Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

twee vragen over voeding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• --jasper--
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
ik heb twee vragen over het aansluiten van mijn voeding

De eerste vraag weet ik zelf denk ik al het antwoord op, maar ik wil het voor de zekerheid even controleren voordat ik iets verkeerd doe.

vraag 1

In mijn videokaart moeten twee 6 pins connectoren. ik heb echter maar 1 pci aansluitng op mijn voeding zitten. Ik heb wel 1 pci kabel die zich spilt in twee pci connectoren. ik heb uit eerdere vragen op tweakers begrepen dat je deze gewoon kan aansluiten op je videokaart. Maar wat ik dan niet begrijp is waarom zitten er dan twee aansluitningen op je videokaart als het met een kabel ook werkt?

vraag 2

Ik zag dat van meedere kabels dat er een pinnetje niet was aangesloten. Mijn vraag is kan dit kwaad?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/71CpiHtUP4NyNibSdju5MQ81/thumb.jpg

lijstje van mijn systeem

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 212,95€ 212,95
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 87,95€ 87,95
1MSI GeForce GTX 970 4GD5 OC€ 364,80€ 364,80
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 84,95€ 84,95
1Nanoxia Deep Silence 3 Dark Black€ 74,90€ 74,90
1Sharkoon HDMI kabel, 3m€ 5,46€ 5,46
1Microsoft Windows 10 Home NL 32/64bit, USB€ 111,95€ 111,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 76,95€ 76,95
1Corsair RM550x€ 92,95€ 92,95
1Crucial MX200 2,5" 250GB€ 80,95€ 80,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.193,81

alvast bedankt voor de hulp

Beste antwoord (via --jasper-- op 12-01-2016 15:07)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

--jasper-- schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 23:26:
[...]

vraag 1

In mijn videokaart moeten twee 6 pins connectoren. ik heb echter maar 1 pci aansluitng op mijn voeding zitten. Ik heb wel 1 pci kabel die zich spilt in twee pci connectoren. ik heb uit eerdere vragen op tweakers begrepen dat je deze gewoon kan aansluiten op je videokaart. Maar wat ik dan niet begrijp is waarom zitten er dan twee aansluitningen op je videokaart als het met een kabel ook werkt?
Omdat er een vooraf gedefinieerde vermogen per stekker geleverd moet kunnen worden. De kaart vraagt twee keer dat vermogen. Als de voeding dat vanuit een enkele set kabels kan leveren, is dat mooi, maar de standaard vraagt nog steeds dat dat over twee stekkers gaat.

Dit kun je trouwens prima opzoeken als je je terminologie goed hebt. Het zijn geen PCI connectoren maar PCI-Express (PCIe) power connectors. En dat staat gewoon op Wikipedia
Wikipedia: PCI Express
25W over de PCIe bus zelf, vervolgens 75W per connector dus.
vraag 2

Ik zag dat van meedere kabels dat er een pinnetje niet was aangesloten. Mijn vraag is kan dit kwaad?
[afbeelding]
Ik zie op jouw plaatje maar een niet aangesloten zijn, en dat is pin 20:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/04/ATX_PS_signals.svg/240px-ATX_PS_signals.svg.png
NC staat voor "Not Connected" :z

Dit plaatje komt trouwens ook rechtstreeks van het Wikipedia-artikel in kwestie:
Wikipedia: ATX

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

--jasper-- schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 23:26:
[...]

vraag 1

Omdat er een vooraf gedefinieerde vermogen per stekker geleverd moet kunnen worden. De kaart vraagt twee keer dat vermogen. Als de voeding dat vanuit een enkele set kabels kan leveren, is dat mooi, maar de standaard vraagt nog steeds dat dat over twee stekkers gaat.

Dit kun je trouwens prima opzoeken als je je terminologie goed hebt. Het zijn geen PCI connectoren maar PCI-Express (PCIe) power connectors. En dat staat gewoon op Wikipedia
Wikipedia: PCI Express
25W over de PCIe bus zelf, vervolgens 75W per connector dus.
vraag 2

[afbeelding]
Ik zie op jouw plaatje maar een niet aangesloten zijn, en dat is pin 20:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/04/ATX_PS_signals.svg/240px-ATX_PS_signals.svg.png
NC staat voor "Not Connected" :z

Dit plaatje komt trouwens ook rechtstreeks van het Wikipedia-artikel in kwestie:
Wikipedia: ATX

Oslik blyat! Oslik!

• --jasper--
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
bedankt voor het antwoord ik ben een heel stuk wijzer geworden

maar wat ik dan niet begrijp is dat op wikipedia deze tabel staat

6-pin power connector (75 W)[12]
Pin Description
1 +12 V
2 not connected (usually +12 V as well)
3 +12 V
4 Ground
5 Sense
6 Ground

8-pin power connector (150 W)
Pin Description
1 +12 V
2 +12 V
3 +12 V
4 Sense1 (8-pin connected)
5 Ground
6 Sense0 (6-pin or 8-pin connected)
7 Ground
8 Ground

met daarbij de zin "When a 6-pin connector is plugged into an 8-pin receptacle the card is notified by a missing Sense1 that it may only use up to 75 W."

Als je dan een 6+2 pins heb zijn nummer 4 en 8 dan de extra twee power connectoren ?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
sowieso zouden die draden het vermogen wel aan kunnen.. echter ik denk dat de stekkers het zwakste punt gaan zijn :?

overgangspunten zijn immers zwakker.. en ik heb in het verleden wel ATX connectors ( pre-24 pin tijd / pre 8pin extra power op bord ) gezien die mooi verkleurd waren van de warmte die in de connector ontstaan was.

404 Signature not found