netwerk storage help

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan0806
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-06 18:58
Hallo allemaal,
Ik zit met een probleem, normaal downloade ik mijn series met sickbeard maar na de vele problemen ben ik overgestapt op Sonarr. Omdat dit een windows service is ondersteund deze geen netwerk drives. Nu kwam ik op het idee om mijn nas te koppelen via ISCSI maar dan kan de nas zelf niet bij deze data. Dit komt slecht uit omdat ik mijn series kijk via een HTPC en deze dus niet meer bij de data kan tenzij de download pc aanstaat. Weten jullie een manier om dit op te lossen? In het beste geval is het zoals hieronder.
Best Case

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Sonarr werkt prima met shares, tegen welk probleem liep je aan?

Zie ook: https://github.com/Sonarr...-files-on-a-remote-server

[ Voor 44% gewijzigd door Tsurany op 07-01-2016 16:17 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

dylan0806 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:08:
Omdat dit een windows service is ondersteund deze geen netwerk drives.
Hoezo niet? :?

Het beste kun je alles via een NAS-protocol doen. NAS protocollen zijn bijvoorbeeld SMB, NFS en FTP. Met name SMB dus Windows filesharing is populair. Dit werkt gewoon prima zodat je onder Windows een drive-letter zoals X: hebt en daar kun je alles mee doen. Alleen sommige koppige software kijkt expliciet of het een netwerkdrive is en dan 'mag' je daar niets op opslaan.

Een SAN-protocol zoals iSCSI en AoE heeft als nadeel dat de NAS eigenlijk niet weet wat er opgeslagen is. De client bestuurt namelijk het filesystem. Dit heeft tevens als nadeel dat de beschermende werking van ZFS deels teniet wordt gedaan. ZFS beschermt de virtuele hardeschijf, maar niet de daadwerkelijke bestanden.

Het beste is dus een NAS-protocol zoals Windows filesharing. Tevens kunnen dan alle netwerkcomputers bij de bestanden, terwijl iSCSI met een client filesystem zoals NTFS betekent dat maar één systeem erbij kan.

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 15758 op 07-01-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-07 23:00
Windows ondersteund zowel SMB als NFS. Tegen welk probleem loop je aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan0806
Ik moet op mijn nas inloggen met een andere gebruikersnaam en wachtwoord dan op mijn pc en ik kreeg het niet voor elkaar dit goed op te zetten in de service properties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Druk dan eens op de link die ik eerder al gaf.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan0806
als ik probeer de naam te veranderen in nas\admin krijg ik de error: the following object is not from a domain listed in the select location dialog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Je moet onder Windows een identiek account aanmaken als op het NAS met exact het zelfde wachtwoord. In jouw geval moet je dus een Win dowsd User aanmaken met de naam "admin" en exact het zelfde wachtwoord. Daarna geef je bij service als gebruikersnaam ".\Admin" op. Natuurlijk moet je in de config wel aangeven dat je niet naar een drive moet connecten maar naar een share "\\NAS\Share".

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:50
Wim-Bart schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 18:10:
Je moet onder Windows een identiek account aanmaken als op het NAS met exact het zelfde wachtwoord. In jouw geval moet je dus een Win dowsd User aanmaken met de naam "admin" en exact het zelfde wachtwoord. Daarna geef je bij service als gebruikersnaam ".\Admin" op. Natuurlijk moet je in de config wel aangeven dat je niet naar een drive moet connecten maar naar een share "\\NAS\Share".
Dat dacht ik vroeger ook. Echter, je kunt ook inloggen op een remote account. Je gebruikt dan Nas\username als login naam. Dan hoef je lokaal geen lege account aan te maken. Bij Windows 10 kun je ze toevoegen door te zoeken op "manage network passwords".

[ Voor 15% gewijzigd door sdk1985 op 07-01-2016 22:02 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan0806
nope it doesn't work but i got it working now with a empty acount.
21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

sdk1985 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 22:00:
[...]

Dat dacht ik vroeger ook. Echter, je kunt ook inloggen op een remote account. Je gebruikt dan Nas\username als login naam. Dan hoef je lokaal geen lege account aan te maken. Bij Windows 10 kun je ze toevoegen door te zoeken op "manage network passwords".
Manage network passwords is heel wat anders. Je moet een "leeg" account aanmaken wanneer Windows 2000 of hoger een service met ander account wil laten starten. Zonder "account" heb je namelijk geen SID en kan de service totaal niet starten.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:50
dylan0806 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 23:14:
nope it doesn't work but i got it working now with a empty acount.
[afbeelding][afbeelding]
Je neemt nas te letterlijk? Je linker screenshot klopt ook niet indien we het over de pc hebben die verbinding wil maken.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dMuntipNUUiyc1vnLjHAwtVt/full.png
Hier log ik dus in op account Anneloes zonder dat die account lokaal bestaat.

In mijn geval heet mijn nas "Bugatti" en gebruik ik bijvoorbeeld de user Bugatti\Xbmc. Dat is overigens wel een user die op de NAS bestaat. Maar dus niet op mijn clients.

Of NZBdrone dit slikt weet ik niet (aan dat schermpje te zien lijkt dat wel zo te zijn). Maar ik weet 100% zeker dat je op die manier een remote network drive kunt mounten, zoals Cipher al aan gaf. Drive X: is dan bijvoorbeeld een map/schijf op je nas. Die kun je benaderen alsof hij lokaal is.

[ Voor 34% gewijzigd door sdk1985 op 08-01-2016 01:14 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan0806
Nee mijn NAS heeft de naam Nas. Maar nzbdrone werkt niet met gemounte netwerk mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

dylan0806 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:59:
Nee mijn NAS heeft de naam Nas. Maar nzbdrone werkt niet met gemounte netwerk mappen.
Dan gebruik je geen gemounte netwerk mappen maar refereer je direct naar de share?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan0806
Mijn Z:\ is op \\Nas\multimedia, en Y:\ is \\Nas\downloads. Dus volgens mij zijn het wel gemounte netwerk mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat ik bedoel is dat je \\Nas\multimedia en \\Nas\downloads wellicht beter kan gebruiken. Dan run je de service als een user/pass combo die ook op je NAS bestaat en dan moet het werken.

Pagina: 1