Geheugen.. en ik denk.. uhm.. voltage?

Pagina: 1
Acties:

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024
Ik heb een Dital Server thuis staan.
Type: Prioris XL 6200
Config: P200Pro 64Mb Ram

Nu wil ik dat ding uitbreiden qua geheugen. Ik een strookje van 128Mb gehaald bij de locale pc boer.. en wat blijkt -> past niet :( :(
De uitsparingen in de 64Mb geheugenmodule zitten net iets anders als in die nieuwe 128Mb. :'(

Heeft dit niet met het voltage te maken :?
En zo ja: Hoe kom ik er nu achter welk voltage/type geheugen ik moet hebben voor uitbreiding!?

Verwijderd

En WTF heeft dit met Software Algemeen te maken?

Probeer [url="/listtopics.php/6"]Hardware Algemeen[/url]

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

PPro, da's EDO dimm. da's 5 Volt. SD-RAM dimm.. da's 3,3 Volt

opgelost.

EDO dimm = duur :'(

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op woensdag 20 juni 2001 22:13 schreef HlpDsK het volgende:
En WTF heeft dit met Software Algemeen te maken?

Probeer [url="http:///listtopics.php/6"]Hardware Algemeen[/url]
it is moved :)

• CrushOne
Op woensdag 20 juni 2001 22:16 schreef Buzzman het volgende:

[..]

it is moved :)
tx... kwas weer fftjes iets te snel :)

• CrushOne
Op woensdag 20 juni 2001 22:15 schreef gcb het volgende:

opgelost.

EDO dimm = duur :'(
Is er nog wel aan te komen via de gewone winkel...
Kzit fftjes te zoeken nu.. maar heb het nog nergens kunnen vinden

Verwijderd

best proberen 2e hands want ik betwijfel tenzeerste of je dat nog nieuw kan kopen. www.ibazar.be vind je dat wel reken wel op veel centjes

edo betaal je gemakkelijk het dubbele van sdram

• gcb

gcb

http://www.abgcomputers.nl/Geheugen/16_MB_EDO_60ns_ECC_Buffered_3,3_volt_DIMM_(PR440FX,_etc)

Deze lui hebben het. Het is maar 16 MB.. maar goed.. ik zou www.ibazar.nl, vraag&aanbod van t.net, www.2dehands.nl eens proberen

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 16:30

Epsilon

daar heb je pricewatch voor

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
ik heb net een japanse site gevonden japanse site en daar kan je het nog bestellen... 128 mb kost 78000 yen...wat bij GWK omgerekend: 1627,86 kost... das excl. shipping :) dus dat wordt nog even sparen...

Greetz
[edit] oke, nog een site en daar kost het 120 dollar voor 128mb...das wat beter he? Oja, de link en dan op pagina 6...

• CrushOne
Op woensdag 20 juni 2001 22:29 schreef jurjen13 het volgende:
ik heb net een japanse site gevonden japanse site en daar kan je het nog bestellen... 128 mb kost 78000 yen...wat bij GWK omgerekend: 1627,86 kost... das excl. shipping :) dus dat wordt nog even sparen...

Greetz
[edit] oke, nog een site en daar kost het 120 dollar voor 128mb...das wat beter he? Oja, de link en dan op pagina 6...
Ik denk dat ik het maar mooi met mijn 64Mb blijf doen :(
Die meuk is veels te duur man! :'(

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
op www.2dehands.nl worden nog regelmatig EDO-dimms aangeboden.. gewoon af en toe ff checken..

je bent btw wel een }:O als je zonder te weten of het past geheugen koopt voor je bak :P ;)

• CrushOne
Op woensdag 20 juni 2001 22:39 schreef rick_h het volgende:
op www.2dehands.nl worden nog regelmatig EDO-dimms aangeboden.. gewoon af en toe ff checken..

je bent btw wel een }:O als je zonder te weten of het past geheugen koopt voor je bak :P ;)
Uj rustig aan... kheb nog wel meer bakkies staan.. enuhm geheugen heb ik nooit te weinig.
Nu nog ff mijn vriendin vertellen dat de winkel het niet meer terugneemt ;) en ik heb in dadelijk in 2 bakkies (als ik nog aan goedkoop EDO kan komen) extra geheugen :9

• CrushOne
Op woensdag 20 juni 2001 22:39 schreef rick_h het volgende:
uj dit komt in de buurt:

128 MB EDO ram 168 pin DIMM
merk Crucial Technologie
60 NS 3,3 V ECC

type CT16M72E4D6

:) :)

• CrushOne
Op woensdag 20 juni 2001 22:28 schreef gcb het volgende:
http://www.abgcomputers.nl/Geheugen/16_MB_EDO_60ns_ECC_Buffered_3,3_volt_DIMM_(PR440FX,_etc)

Deze lui hebben het. Het is maar 16 MB.. maar goed..
Op woensdag 20 juni 2001 22:15 schreef gcb het volgende:
opgelost.
de ene x heb je het over 5 volt en dan weer over 3,3 volt... wat is het nu :?

3,3 toch?!

• gcb

gcb

In de handleining van je moederbord staat waarschijnlijk wel wat voor soort DIMM je moet hebben. Als je die niet hebt, zoek dan even internet.

Meestal (ik zeg voor de zekerheid meestal) hebben Pentium Pro's 5 Volt DIMMs nodig. Pentium II's hebben 3,3 Volt DIMMs nodig. Maar misschien zit er een jumper/bios functie op je moederbord waarmee je kan kiezen.

• CrushOne
Op vrijdag 22 juni 2001 16:18 schreef gcb het volgende:
In de handleining van je moederbord staat waarschijnlijk wel wat voor soort DIMM je moet hebben. Als je die niet hebt, zoek dan even internet.

Meestal (ik zeg voor de zekerheid meestal) hebben Pentium Pro's 5 Volt DIMMs nodig. Pentium II's hebben 3,3 Volt DIMMs nodig. Maar misschien zit er een jumper/bios functie op je moederbord waarmee je kan kiezen.
Kheb geen handleiding :(
en het is een digital.. overgenomen door compaq en die hebben de hele digital sectie uit hun site gehaald :(

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 23:38 schreef CRu5H0n3 het volgende:

[..]

uj dit komt in de buurt:

merk Crucial Technologie
60 NS 3,3 V ECC

type CT16M72E4D6

:) :)
Ik denk dat hij met een pro 72pins EDO nodig heeft.

• gcb

gcb

Heb je ook 72 pins sloten op je moederbord zitten? In dat geval zou ik die gewoon gaan vullen. Is ook duur, maar minder duur dan EDO DIMMs

• CrushOne
Op vrijdag 22 juni 2001 21:44 schreef gcb het volgende:
Heb je ook 72 pins sloten op je moederbord zitten? In dat geval zou ik die gewoon gaan vullen. Is ook duur, maar minder duur dan EDO DIMMs
neej 168pins

72 pins heb ik nog plenty.. dan had ie al tot de nok toe vol gezeten :7

tis gewoon het formaat van een dimm (zie boven) maar dan alleen die uitsparingen net iets anders.. kmeet ze nu ff op en het scheelt een halve mm met normale dimm

Ik heb ook nog deze liggen maar die past dus ook niet:

-IBM 16Mb 60ns 5volt 2M72 (168pins)-
dit komt uit een IBM en wijkt ook af van normaal SDRAM en dat wat in die PPRO moet

En dit staat in de deksel van die server:
Supported DIMMS:
72-Bit Dimms, single banked, EDO/ECC memory
Supported Densities:
16, 32, 64 and 128 of EDO/ECC memory
Minimum: 16Mb
Maximum: 512Mb

Het stukje van:

merk Crucial Technologie
60 NS 3,3 V ECC
type CT16M72E4D6

bied iemand te koop aan voor Fl 125,- maar gaat dat passen :? :? is de vraag

Is EDO/ECC ram altijd 3,3 Volt?
als dat zo is lijkt me bovenstaande aanbieding goed.. want die uitsparingen voorkomen toch dat jij je geheugen o.i.d. opblaast d.m.v. een reepje met het verkeerde voltage?!

• Martinus_E
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Het lijkt erop dat je buffered (EDO) geheugen nodig hebt. Daar is de inkeping iets opgeschoven. EDO heb je zowel in 168pins als 72 pins. Kan zijn dat SDRAM ook wordt ondersteund in je mainboard maar dan ook buffered (onder voorbehoud).

Ik zal eerst maar de fabrikant van je mainboard mailen en misschien kan je daar de handleiding downloaden in pdf.

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Staat er toevallig niks op het 64 Mb dimmetje ?? 72 bits, dat is dus met Parity (ECC).

(ik heb hier namelijk ook een IBM dimmetje liggen, EDO, staat met een stikker precies op wat voor dimm het is.)

En anders informatie vragen aan diegene die het verkoopt, misschien weet die er wel wat meer van. Of even vragen of je het dimmetje mag testen, dat het erg nauw komt met het systeem. En je 64 Mb dimmetje meenemen, zodat je 'm kan vergelijken.

• CrushOne
Op zaterdag 23 juni 2001 04:36 schreef Toewan het volgende:
Staat er toevallig niks op het 64 Mb dimmetje ?? 72 bits, dat is dus met Parity (ECC).

(ik heb hier namelijk ook een IBM dimmetje liggen, EDO, staat met een stikker precies op wat voor dimm het is.)

En anders informatie vragen aan diegene die het verkoopt, misschien weet die er wel wat meer van. Of even vragen of je het dimmetje mag testen, dat het erg nauw komt met het systeem. En je 64 Mb dimmetje meenemen, zodat je 'm kan vergelijken.
Neej.. op die 64Mb dimm staat totaal niks! ;(

Als ik hem vraag om de sleufjes op te meten en die komen overeen met dat 64Mb dimmetje.. dan moet het toch goed zijn of niet :?

enne ff offtopic: wat is het beste. Onder rembours, of dmv vooruitbetaling. In beide gevallen ben ik mijn geld kwijt voor ik het kan testen toch :?
Kan het ook op gaan halen... maar tis 150km.. ietsje te ver :'(

• CrushOne
dit is de handleiding

http://www.compaq.com/legacysupport/digital/pdf/brsmm.pdf

op paigna 54 staan de memory specs

en dit is het geheugen wat me aan is geboden:

http://www.crucial.com/store/PartSpecs.asp?imodule=CT16M72E4D6
Pagina: 1