[Vraag] Ports openen voor pc én ps3 games wil niet lukken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neliss1994
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-02-2024
Beste Tweakers,

Mijn eerste post hier, dus als ik iets niet conform de regels doe, bij voorbaat excuses.
Het probleem is als volgt:
Ik wil graag gamen op ps3 en pc, nou zijn daar een aantal titels die vereisen enkele ports te openen voordat een fatsoenlijke verbinding tot stand kan komen. In het geval van Black ops 3 op pc lukt dat prima, en krijg ik een open NAT. Vervolgens zou voor dezelfde game op de ps3 dezelfde port geopend moeten worden, wat uiteraard onmogelijk is (dat is namelijk het principe van ports forwarden naar mijn weten, dat gaat maar naar één ip). Mijn ps3 NAT type blijft dus strict, wat het maken van gamesessies belemmert.
Ik ben voor een oplossing het internet op gegaan en ben upnp en dmz als oplossing hiervoor tegengekomen, maar dit wil voor mij maar niet lukken. Als ik een van beide apparaten in de dmz zet, verandert er niets en blijft het NAT type strict (dan maak ik de portforwards ongedaan, om uit te sluiten dat het een het ander tegenwerkt). Upnp inschakelen op de router en op de playstation werkt ook niet, ik krijg bij de verbindingstest de melding upnp not available. Ook hier heb ik de verschillende opties weer geprobeerd, statische ip's, automatische ip's, firewalls aan/uit, niets lijkt verschil te maken. Ik begin dus het idee te krijgen dat ik iedere keer alle poorten moet schakelen als ik wissel tussen de ps3 en pc, en vermoed dat ik iets heel stoms over het hoofd zie. Het zou anders moeten kunnen.
Voor de praktische info: ik werk met een ziggo technicolor tc7210 router die direct middels een lan kabel verbonden is naar de pc en ps3 en ik vraag mij dus af waarom upnp/dmz niets uithaalt, en of er andere manieren zijn om het probleem op te lossen.

edit: ik heb hier ziggo ook al voor benaderd, zij konden mij niet verder helpen en verwezen mij naar onder andere dit forum.

Alvast bedankt, Niels

[ Voor 3% gewijzigd door Neliss1994 op 07-01-2016 16:17 ]