Mac mini als media server- apart software of SMB/AFP shares?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menn_o
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04-2024
Hallo,

Ik gebruik momenteel mijn mac mini als mediacenter. Er is een grote HDD op aangesloten en er kodi draait er als App op. De mac mini is zo op de woonkamer TV aangesloten.

Nu wil ik graag op de slaapkamer ook een TV installeren en daar een simpele mediabox aan hangen die kodi ondersteunt. Is het verstandig om nu een bepaalde Media Server applicatie op de mac mini te installeren om de kodi box te bedienen (bv Emby)? Of volstaat het als ik SMB en AFP shares aanmaak voor de file directories die ik wil sharen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07 15:21
Ligt eraan wat je mediabox aan de tv ondersteund

In principe volstaat het om gewoon een SMB share aan te maken op je mac mini, en deze dan te koppelen op je mediabox :)

Persoonlijk heb ik geen ervaring met Kodi, maar het lijkt me dat deze wel SMB shares kan benaderen

[ Voor 22% gewijzigd door Aherin op 07-01-2016 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menn_o
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik ben inderdaad ook nog op zoek naar een goede tip voor een (android) mediabox die kodi ondersteunt. Er zijn er zoveel, ik zie door de bomen het bos niet meer. Het liefst eentje die ook netflix ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07 15:21
oh wacht even, je wil een kant en klare mediabox?

is zo'n chromecast stick geen idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:56

Kettrick

Rantmeister!

kijk eens naar plex :). Veel tv's hebben tegenwoordig plex apps waardoor de geen mediaspeler meer hoeft aan te schaffen.

[ Voor 67% gewijzigd door Kettrick op 07-01-2016 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:17
inderdaad, plex app en dan een chromecast gebruiken. Dan ben je voor weinig klaar. Overigens. Laatst bij iemand de mac mini vervangen door een Synology en 2 mediaspelers, dat leverde zelfs winst op..
Pagina: 1