Na stroomstoring upload kapot van Ziggo modem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb vannacht een stroomstoring gehad in mijn app. complex. Half uur geen stroom.

Na een tijdje werkte het weer en vanmorgen wilde ik thuis gaan werken. Echter was mijn verbinding zeer slecht en heb ik met Ziggo gebeld. Ik heb een uur aan de lijn gehangen maar er kwam geen oplossing en er moet een monteur komen. Dat zal pas dinsdagavond kunnen :( Wel hebben we wifi hotspots aan de praat gekregen.

Ik ben naar werk gegaan en nu thuis. Ik heb een normale download snelheid 60-100mbit, maar mijn upload is vrijwel 0 (0.02 oid).

Ziggo heeft de modem gereset, factory reset gedaan. Ik heb vanmorgen ook x aantal keer reset gedaan.

Heeft iemand een idee of ik dit toch zelf kan oplossen? Want dit schiet niet op (di pas). De Ziggo hotspot is de upload ook erg traag dus ik vermoed dat het hele app. complex hetzelfde probleem heeft na de stroomuitval.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error 404
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-08 20:59

error 404

Gebruiker niet gevonden

Trek eens de stekker uit, wacht tien seconden en steek de stekker terug in, ik ben zelf geen klant bij Ziggo, maar hier bij Telenet helpt het meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
error 404 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 18:16:
Trek eens de stekker uit, wacht tien seconden en steek de stekker terug in, ik ben zelf geen klant bij Ziggo, maar hier bij Telenet helpt het meestal.
helaas vaak genoeg geprobeerd... er is een connectie fout wist ziggo te melden. Beetje loos dat ik zoveel dagen moet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10 10:26
Als het hele complex er last van heeft dan zou ik gewoon even wachten tot de monteur komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als er een defect is kan je er weinig aan doen en zal je moeten wachten. Wat je nog kan doen is ergens een ander Ziggo modem opscharrelen en die aansluiten en activeren. Als je modem stuk is is dat misschien een tussenoplossing. Afhankelijk van waar je woont kan je misschien naar een Ziggo Studio gaan en daar een nieuw modem halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
andy88 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 18:52:
Als het hele complex er last van heeft dan zou ik gewoon even wachten tot de monteur komt.
dit weet ik niet zeker, alleen dat de ziggo hotspot ook traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Tennisbal schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:00:
[...]

dit weet ik niet zeker, alleen dat de ziggo hotspot ook traag is.
En dat is de hotspot van jouw eigen modem of die van een ander? Ik neem aan dat je het wel getest hebt met jouw eigen modem uit maar ik stel de vraag toch maar even. ;)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Bastien schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:04:
[...]
En dat is de hotspot van jouw eigen modem of die van een ander? Ik neem aan dat je het wel getest hebt met jouw eigen modem uit maar ik stel de vraag toch maar even. ;)
ja beide getest. Volgens Ziggo maakt dit niet uit want het wordt 1 collectief netwerk die alleen access gebruikt die werken. Tot zover de theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieowbie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-09 11:26
Het lijkt mij dat het probleem bij Ziggo ligt, dus niet aan je eigen modem. Misschien even bij je omliggende buren langs gaan en navragen of hun hetzelfde probleem hebben. Je kan hier https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen/ ook ff checken of er storing in de buurt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt alsof iets goed fout zit in ofwel je modem danwel de eindversterker waar het mee communiceerd. Beide kunnen een opdonder gekregen hebben van die stroomstoring (of iig een piek die eraan vooraf ging). Lijkt me dat hier vooral een monteur naar moet kijken. En dat heeft Ziggo al voor je geregeld. Oftewel, gewoon even geduld hebben.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je kan nog proberen het modem in bridge te zetten en rechtstreeks op een andere router of pc aansluiten, om dat uit te sluiten. De kans is misschien klein dat dat het is maar je kan het proberen in de tussentijd. Losse modems zijn niet te koop helaas voor Ziggo, misschien wel tweedehands te vinden?
Zie je nog wat in de logs van het modem/router?

[ Voor 5% gewijzigd door Soldaatje op 07-01-2016 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
update: ik werd net gebeld door Ziggo. er schijnt toch een storing te zijn die vanmiddag om 14 uur opgelost wordt. Vanavond even testen na werk, vermoedelijk toch door stroomstoring gekomen. Afspraak is gecanceld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:08

WCA

Als je een cisco hebt, vraag even in een nieuwe adapter, die gaan nog wel eens stuk.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
grote kans dat de wijkversterker een oplawaai gehad heeft.. en nu niet goed functioneert?
maar dat zou dan via de status pagina van je modem ook zichtbaar moeten zijn volgens mij..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
SMSfreakie schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:21:
grote kans dat de wijkversterker een oplawaai gehad heeft.. en nu niet goed functioneert?
maar dat zou dan via de status pagina van je modem ook zichtbaar moeten zijn volgens mij..
denk ik ook. Maar gisteren was bij Ziggo niet bekend dat er een storing was. Ik werd net pas gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:52

Saven

Administrator

wat voor snelheid traint je modem in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Tennisbal schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:23:
[...]

denk ik ook. Maar gisteren was bij Ziggo niet bekend dat er een storing was. Ik werd net pas gebeld.
nouja ik snap het ook wel, stel jij bent de eerste die een melding maakt dan gaan ze er denk ik nog niet vanuit dat het mogelijk wel eens iets anders kan zijn dan een modem kan zijn, of een instelling die ergens door de stroomstoring veranderd is..

mogelijk dat ze later meer meldingen gehad hebben, en daarna pas een verder onderzoek gestart zijn.. wel netjes dat ze nog even weer contact hebben opgenomen ;)

ik ga ze maar niet wijs maken dat de lijn hier iets te veel bitjes doorlaat.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ok ben thuis. en upload is weer normaal. Lag wss dus aan de stroomstoring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Saven schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:24:
wat voor snelheid traint je modem in?
Dit is DOCSIS, niet DSL he ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
dion_b schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 20:33:
[...]

Dit is DOCSIS, niet DSL he ;)
enige wat nog kan is dat er slechts 1 DS en 1 US kanaal gebruikt wordt ipv de gebruikelijke 8/4 die Ziggo nou gebruikt :-)

alleen met 1 US kanaal haal je nog steeds meer dan 1mbit ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 21:49

Nox

Noxiuz

Ze gebruiken altijd 1 US kanaal, ze hebben ruimte voor 4 maar gebruiken die niet.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dan heb je een erg oud modem of veel teveel paddemping in de upstream (>55.2dBmV moeten zenden)...

Hier 4 in gebruik en modem beperkende factor, 6 kanalen in het netwerk beschikbaar.

[ Voor 22% gewijzigd door dion_b op 08-01-2016 22:33 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 21:49

Nox

Noxiuz

Verrek, dan was dat vroeger dus? Nu zou men een theoretische upload van 160mbps ofzo hebben?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
NoxiuZ schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 13:39:
Verrek, dan was dat vroeger dus? Nu zou men een theoretische upload van 160mbps ofzo hebben?
50mbit * downlink channels voor je DS gebruikelijk is 8.. dus max 400mbit
27mbit * uplink channels voor je US gebruikelijk is 4 dus max 108mbit..

op naar de 3.1 spec O-) dan heb je veel mooiere schaalbaarheid en kan je tot 10/1gbits :P

[ Voor 42% gewijzigd door SMSfreakie op 09-01-2016 15:43 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
NoxiuZ schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 13:39:
Lol idd lang geleden, hier in oud upc gebied sinds November 16 downstreams en 6 of 8 upstreams kanalen.
Pagina: 1