Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 724036

Topicstarter
Ik probeer mijn philips 9100 tv aan te sluiten op mijn versterker, maar mijn tv herkent via de easylink niet dat de versterker is aangesloten. Mijn versterker herkent echter wel dat er een tv is aangesloten en er komt dus ook gewoon geluid uit mijn boxen van de versterker.

Maar ik wil dat dit werkt via de easylink, zodat ik ook het volume via de afstandsbediening van de tv kan veranderen en de tv luidsprekers automatisch worden uitgeschakeld.

Kan iemand mij misschien helpen? Alvast bedankt!

Joost

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:27

FeaR

In GoT we trust

Easylink is een vorm van HDMI CEC, een protocol waartussen apparaten aangesloten met HDMI met elkaar communiceren. Protocol wat overigens vrij staat om aan te passen vandaar dat niet alle merken onderling werken. Echter zit de key in HDMI, dat heeft de Rotel zo te zien niet waardoor het hele verhaal niet op zal gaan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 724036

Topicstarter
Ik begrijp het ja. Is het wel mogelijk om easylink te omzeilen en gewoon de optical out als audio uitgang te selecteren zoals dat bij oudere tv's gewoon kon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfirebird1
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-02-2021
Ik zou ook graag antwoord hebben op deze vraag.

De speakers kunnen wel gedisabled worden en de afstand bediening gekoppeld worden aan mijn sonos rechtstreeks.
Maar dan is er het probleem dat er telkens bij het wijzigen van het volume komt er een vervelende melding in beeld.

Alvast bedankt voor de hulp!