Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Van alles en nog wat. Gamen, programmeren, media en internet
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maakt niet zo heel veel uit. Inclusief de later aan te schaffen videokaart wil ik graag onder de 1.200 euro blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung Evo 850 SSD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve randapparatuur. Ik wil er op een later tijdstip nog een dikke videokaart is stoppen. Waarschijnlijk weer een GTX970 of GTX980. Voorlopig gebruik ik even de onboard videokaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte is wel een eis. Niet onhoorbaar, maar zeker niet luid.
Ga je overklokken?
Hier wil ik me eigenlijk wel eens in verdiepen en mee spelen.
Wat verwacht je van ons?
Waar ik niet helemaal uit kom zijn de volgende vragen.
1) Stel dat ik overklokken helemaal niets vind, is het dan een probleem dat je voor de overklokbare CPU hebt gekozen?
2) Ik heb voor de Scythe Mugen 4 gekozen op basis van de recensies en prijs. Nu las ik wat verontrustende berichten over deze koeler i.c.m. Skylake processoren. Wat is een goed alternatief? Ik heb alle populaire lijstjes doorgenomen en verder in gelezen, maar ik kan geen keuze maken.
3) Ik heb voor de Seasonic G-series 550w voeding gekozen. Maar ik twijfel nu of dit wel zwaar genoeg is als ik ga overklokken. Ik heb wat berekeningen gemaakt en op stock temperaturen moet het ruim voldoende zijn. Maar het is mijn niet duidelijk wat er met het wattage gebeurt bij een flinke overklock. Kan ik beter voor de Corsair RM650x gaan?
Dit is het lijstje wat ik nu heb samengesteld. Een aantal onderdelen zijn al besteld.
Van alles en nog wat. Gamen, programmeren, media en internet
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maakt niet zo heel veel uit. Inclusief de later aan te schaffen videokaart wil ik graag onder de 1.200 euro blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung Evo 850 SSD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve randapparatuur. Ik wil er op een later tijdstip nog een dikke videokaart is stoppen. Waarschijnlijk weer een GTX970 of GTX980. Voorlopig gebruik ik even de onboard videokaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte is wel een eis. Niet onhoorbaar, maar zeker niet luid.
Ga je overklokken?
Hier wil ik me eigenlijk wel eens in verdiepen en mee spelen.
Wat verwacht je van ons?
Waar ik niet helemaal uit kom zijn de volgende vragen.
1) Stel dat ik overklokken helemaal niets vind, is het dan een probleem dat je voor de overklokbare CPU hebt gekozen?
2) Ik heb voor de Scythe Mugen 4 gekozen op basis van de recensies en prijs. Nu las ik wat verontrustende berichten over deze koeler i.c.m. Skylake processoren. Wat is een goed alternatief? Ik heb alle populaire lijstjes doorgenomen en verder in gelezen, maar ik kan geen keuze maken.
3) Ik heb voor de Seasonic G-series 550w voeding gekozen. Maar ik twijfel nu of dit wel zwaar genoeg is als ik ga overklokken. Ik heb wat berekeningen gemaakt en op stock temperaturen moet het ruim voldoende zijn. Maar het is mijn niet duidelijk wat er met het wattage gebeurt bij een flinke overklock. Kan ik beter voor de Corsair RM650x gaan?
Dit is het lijstje wat ik nu heb samengesteld. Een aantal onderdelen zijn al besteld.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 248,80 | € 248,80 |
| 1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 150,95 | € 150,95 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 81,- | € 81,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 102,- | € 102,- |
| 1 | Seasonic G-series 550 watt | € 88,74 | € 88,74 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 710,44 | |
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...