Herverbinden afgezaagd patchrack

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 22:18

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Met hack42 gaan we verhuizen, alleen in het nieuwe pand heeft een onverlaat bedacht om de volledige bundel netwerkkabels net voor het rack compleet af te zagen en het rack een meter verderop te zetten.

Dat is een hele hoop geklooi om alle kabels weer door te meten en opnieuw te patchen.

Additioneel probleem is dat de kabels nu nogal kort zijn en je dus aan het plavond staat te patchen.

Iemand nog een idee om kabels (cat5e) weer aan elkaar te zetten op een manier dat er waarschijnlijk weer gbit overheen wil?

Totaal zijn het een 100-tal kabels in 1 grote bundel.

Creatieve ideen zijn welkom, gezien ik waarschijnlijk dagen met een punchtool op een trap sta kan ik wel wat humor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 23:38
Sowieso een tracer gebruiken om uit te vinden welk kabeltje waar bij hoort. Stekkertje in de outlet en met de receiver op het gepiep afgaan. Zou niet zo gek veel werk mogen zijn met 2 man.

Verder zou ik er voor kiezen om het toch gewoon rechtstreeks te patchen. Doorverbinden terwijl het niet nodig is lijkt een slecht plan, het is weer een extra verbinding waar dingen aan kunnen mankeren.

Wat voor patchpanelen zitten er in de kast? Ouderwetse LSA stroken? Dan zou je kunnen overwegen om re boel te vervangen voor panelen waar losse connectors in gaan. Zulk soort:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ZXPsBnSSesp4DrDMKzqFbc8W/full.gif
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/YmeatDkE2Xx0EwEjAw27Okph/full.jpg

Naar mijn idee makkelijker met monteren, zeker als je toolless connectors haalt. Wel een investering...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Laatst online: 11-09 22:18

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Een tracer is een no-brainer natuurlijk, we hebben er meerdere voor nog sneller doorwerken.

Dat soort connectors zijn inderdaad een goed idee, al denk ik niet dat het die gaan worden, vooral omdat we heel veel LSA stroken hebben, naast degene die nog in de patchkast zitten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 23:38
Tja, hoe wou je de boel eventueel gaan doorverbinden? Dat doorverbinden moet je ook boven je hoofd gaan staan doen. En het is een extra handeling...

Bestaande stroken gebruiken is wel goedkoper natuurlijk. Dan maar even afzien? ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:34

Nox

Noxiuz

Waar gaat die kabelzooi heen? Kan je het rack niet verder richting die kabelzooi zetten? :)

Oh, en ik denk dat WiFi nog best wel wil hoor ;)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 12:08
LSA koppelstukjes en de boel een meter verder weer afwerken (met nieuwe kabel tussen het koppelstukje en het rack zodat de lengte klopt)
Pagina: 1