Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietschiet
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 16:59
Hey iedereen,

enkele weken geleden had ik last van een defect scherm. Het vervangen van het scherm had de problemen echter niet opgelost en het moederbord moest vervangen worden. Zo geschiedde, maar nu blijkt dat bij het nieuwe moederbord een nieuw serienummer als cadeautje zat. Een warranty check vertelde mij dat het moederbord afkomstig was uit dezelfde laptop met 512GB SSD (ipv de 256GB die ik momenteel heb) en een IPS scherm met fullHD resolutie ipv het goede, maar niet zo scherpe 1366x768 IPS-paneel waarover ik momenteel beschik. Ook de end-of-warranty datum is niet meer in overeenstemming met voorheen, er zijn een paar maanden vanaf getrokken maar nog steeds geldig tot ergens midden 2018.

Nu was ik aan het denken gegaan. Zou er een manier zijn om Lenovo deze componenten bij wijze van reparatie in mijn systeem te laten plaatsen zonder dat ze dat merken? Of zouden ze meteen de link maken met het serienummer van voorheen?

Indien ze dit kunnen, lijkt het mij sowieso best om die extra maanden garantie maar op te eisen. Maar ik zou zeker ook tevreden zijn met deze gratis updates :D

Hoe denken jullie hierover?

Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:46

ResuCigam

BOFH

Ik denk dat dit is niet de plek is om oplichting te bespreken.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
ResuCigam schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:30:
Ik denk dat dit is niet de plek is om oplichting te bespreken.
Eens, ik snap waarom je het wilt, maar het is pure oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietschiet
Het lijkt me eerder dat zij mij "opgelicht" hebben. Ik kom uit op een mindere garantieduur, dus dat lijkt me al niet zo fair om eerlijk te zijn. Daarbij was ik niet meteen van plan dit werkelijk te overwegen, maar eerder geïnteresseerd in welke invloed dit zou hebben in de toekomst moest mijn scherm of SSD het begeven binnen de garantie.

Het kan toch niet kloppen dat iedereen die zijn moederbord laat vervangen uiteindelijk met ander serienummer en garantie zit opgescheept? Als ze mij per ongeluk dit moederbord met dit serienummer geven, is dat toch gewoon hun fout en lijkt het mij dat ik nu eigenaar ben van deze laptop met nieuw serienummer en bijbehorende garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:36
Eerst zeg je dat je het niet werkelijk overwoog, om vervolgens te beweren dat je volledig in je recht staat.
Het enige juiste wat je kunt doen is contact opnemen met hen en de garantieduur te laten aanpassen naar wat het moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietschiet
Ik ga niet mijn huidige hardware opzettelijk stuk maken om dan die componenten te verkrijgen natuurlijk, wat denk je zelf.
Dat wordt hier dus helemaal niks. Allemaal goed, ik ben een oplichter en dit dat. Topic wat mij betreft afgesloten als het zo moet gaan. Een mens zal zich nog maar eens gewoon willen laten informeren over de situatie en mogelijkheden. Ik laat me geen oplichter noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Maar het serienummer op het moederbord telt niet, het serienummer op de behuizing telt. Als het goed is, is je garantie dan ook gelijk gebleven. Eigenlijk hadden ze je eigen serienummer weer in het nieuwe moederbord moeten zetten, blijkbaar zijn ze dat vergeten.

[ Voor 12% gewijzigd door Frietsaus op 07-01-2016 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:30
pieternoyens schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:04:
Ik ga niet mijn huidige hardware opzettelijk stuk maken om dan die componenten te verkrijgen natuurlijk, wat denk je zelf.
Dat wordt hier dus helemaal niks. Allemaal goed, ik ben een oplichter en dit dat. Topic wat mij betreft afgesloten als het zo moet gaan. Een mens zal zich nog maar eens gewoon willen laten informeren over de situatie en mogelijkheden. Ik laat me geen oplichter noemen.
Ik vind fraudeur een betere benaming in dit geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:19
Dat men hier de term oplichter gebruikt ligt natuurlijk wel een beetje aan (de toonzetting van) je eigen topicstart:
pietschiet schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:25:
een nieuw serienummer als cadeautje
Geen cadeautje maar een vergissing.
Ook de end-of-warranty datum is niet meer in overeenstemming met voorheen, er zijn een paar maanden vanaf getrokken maar nog steeds geldig tot ergens midden 2018.
Klinkt als: Het klopt niet máár... ... er valt mee te leven
Zou er een manier zijn om Lenovo deze componenten bij wijze van reparatie in mijn systeem te laten plaatsen zonder dat ze dat merken?
Lees: Zou er een manier zijn zodat ik van Lenovo ten onrechte deze componenten kan krijgen zonder er voor te betalen. Zonder dat ze dat merken?
Of zouden ze meteen de link maken met het serienummer van voorheen?

Indien ze dit kunnen
Indien het bemachten van die duurdere onderdelen niet lukt...
... lijkt het mij sowieso best om die extra maanden garantie maar op te eisen.
Dat is dan ook het enige waar je recht op hebt na deze vergissing.
Maar ik zou zeker ook tevreden zijn met deze gratis updates :D
Dat zegt wel iets over je insteek.
Hoe denken jullie hierover?
Wij vinden het niet zo netjes, en sommigen gebruiken er de term oplichting voor :+

[ Voor 5% gewijzigd door zeef op 08-01-2016 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietschiet
Is het zo erg om daarover na te denken dan? Sorry maar ik geloof niet dat als hier iemand van jullie een aanzienlijk geldbedrag op straat ziet liggen, hij dat niet opraapt omdat het niet van hem is.

Beetje hypocriet allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pietschiet schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:32:
Is het zo erg om daarover na te denken dan? Sorry maar ik geloof niet dat als hier iemand van jullie een aanzienlijk geldbedrag op straat ziet liggen, hij dat niet opraapt omdat het niet van hem is.

Beetje hypocriet allemaal.
Geldbedrag als zijnde losse biljetten of verpakt in een mooie portemonnee met identificatie van eigenaar daarin?

[ Voor 1% gewijzigd door zeef op 08-01-2016 17:19 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietschiet
Ja natuurlijk met identificatie he man, zodat je goed weet wie je belazert en een hoop geld kwijt is. Maak er maar meteen zijn hele spaarrekening van. Zijn leven om zeep, maar een stralende lach op mijn gezicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dubbelepunt-r.

Ik ben hier geen moderator maar ben toch zo vrij om het topic te sluiten. Meewerken aan fraude / oplichting / misbruik van een foutje / whatevah is hier niet de bedoeling.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.