• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Althans, dat denk ik.

Alles werkt naar behoren als ik mijn 660TI d'r in hang maar zodra ik het uitwissel met de 780 blijft het booten hangen op B2. Dat is volgens Google een boot stuk dat met de videokaart te maken heeft en wat rondneuzen geeft al gauw de aanwijzing dat de BIOS een update blieft. Andere suggesties zijn er niet geloof ik. Ik kom overigens ook niet in de MOBO setup pagina met de 780 in de PC. Alles blijft een tijd hangen op B2 in het bootproces en daarna gaat het beeld op zwart met een knipperende DOS cursor linksboven.

Het moederbord krijg ik niet geupdate voorbij bios 1.10 terwijl er een 1.11 zou moeten zijn. MSI liveupdate 5 en 6 blijven allen miepen om Intel ME drivers terwijl ik onderhand alle ME drivers heb geprobeerd. Ook de oude versies. Er gebeurt niks dus de hamvraag:

Kan een Z77aGD55 uberhaupt wel een 780 aan? Ik zou zweren van wel maar ik kom er niet verder mee. De kaart heb ik werkend gezien toen ik'm kocht en ik zal 'm nog wel in een andere PC proberen maar afgaand op wat te googlen is ga ik ervan uit dat het aan het moederbord ligt.

Voeding is een RM1000 en alles is up to date. Windows, Nvidia drivers etc.

suggesties?

PS: met USB flashen heb ik nog niet geprobeerd maar omdat handmatig de .exe van het BIOS en liveupdate fouten geeft durf ik dat niet aan.

And it goes BRAAAAAPP!

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Start de pc eens op met de 660ti in de bios en kijk daar eens rond of er bepaalde functies staan uitgeschakeld, zoals iets dat de biosupdate dmv exe blokeert of een ingesteld wachtwoord om te update of in de bios te komen.

Verwijderd

ROFLASTC schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 21:35:

PS: met USB flashen heb ik nog niet geprobeerd maar omdat handmatig de .exe van het BIOS en liveupdate fouten geeft durf ik dat niet aan.
Zou het toch maar doen via M flash, aangezien er in 1,11 ook een update voor ME (firmware) zit.
Waarschijnlijk komen daar ook de foutmeldingen vandaan.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
hmm even voor mijn volledige begrip: Ik install Winki zodat ik vanuit BIOS een Flashdrive als disk voor een BIOS update kan gebruiken. Ik formateer een USB stick als bootable FAT32. Ik parkeer daar de E7751IMS.1B0 uit het .zipje van de MSI site en parkeer dat in de USB. Ik reboot, in de bios selecteer ik Mflash en dan de USB disk. Ik wacht af...

Correct?

Er zat bij dit BIOS pakketje een .exe die miept dat ik niet de goede versie heb voor mijn Win7x64.... *fingerscrossed

And it goes BRAAAAAPP!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 21:43:
[...]

Zou het toch maar doen via M flash, aangezien er in 1,11 ook een update voor ME (firmware) zit.
Waarschijnlijk komen daar ook de foutmeldingen vandaan.
Ok, gedaan en geslaagd. De kaart wordt nu ook gezien 8) d:)b

*Fixed*

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

ROFLASTC schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 01:30:
[...]

Ok, gedaan en geslaagd. De kaart wordt nu ook gezien 8) d:)b

*Fixed*
Top!
Pagina: 1