Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326171

Topicstarter
Wanneer mijn vrouw (Samsung S4 mini) mij wil bellen krijgt zij telkens bezettoon en de verbinding wordt verbroken. Ik kan haar normaal bellen. Niemand anders heeft dit probleem met mijn toestel. Via instellingen /apparaat/ oproepen/ extra instellingen/ oproepen blokkeren/spraakoproep/ staat alles uitgevinkt.
Wanneer ik doorschakelen naar voicemail activeer, komt zij op de voicemail terecht. Dus duidelijk dat wanneer mijn vrouw belt, reageert mijn toestel hierop door bezet te geven.
Ook staat oproep weigeren op UIT en de lijst voor automatisch weigeren is leeg.
Kent iemand dit verschijnsel?
Kan het zijn dat ergens een app nummerblokkade veroorzaakt? Ik heb alle apps bekeken, maar niets van die aard kunnen vinden.
Van beide toestellen de sim-kaart onderling gewisseld en het probleem bestond niet meer. Duidelijk hierdoor is dat de nummerblokkade op mijn toestel zit.
Graag hulp en advies.

Arjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-05 11:23
Je hebt zelf een Samsung S4? Als het goed is zit er in Android zelf een contact-blokkade mogelijkheid. Even uit mijn hoofd gezegd (heb al een tijdje geen Samsung/Android meer) Telefoon - Optie knopje - Blokkades ofziets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:52

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Wat gebeurt er als jullie simkaarten omwisselen?

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-05 17:10
Johan9711 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 07:52:
Wat gebeurt er als jullie simkaarten omwisselen?
Als ik het zo lees: dan kunnen ze elkaar zonder problemen bellen. Dwz: blokkade komt niet door de simkaart/provider.

@TS heb je geprobeerd de simkaart van je vrouw in een ander toestel te stoppen en daarmee naar jou toestel te bellen? Zal waarschijnlijk niets opleveren maar je weet nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:52

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Ik heb fout gelezen.

De optie van the zohan lijkt me het meest logisch, verder zitten er volgens mij geen blokkeeropties meer in Android.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De sim kaarten heb ik onderling gewisseld gehad. Mijn toestel kreeg dus het nummer van mijn vrouw. Toen zij met haar toestel (met dus mijn oorspronkelijk eigen nummer)mij belde, kregen we normaal contact. En ik kon haar normaal bellen. Volgens mijn idee zit er in mijn apparaat een blokkade van haar oorspronkelijk nummer. Alle blokkade mogelijkheden volgens het menu bekeken, maar alles staat op uit.
@Pepper92: Ik heb helaas op dit moment geen mogelijkheid om de sim kaart op een extra android telefoon te zetten. In mijn omgeving zitten alleen maar Apple fanaten. Maar is een interessante optie om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:46

The Executer

Lekker belangrijk!

Op de S6 kan ik via Telefoon - Meer -Instellingen - Oproep weigeren naar een lijst welke je in kan vullen. Hier kun je ook een logbestand bekijken. Misschien dat op je S4 dezelfde optie te vinden is.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Lekker rustig.
Ik zou het zo laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Het probleem is verdwenen. Ter lering en de vermaeck heb ik het volgende gedaan.
Alle contacten van mijn vrouw verwijderd. Dus alles wat in het apparaat, sim kaart, accounts enz. stond helemaal verwijderd. Toen met het toetsenbord op het toestel van mijn vrouw opnieuw naar mijn toestel gebeld. En nu kwam er een mededeling dat het een niet bestaand nummer was !!??
Nog eens een zoekfunctie erop losgelaten en kwam een contact van mijn vrouw naar voren. In de bewerkmodus verder gekeken en dit contact was gekoppeld aan WhatsApp. In de bewerkmodus was dit contact niet te bewerken en ook niet te wissen. In WhatsApp gekeken, maar daar stond het contact van mijn vrouw niet in de contacten lijst. Toen maar weer wat gestoeid met contacten en raar maar waar plotseling was dit zg gekoppeld WhatsApp contact verdwenen, En het probleem is voorbij. Opnieuw het contact van mijn vrouw weer ingevoerd en alles werkt weer zoals het hoort.
In dit alles heeft heel wat uurtjes en probeerwerk gezeten. Maar blijft een raadsel wat er nu precies gebeurd is en waardoor.

Arjen
Pagina: 1