Mijn huidige pc stamt nog uit 2008 en is dus verouderd. Ik wil een systeem aanschaffen waarmee ik weer een aantal jaar veel plezier kan gaan beleven. De specs van mijn huidige systeem zijn:
OCZ 2 GB DDR 2 Dual channel kit platinum
Samsung SHS203D disk drive
Floppy drive NEC
WD Stata 2 320 MB
Scythe Katana 2 SCKTN 2000
Intel Cure 2 Duo E8200
Zotac Geforce GTX 550 TI.
Cooler Master Centurion 5 (ATX)
Antec True Power Trio 550 (watt)
ASUS P5e X38
(Totaal prijs 870 euro)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
af en toe photoshoppen, een virtuele machine installeren). Daarnaast soms gamen zoals batlefield etc.
Ik ben geen hardcore gamer.
Wat mag het systeem gaan kosten?
In totaal rond de 1100 euro. Assembleren probeer ik zelf te doen (heb wel in het verleden sd`s, vidoekaarten vervangen, maar nog nooit een pc volledig gebouwd.
De verzendkosten vallen buiten de prijs.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 voeding, 1 videorkaart, 1 ssd. Randapperatuur (muis toetsenbord en monitor) schaf ik later zelf aan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik maak bij hele leven gebruik van Intel processor en Nivdia videokaarten.
Waarom? Ik heb met deze componenten nog nooit problemen mee gehad en ik ben hier dus tevreden over.
[b]Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een energie zuinige pc en met weinig mogelijk geluidsoverlast. Ik wil gebruik maken van een standaard ATX behuizing.
Daarnaast weet ik dat je nooit moet bezuinigingen op een voeding. Een degelijke voeding is dus gewenst.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik een advies krijgen over nieuwe pc. Indien ik vastloopt met het bouwen van de mijn pc, dat ik bij jullie om hulp kan vragen. Ik hoop dat jullie ook kijken naar de maten van de compontenten.
Zo ben ik "bang" dat de video kaart, geheugen niet in de behuizingpast met alle gevolgen van dien.
Daarnaast wil ik alle componenten bij 1 of 2 webwinkels indien mogelijk bestellen.
OCZ 2 GB DDR 2 Dual channel kit platinum
Samsung SHS203D disk drive
Floppy drive NEC
WD Stata 2 320 MB
Scythe Katana 2 SCKTN 2000
Intel Cure 2 Duo E8200
Zotac Geforce GTX 550 TI.
Cooler Master Centurion 5 (ATX)
Antec True Power Trio 550 (watt)
ASUS P5e X38
(Totaal prijs 870 euro)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
af en toe photoshoppen, een virtuele machine installeren). Daarnaast soms gamen zoals batlefield etc.
Ik ben geen hardcore gamer.
Wat mag het systeem gaan kosten?
In totaal rond de 1100 euro. Assembleren probeer ik zelf te doen (heb wel in het verleden sd`s, vidoekaarten vervangen, maar nog nooit een pc volledig gebouwd.
De verzendkosten vallen buiten de prijs.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 voeding, 1 videorkaart, 1 ssd. Randapperatuur (muis toetsenbord en monitor) schaf ik later zelf aan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik maak bij hele leven gebruik van Intel processor en Nivdia videokaarten.
Waarom? Ik heb met deze componenten nog nooit problemen mee gehad en ik ben hier dus tevreden over.
[b]Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een energie zuinige pc en met weinig mogelijk geluidsoverlast. Ik wil gebruik maken van een standaard ATX behuizing.
Daarnaast weet ik dat je nooit moet bezuinigingen op een voeding. Een degelijke voeding is dus gewenst.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik een advies krijgen over nieuwe pc. Indien ik vastloopt met het bouwen van de mijn pc, dat ik bij jullie om hulp kan vragen. Ik hoop dat jullie ook kijken naar de maten van de compontenten.
Zo ben ik "bang" dat de video kaart, geheugen niet in de behuizingpast met alle gevolgen van dien.
Daarnaast wil ik alle componenten bij 1 of 2 webwinkels indien mogelijk bestellen.
Eng en streng