Hallo mensen van Tweakers. Ik ben zelf 15 jaar oud en zit in 4 VWO. Ik werk momenteel bij de Albert Heijn maar de kans is groot dat dat niet lang meer duurt. Zijn er kansen om binnen een paar jaar een bijbaantje te hebben in de techniek? Ik Smul van techniek en help ook veel vrienden en mijn familie ermee, ook ben ik er redelijk handig in maar dan vooral op de software kant.
Vraag
Alle reacties
Wat is volgens jou techniek? En wat voor vaardigheden heb je?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Blijf op die leeftijd alsjeblieft weg van computer hulp, dat is echt een groot drama daar wil je je niet instorten, tevens biedt de Albert Heijn een redelijk tot goed salaris van de bijbaantjes die je kan doen.
Je kan in je vrije tijd proberen wat HTML/CSS/Javascript/PHP te leren. Na een aantal jaar zou je dan zelfstandig simpele websites kunnen maken en deze skill als dienst aanbieden via het internet.
Je kan in je vrije tijd proberen wat HTML/CSS/Javascript/PHP te leren. Na een aantal jaar zou je dan zelfstandig simpele websites kunnen maken en deze skill als dienst aanbieden via het internet.
Voor mij is techniek vooral virussen verwijderen, computer problemen oplossen en miss nog meer leuke dingen, iig een beetje die richting op, ik kan nog niet coderen maar ik ben al bezig om een beetje te leren want het lijkt mij een leuke vaardigheid
Tsurany schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:54:
Wat is volgens jou techniek? En wat voor vaardigheden heb je?
Dan gewoon solliciteren bij computerwinkels of bij die student aan huis bedrijven. En wil je meer dan dat dan moet je serieus leren programmeren en bijbaantjes zoeken bij developer bedrijven of voor jezelf beginnen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Mij lijkt het ook al denk ik leuk om bij een computerwinkel te werken, ik vraag me alleen af ofdat ze al mensen aannemen die nog geen diploma hebben (als je op vwo zit)
Voor dat soort banen vragen winkels nogal eens een dat je een opleiding volgt of hebt afgerond ja, niet omdat dit nodig is maar omdat ze graag voor een dubbeltje op de voorste rij willen zitten. 
Je kan het altijd proberen, maar rond jouw leeftijd zijn er naast jouw nog eens 10 MBO ICT leerlingen die (in theorie) meer kennis zouden moeten hebben en het voor het zelfde geld doen.
Je kan het altijd proberen, maar rond jouw leeftijd zijn er naast jouw nog eens 10 MBO ICT leerlingen die (in theorie) meer kennis zouden moeten hebben en het voor het zelfde geld doen.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Bel ze op?Daniel037589 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 21:04:
Mij lijkt het ook al denk ik leuk om bij een computerwinkel te werken, ik vraag me alleen af ofdat ze al mensen aannemen die nog geen diploma hebben (als je op vwo zit)
Voor mij is techniek: sleutelen, puzzelen met kabeltjes en stekkertjes, oplossingen bedenken om een en ander efficiënter te maken, apparatuur onderhouden, uit elkaar halen en gerenoveerd in elkaar zetten.Daniel037589 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:58:
Voor mij is techniek vooral virussen verwijderen, computer problemen oplossen en miss nog meer leuke dingen…
Kortom: techniek is een paraplubegrip. Je zult dus veel specifieker moeten zijn met je vraagstelling. Wil je computerhulp aanbieden of wil je met kabels, stekkers, machines en gereedschap aan de slag?
Techniek klinkt erg ruim, het is beter om ICT of IT te zeggen.
Ik dacht aan autotechniek, werktuigbouwkunde of constructieleer.
Ik dacht aan autotechniek, werktuigbouwkunde of constructieleer.
Trein?
Niet om denigrerend te doen, maar als je straks naar de universiteit gaat en je wilt je de informatica richting opgaan dan heb je aan je "baantje in de ict" net zoveel gehad als aan het vakkenvullen bij de AH, enkel heb je bij de AH veel meer verdient en werk je met andere jonge mensen wat een stuk gezelliger is.Daniel037589 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:58:
Voor mij is techniek vooral virussen verwijderen, computer problemen oplossen en miss nog meer leuke dingen, iig een beetje die richting op, ik kan nog niet coderen maar ik ben al bezig om een beetje te leren want het lijkt mij een leuke vaardigheid
[...]
Met de opties die ik aandroeg heb je op de universiteit een voorsprong op de rest
Een goed startpunt is CS50 van Harvard en dat is nog gratis ook:
https://cs50.harvard.edu/
Ik heb zelf met 16 jaar in een elektronica winkel gestaan. Selectie is neer op basis van representatief overkomen dan op kennis. Productkennis doe je redelijk snel op tijdens het werk, people skills en hoe je over komt is voor 90% van de verkoop relevanter en lastiger te leren.
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Verwijderd
een elektronica winkel aka mediamarkt achtige of een elektronica winkel met componenten
.
Dat laatste val je echt door de mand zonder kennis. De eerste ag we kunnen tegenwoordig allemaal foldertjes lezen.
Dat laatste val je echt door de mand zonder kennis. De eerste ag we kunnen tegenwoordig allemaal foldertjes lezen.
Beste Daniel,
persoonlijk zal ik het zolang mogelijk uit proberen te zingen bij de AH, dit is toch een relatief stabiel bedrijf en je leert er veel leeftijdsgenoten kennen.
Ik heb zelf altijd gewerkt bij een middel-kleine elektronica winkel (inmiddels alweer 8 jaar terug), die echt gericht is op service, dit was voor mij als 'kleine' jongen altijd heel erg intressant maar je moet wel vertrouwen in jezelf hebben, geen leugens verkopen laatst genoemde vooral vandaag de dag omdat de consumenten al 'slim' binnen komt.
Een grote elektronica zaak (lees: mediamarkt) zou ik persoonlijk afraden maar dat heeft te maken met het feit dat ik in een klein stadje woon en ik welgesteld ben 'lokale' ondernemers die niet op kunnen boksen tegen de giganten.
Gewoon lokale computer-reparatie bedrijf contacteren of kleine elektronica ondernemen benaderen.
Succes!
persoonlijk zal ik het zolang mogelijk uit proberen te zingen bij de AH, dit is toch een relatief stabiel bedrijf en je leert er veel leeftijdsgenoten kennen.
Ik heb zelf altijd gewerkt bij een middel-kleine elektronica winkel (inmiddels alweer 8 jaar terug), die echt gericht is op service, dit was voor mij als 'kleine' jongen altijd heel erg intressant maar je moet wel vertrouwen in jezelf hebben, geen leugens verkopen laatst genoemde vooral vandaag de dag omdat de consumenten al 'slim' binnen komt.
Een grote elektronica zaak (lees: mediamarkt) zou ik persoonlijk afraden maar dat heeft te maken met het feit dat ik in een klein stadje woon en ik welgesteld ben 'lokale' ondernemers die niet op kunnen boksen tegen de giganten.
Gewoon lokale computer-reparatie bedrijf contacteren of kleine elektronica ondernemen benaderen.
Succes!
PSN: SensLike_
Pagina: 1