Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Topicstarter
Hallo.

Ik ben de hele dag niet thuis en douche 's 1x per dag. Ik zat te denken een electrische waterstroomverwarner te gaan gebruiken die ik in de keuken wil plaatsen vanwaar ook een leiding naar de douche loopt. Deze zou dan de geyser vervangen. ALternatief kan ik ook een boiler doen. Maar omdat er maar heel beperkt gebruik wordt gemaakt denk ik dat dat zonde is.

Ik besef me dat er geen mega sterke warm water straal zal zijn door de beperking van 3500 watt maar ik vraag me af in hoeverre is dit bv wel of niet zuiniger dan een boiler. Hierbij denkende aan het feit dat er eigenlijk alleen op hele gezette tijden gebruik wordt gemaakt van het apparaat. Dus 'smorgens even douchen en misschien 3x handen wassen per dag.

NB: Moet electrisch, ik wil gas geen meer.

aka: doorstroomwaterverwarmer

[ Voor 4% gewijzigd door MrMonkE op 08-01-2016 01:57 . Reden: doorstroomwaterverwarmer ]

★ What does that mean? ★

Alle reacties

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Uit je woorden begrijp ik dat je alleen woont?
Het onderstaande is alleen mogelijk als je niet kookt (inductie)/wast/droogt en onder de douche staat op hetzelfde moment.

Ik gebruik al meer als een jaar een 7,25 kW doorstroomverwarmer met douchewtw voor de douche
In de keuken heb ik een Grohe red Quooker
Voor mijn verwarming heb ik af en toe een elektrisch kacheltje aan, totdat in heel mijn huis vloerverwarming ligt voor de l/w warmtepomp (met 450 ltr buffervat en 3 spiralen)

Ik zou geen doorstroomverwarmer gebruiken voor je keuken, je hebt vaak andere dingen aan staan.
Dus enkel de douche.

Doorstroomverwarmer zit achter een 32 amp zekering.
Hoofdzekering is smeltpatroon 35 Amp.
Ergens gelezen dat deze tot 1,5x belast kan worden voor een kortere tijd, nog geen problemen mee gehad. Zit meestal niet boven de 7250 watt, 9000 watt ook al gezien.
Gaat erg goed.
Quooker is 1 kWh per dag, 8 minuten douchen is 0,7 kWh per dag.
Gasaansluiting is vorig jaar verwijdert :9

AUijtdehaag in "Iemand ooit gemeten aan Douche-WTW?"

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2w4grbp.jpg

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek