de telefoon is gemakkelijk te doen. Dik tevreden dus.

Pagina: 1