Compacte werk desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Farmie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:41
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werk PC voor office, web, beetje fotobewerking etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
550€ - 650€

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
neen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- SSD van minimum 250GB
- HDD van minimum 2TB

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Compact systeem; met maximale kracht die de voeding aankan

Ga je overklokken?
neen

Wat verwacht je van ons?[i]
Hulp bij het kiezen van de juiste onderdelen. Compatibiliteit nagaan.

Ik heb volgend systeem reeds samengesteld. De case is dezelfde als het mini-itx systeem uit de BBG van september 2015.
De bedoeling is om een zo snel mogelijk systeem te hebben in deze compacte case.

- Is de geselecteerde intel i3 processor mogelijk met de ingebouwde voeding van de case (250Watt)?
- Het moederbord heeft een M2 aansluiting, kan hieraan een M2 SSD gekoppeld worden? Zo ja welk type? Is dit mogelijk met deze case?
- Andere voorstellen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 129,35€ 129,35
1Gigabyte GA-B150N Phoenix-WIFI (rev. 1.0)€ 108,-€ 108,-
1Chieftec FI-02BC-U3€ 67,95€ 67,95
1Scythe Kodati - Mini ITX Cpu Cooler€ 22,50€ 22,50
1Kingston HyperX Savage HX324C11SRK2/8€ 54,-€ 54,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 381,80

Alvast bedankt voor de hulp

Alle reacties

• rilo98
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-03 18:55

rilo98

BattleTag Rilo98#2407

IK zie ten eerste dat je DDR3 werkgeheugen hebt uitgekozen in plaats van DDR4.
Dit moet aangepast worden omdat DDR3 niet on de bankjes van je moederbord past.

Hier een link naar ram dat wel past: pricewatch: Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8

De m.2 aansluiting word nu gebruikt voor de wifi kaart, zou je een m.2 ssd plaatsen, dan moet die op de plek waar de wifi kaart nu zit. zou je dit wel doen, koop dan 1 die dezelfde lengte heeft als de wifikaart. dan moet het passen in de case.

verder denk ik dat de 250 watt voeding deze i3 wel moet kunnen trekken. en als het wel wat minder vloeiend verloopt kun je later altijd overwegen om deze te vervangen door een van 300/350 watt.

• snemmel
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-07-2021
het RAM moet inderdaad vervangen worden naar DDR4. Ik zou voor een 300 watt voeding gaan omdat je dan zeker niet in de problemen kompt.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
Dan kan iedereen net zo goed voor een 1000 watt voeding gaan "omdat je dan zeker niet in de problemen komt" Als er geen GPU gebruikt wordt in je systeem gaat een 200 watt voeding meer dan genoeg zijn. Wel zit je nog met het punt dat je niet weet wat voor kwaliteit voeding hierin zit. Volgens deze review zit er een 250 watt voeding in van degelijke kwaliteit. http://en.gecid.com/power/chieftec_gpf-250p/?s=all

• snemmel
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-07-2021
Ardjee schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:40:
Dan kan iedereen net zo goed voor een 1000 watt voeding gaan "omdat je dan zeker niet in de problemen komt" Als er geen GPU gebruikt wordt in je systeem gaat een 200 watt voeding meer dan genoeg zijn. Wel zit je nog met het punt dat je niet weet wat voor kwaliteit voeding hierin zit. Volgens deze review zit er een 250 watt voeding in van degelijke kwaliteit. http://en.gecid.com/power/chieftec_gpf-250p/?s=all
Als je een van 200 watt gaat gebruiken dan zou ik maar een goede pakken anders ga je het echt niet halen.

• Farmie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:41
Ardjee schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:40:
Het wordt sowieso een systeem zonder aparte GPU; dus volgens jou moet dit lukken met de voeding die er in komt?

Het geheugen zal ik aanpassen naar DDR4 reepjes.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
Ik kan mij niet voorstellen dat een recent intel quadcore zonder losse gpu ooit over de 200 watt gaat komen, dus ik ben er vrij zeker van dat dit prima gaat werken: ook weet je met deze voeding dat die in je case past: small form factor voedingen zijn niet heel ruim verkrijgbaar, dus zelfs als je een andere voeding wilt gaat dat 123 niet. Je zou altijd nog kunnen navragen aan the_mask ik het specifieke "welke voeding heb ik nodig" topic. Die heeft daar iig meer verstand van.

Verwijderd

Als je toch compact (en zuinig) wilt kijk dan eens naar een intel NUC
Pagina: 1