Win10, nvidia, driver update: tweede scherm weg na standby

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-07 15:55

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Ik heb een nvidia GTX970 en twee schermen en een TV via 2x DVI en HDMI aangesloten en dat werkte prima onder windows10 (64b) . Nooit een probleem. Alleen na de update van de driver vorige week (361.43) komen mijn tweede scherm en TV niet meer terug als de PC in standby is geweest. Als ik de driver herinstalleer vindt en configureert hij ze meteen goed (zonder herstart oid). Maar na een standby zijn ze weer weg.

Ook na de standy rebooten helpt niet; alleen een reinstall van de driver los het probleem op.

Helaas is met het installeren van de oude driver het probleem niet meer weg en echt heel vervelend.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:30
Installeer eens DDU (Display driver uninstaller) en boot in safe mode en verwijder en het installeer alle drivers. Standby doet bij mij ook rare kwaaltjes. GPU komt niet boven de 610mhz (GTX970) geluid en mic doen het niet en soms krijg ik bsods enekel een reboot lost dit voor mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-07 15:55

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Ik heb helaas het probleem nog steeds niet weggekregen. Ik heb idd alle drivers zo clean mogelijk verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar het blijft terug komen.

Als het systeem in standby is geweest krijg ik alleen mijn 2e en 3e beeldscherm actief als ik de driver opnieuw installeer. Ik zie ook dat alle apps naar mijn primaire monitor zijn geschoven dus hij is alles echt kwijt. Tijdens de driver installatie, knippert alles en verschijnen mijn andere beeldschermen weer en is alles in orde.

Dit issue trad bij windows 8 totaal niet op en heb ik jaren goed mee gewerkt. Sinds win10 krijg ik dit.

iemand suggesties om iets uit te proberen?