Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

2e Router niet te benaderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat hier al zeer veel vragen over gesteld zijn, maar toch kom ik er niet uit.
Ik heb een 2e router ingesteld, DHCP uit en een IP adres gegeven buiten bereik van mijn 1e router.
Maar ik kan de 2e router niet benaderen op het IP adres.
Hoe kan ik zorgen dat ik toch de 2e router kan benaderen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:54
Wat zijn precies de gebruikte IP adressen (router 1, router 2, pc)

Verwijderd

Topicstarter
Modem 192.168.2.254
2e router 192.168.0.1

Pc weet ik niet, ik verbind de pc wel met het 2e netwerk om hem te kunnen benaderen

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:54
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:36:
Modem 192.168.2.254
2e router 192.168.0.1

Pc weet ik niet, ik verbind de pc wel met het 2e netwerk om hem te kunnen benaderen
en een IP adres gegeven buiten bereik van mijn 1e router
Het IP van de 2e router moet BINNEN het "subnet" van de 1e router liggen maar BUITEN het DHCP bereik van de 1e router...

Je 2e router zal bijvoorbeeld op 192.168.2.1 of 192.168.2.100 kunnen, maar dat hangt even af van je DHCP bereik

Je kan dus kiezen voor een adres wat begint met 192.168.2.*** mits het buiten je DHCP bereik ligt

Verwijderd

Precies wat nooberke zegt.

Probeer de tweede router op 192.168.2.250 te zetten. Zal waarschijnlijk werken.

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Voor een paar euro een switch kopen en stoppen met bovengenoemde prutsoplossing :-)

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Dit is een heel ingewikkelde vraag zonder uit te leggen wat je precies wil bereiken met twee routers?
Wil je de 2e router bereiken vanaf het internet, dan moet je bijvoorbeeld een dmz instellen in de eerste, of hem in bridge mode zetten, maar dan is het geen router meer maar slechts een modem.

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Er kunnen hele goede redenen zijn om een tweede router in je netwerk te hangen waar een switch niet helpt. De 2e router moet je juist op de WAN poort DHCPclient aan zetten en de DHCP server voor de pc's moet ook aan staan anders krijgt alles achter de tweede router geen ip-nummer.
De meeste routers kun je overigens in bridged mode zetten dan moet de DCHP-server voor de pc's juist uitgezet worden en blijft alles in hetzelfde subnet.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil de 2e router gebruiken om het Wi-Fi signaal te verbeteren in huis omdat de single band router van kpn te zwak is en geen 5 ghz heeft.
wel wil ik graag als ik verbonden ben met de 2e router kunnen printen en mijn wd my cloud kunnen benaderen die aangesloten zijn op het modem.

De router is een TP-LINK C5

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2016 20:08 ]

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Feit blijft dat het gros van de lui het gebruiken als pruts oplossing terwijl men niet snapt wat men aan het doen is.

Met een fiets ga je toch ook niet lopen ? Gebruik het waarvoor het gemaakt is.

addon.

Met het extra stukje info van TP -> Koop een accespoint om het bereik te vergroten :-)

[ Voor 20% gewijzigd door bgrr op 07-01-2016 20:10 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:19

lier

MikroTik nerd

Zit er een kabel tussen beide routers?
Alleen gebruik gemaakt van de LAN poorten op beide routers?

Deze wel eens bekeken:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Eerst het probleem, dan de oplossing

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:26
Eigenlijk is alles in dit topic onzin, behalve wat nooberke zegt. Doe dat en het zal werken.

Men moet ook eens de juiste terminologie gebruiken voor zaken als routers, access points en dergelijke.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de howto meerdere malen gelezen maar kom ook telkens met de vraag, moet ik de ip range van router 2 binnen de ip range van router 1 laten vallen of juist niet?

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als je de tweede router slechts als AP wil gebruiken sluit je hem op een lan poort aan, niet wan, en het ip adres mag inderdaad binnen hetzelfde subnet hangen. Dan kan je overal bij.
Maar je kan ook die printer en mycloud op de usb van de tp-link hangen en het modem in bridge zetten, kan misschien prestatiewinst geven als de router in het modem niet zo best is, wat voor modem heb je?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:26
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:23:
Ik heb de howto meerdere malen gelezen maar kom ook telkens met de vraag, moet ik de ip range van router 2 binnen de ip range van router 1 laten vallen of juist niet?
Dat hangt van jouw definitie van 'IP-range' af. Als je daarmee doelt op het subnet dan ja, maar doel je daarmee op de DHCP range (dus het bereik adressen dat je router automatisch uitdeelt op het netwerk) dan zeker nee.

Stel, het subnet is nu 192.168.2.0 255.255.255.0, dan moet elke apparaat in dat netwerk een IP krijgen tussen 192.168.2.0 en 192.168.2.255 in. Als jouw huidige router automatisch adressen uitdeelt (waarschijnlijk wel, DHCP server) dan doet hij dat uit een bepaalde bak adressen, de DHCP range. Bij voorbeeld 192.168.2.100 tot 192.168.2.199. Daar mag een apparaat met statisch IP niet binnen vallen.
Pagina: 1