Al een tijd heb ik regelmatig gevechten met mijn opslagmedia (interne hdd's en ssd's) i.c.m. besturingssystemen. Problemen met herkenning, crashen bij opstarten etc.
Sinds kort heb ik hierom een WD Elements Desktop Storage 5TB Zwart, want ik wil immers mijn data veilig stellen ondanks de problemen die ik soms ervaar met mijn andere schrijven.
Mijn eerste vraag: Kan ik deze externe hdd (of externe hdd's) standaard 'aan' laten en aan het systeem verbonden laten? Het antwoord is natuurlijk 'Ja', echter kan dit ook zonder nadelige gevolgen?
Reden voor de vraag: Bij het opstarten met de externe schijf erin krijg ik een crash (moederbord-scherm blijft hangen). Daarnaast werd na een tijdje zelfs de externe hdd helemaal niet meer herkend
. Toch vandaag weer eens aangesloten en dat bleek geen valse hoop want terwijl ik dit schrijf maak ik een extra backup van mijn belangrijkste data (nu wordt de externe schijf weer even herkend). Ik weet niet precies of ik dit de eerste keer ook al had, maar volgens mij begon de ellende nadat ik mijn data erop had gezet.
Bonusvraag: Wat zou er met mijn systeem (of data) mis kunnen zijn
? Ik heb vanwege eerdere opslagproblemen al een clean install gedaan van win8 op mijn 1e ssd. Het zou nu volgens mij dus in orde moeten zijn, maar toch vind ik het probleem met mijn nieuwe externe schijf verdacht. Ideeën zijn welkom.
Voel je trouwens vrij om alleen te antwoorden op de 1e vraag en de rest als achtergrondinfo te beschouwen. Bij voorbaat dank voor de bijdrage!
Ik ben de trotse eigenaar van de volgende setup
waarbij ik win8.1 gebruik (i.v.m. superieure directx voor oude games):
Sinds kort heb ik hierom een WD Elements Desktop Storage 5TB Zwart, want ik wil immers mijn data veilig stellen ondanks de problemen die ik soms ervaar met mijn andere schrijven.
Mijn eerste vraag: Kan ik deze externe hdd (of externe hdd's) standaard 'aan' laten en aan het systeem verbonden laten? Het antwoord is natuurlijk 'Ja', echter kan dit ook zonder nadelige gevolgen?
Reden voor de vraag: Bij het opstarten met de externe schijf erin krijg ik een crash (moederbord-scherm blijft hangen). Daarnaast werd na een tijdje zelfs de externe hdd helemaal niet meer herkend
Bonusvraag: Wat zou er met mijn systeem (of data) mis kunnen zijn
Voel je trouwens vrij om alleen te antwoorden op de 1e vraag en de rest als achtergrondinfo te beschouwen. Bij voorbaat dank voor de bijdrage!
Ik ben de trotse eigenaar van de volgende setup
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570S Boxed | € 199,05 | € 199,05 |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 71,96 | € 71,96 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 363,95 | € 363,95 |
| 1 | Toshiba PA429xE-1HN0, 3TB | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Corsair Carbide 200R | € 60,95 | € 60,95 |
| 1 | WD Elements Desktop Storage 5TB Zwart | € 154,95 | € 154,95 |
| 1 | HP s2231a (WR737AA) Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Microsoft Windows 8 NL OEM 32/64 bit | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 19,95 | € 19,95 |
| 1 | Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU | € 43,50 | € 43,50 |