Gtx 680 upgraden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik vraag me af of ik moet upgraden of niet. Mijn gtx 680 kan alle games nog prima aan maar begin toch wel zin te krijgen voor een nieuwe kaart te gaan om te future proofen.

De 2 GB vram vormt geen bottleneck omdat ik op 1080p game. Kan alle games welke ik draai en wil draaien nog makkelijk aan.

Dit jaar komt Pascal uit en vermoedens zijn dat die vele malen krachtiger zal worden dan de huidige line up. Ik zou daarop kunnen wachten net als velen die dat ook ongetwijfeld doen.

Of de knoop nou doorhakken en voor een 980ti gaan welke mijn huidige framerates in 80% van de gevallen zal verdubbelen met minder energie verbruik en warmte.

Wat raden jullie zoal aan? Waiting game of voor een huidige topmodel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:58

D4NG3R

kiwi

:)

Waar bestaat de rest van je systeem uit? En dan vooral de processor, hoeveelheid RAM en voeding zijn belangrijk om op te noemen.
Omnyakom1 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 21:10:
Waiting game of voor een huidige topmodel gaan.
Tjah dat komt bij hardware altijd op het zelfde neer: Als je het nu wil hebben koop je het nu, kan/wil je wachten dan wacht je. Wat je vandaag koopt is morgen alweer verouderd. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik was al bang dat je dat zou vragen. Op dit moment zit er een antieke 920@4.3 in met 6gb ram. Ik heb niet echt veel CPU bottleneck gemerkt, vooral met deze overclock niet. Alleen stoot deze ook onvoorstelbaar veel warmte uit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobzy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:38
Omnyakom1 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 21:10:
Dit jaar komt Pascal uit en vermoedens zijn dat die vele malen krachtiger zal worden dan de huidige line up. Ik zou daarop kunnen wachten net als velen die dat ook ongetwijfeld doen.
Je hebt er nu al zo lang mee gedaan, en je bent nu zo dichtbij een nieuwe generatie die theoretisch een grote sprong moet zijn. Het zou m.i. bijna zonde zijn om nu voor een 980Ti gaan.

Met oog op de komende generatie (dan de highend, HBM(2.0) 14nm) kan ik een 980ti niet meer als 'future proof' noemen. Alleen kopen als je hem nu nodig hebt. Zeker aangezien een 980Ti misschien het eerste jaar met VR leuk mee doet, maar het tweede misschien al niet. Met een highend 14nm (welke toch hopelijk wel Q3 2016 komen) zit je 'veel' langer goed.

n.a.v. je 2e post misschien in de tussentijd een mobo, cpu, en ram upgrade uitvoeren?

[ Voor 23% gewijzigd door Mobzy op 07-01-2016 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze gemist?
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!