Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo! Ik zoek een vervanger voor mijn Moto G 2015, 2GB. Wil een iets groter scherm. Iemand tips?

max €350
5.2 inch (of compacte 5.5 inch)
32GB of SD-card
okay camera
relatief klein en licht

Shortlist:
• LG G2. Ietwat oud + geen updates meer
• Nexus 5X. Groter dan LG G2, fors duurder
• Moto X Play. Misschien wat zwaar voor 1 hand

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2016 15:00 ]

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:52
Je moto g 2015 2gb is gesneuveld of?
De modellen die je noemt zijn zeer zeker interessant maar voor het budget wat je beschikbaar hebt komt bijv ook de Z3 compact aan bod.

De 5x is vrijwel nieuw, dan heb je wel garantie op toekomstige updates. De g2 krijgt misschien nog wel een update naar marshmallow(?) daarnaast genoeg te tweaken met roms als dat je ding is.
De Moto X play heeft dan weer heel goede batterij en krijg ook de update naar marshmallow maar is qua specs niet de snelste.

Verwijderd

Topicstarter
@Big. Mijn Moto G is nog in prima conditie. Ik wil alleen een ietsje groter scherm. Ik had de Pixel C gekocht maar ik vind een (iets grotere) smartphone toch veel handiger dan een tablet. De Pixel C is daarom weer teruggestuurd, en nu dus opzoek naar een iets grotere smartphone.

Custom Roms zijn idd NIET mijn ding. Er is altijd wel iets dat niet werkt geloof ik. Helaas, want ik hou wel van een zo puur mogelijke Android ervaring, iets wat de G2 natuurlijk niet biedt, stock.

• BigF25
Dat klopt niet helemaal, sommige roms werken namelijk gewoon prima denk aan bijv Cyanogenmod en zo zijn er nog wel een paar.
Wat me nu ook even te binnen schiet zijn de 2ekansjes van Coolblue via Marktplaats. Dit zijn vaak toestellen die retour zijn gekomen van klanten waarvan het toestel niet aan de verwachtingen voldeed maar zijn verder gloedje nieuw. Dan zijn de Lg g4 of Moto X Style (aanrader als ik vele reviews mag geloven) ook een optie.

Verwijderd

Topicstarter
Hm, nou ik lees dat bijv. de Knock-on/Knock-off code bij CM dan weer niet werkt? Hoe dan ook, als die custom Roms echt zo goed als perfect werken, dan is is de LG G2 voor mij denk ik de beste keus. Ik vraag me alleen af of de Nexus 5X in vergelijking niet de slimmere keus is, vanwege dat ie een stuk nieuwer/moderner is. De Moto X Play is net zo groot als de Nexus 5X, alleen heeft dan weer een 5,5 inch scherm.

De X Style word me overigens te zwaar denk ik. Ik wil m wel ook nog vast kunnen houden met 1 hand. Ik lees er graag de krant op.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2016 15:22 ]

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-11 13:15
Heb je ook gekeken naar een Moto X 2014? (imho betere koop dan de moto X Play)
Qua specs ligt ie kort aan je eisen.
Het scherm is 5.5 inch in een redelijk compacte behuizing
En hij ligt lekker in de hand gezien de kromming op de achterkant.
Camera is niet geweldig bij matig licht maar verder wel gewoon goed.
Nadeel is dat in NL enkel de 16GB verkocht word (geen sd mogelijkheid) maar in duitsland hebben ze 32GB wel beschikbaar. Klik

[ Voor 10% gewijzigd door Bastie-88 op 07-01-2016 15:40 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• BigF25
Edit: de Moto X 2014 is 5.2inch

Ik denk inderdaad dat de Nexus 5x het beste is in jou geval. Stock android, niet te groot.

Vwb de Lg G2, zou niet gauw 300eur neertellen voor een 2jaar oude telefoon, dan liever 80/90 meer voor een pas uitgekomen toestel.
Met custom roms kun je ook zaken als knock on zeker inschakelen, al heet het dan misschien wat anders :)

[ Voor 108% gewijzigd door BigF25 op 07-01-2016 15:32 ]

• Bastie-88
:X je hebt helemaal gelijk. (and I own one |:( )

Net even ook even gekeken naar de Nexus 5X.
Denk dat inderdaad dat dit de beste keuze is.
Mooi formaat, snelle cpu, goede camera en stock android.

Veel van mijn collega's in België hebben de Nexus 5 (voorganger)
en die zijn er nog steeds laaiend enthousiast over.

De LG G2 heeft een nederlandse collega nu een jaar of 2 denk ik en die heeft veel last van vastlopers.

[ Voor 49% gewijzigd door Bastie-88 op 07-01-2016 15:36 ]

• BigF25
Bastie-88 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:27:
[...]

:X je hebt helemaal gelijk. (and I own one |:( )
Haha kan gebeuren, je ervaart hem gewoon als een 5.5inch ;)

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:46

Steeffoon

Smartphone-nerd

De Nexus 5X is een prima smartphone en heeft een vingerafdrukscanner. De Moto X Play heeft een geweldige batterijduur en de camera was ik erg over te spreken, wel is hij groter dan de 5X. Je krijgt nu overigens 50 euro cashback opd e Moto X Play :). De LG G2 zou ik niet doen; is al bijna drie jaar oud toestel.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• BigF25
Overigens nog een tip, de mm btw actie eind jan..

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 23:27
LG G3 32GB misschien? Voor 5.5 inch heel compact, prima camera, 3GB RAM + 32GB en onder de €350:
pricewatch: LG G3 32GB Zwart

• BigF25
Idd ook een leuke optie, alhoewel de Sd801 chip een Qhd scherm minder leuk vind imo..
Dan vind ik de lg g2 smoother aanvoelen :)

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
BigF25 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:42:
Idd ook een leuke optie, alhoewel de Sd801 chip een Qhd scherm minder leuk vind imo..
Dan vind ik de lg g2 smoother aanvoelen :)
DIe is helaas overpriced. Voor 200 euro zou de G2 wel een goede keus zijn.

• BigF25
eL_Jay schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:43:
[...]

DIe is helaas overpriced. Voor 200 euro zou de G2 wel een goede keus zijn.
yup daarom, de g2 is nieuw te prijzig en bovendien slecht verkrijgbaar. 2de hands voor een leuk prijsje wel beschikbaar maar dat lijkt me niet echt de bedoeling voor jayaloha

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 23:27
De G3 krijgt wel Android 6.0, daar zijn ze al mee bezig. Ik weet niet of dat een groot pluspunt is:
http://www.androidplanet....oid-6-0-update-overzicht/
Maar het QHD scherm maakt de accuduur niet beter :\

[ Voor 13% gewijzigd door Mark22 op 07-01-2016 16:01 ]

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Mark22 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:59:
De G3 krijgt wel Android 6.0, daar zijn ze al mee bezig. Ik weet niet of dat een groot pluspunt is:
http://www.androidplanet....oid-6-0-update-overzicht/
Maar het QHD scherm maakt de accuduur niet beter :\
En de SoC is zoals genoemd niet helemaal geschikt voor WQHD resolutie

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-11 11:15
Ik heb zelf de Moto X Play en ben er heel erg over te spreken. Vooral de accuduur is een heel groot pluspunt. Bovendien heeft de Play ook stock Android.

PS: € 50 cashback bij de Moto X Play nu: http://motorola-cashback.nl/moto-x-play/
(let wel op dat je hem bij één van de deelnemende winkels koopt).

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, interessant! Eigenlijk gewoon jammer dat ze niet een G2 Play Edition hebben, of een ge-update G2.

De LG G3 had ik ooit, en die vond ik toch ietsje te groot. Maar dat was toen. QI laden vond ik wel te gek, alleen ik vond het scherm een beetje, vreemd. Soort van constante scherpstelling oid. Hij beviel me niet iig. Nexus 5 heb ik ook gehad, (oh jee... dit gaat foute kant op) maar ik vond m niet lekker in de hand liggen. Scherpe randen en de camera en accu vond ik matig. Vandaar dat ik die niet noemde in mn shortlist.

Overigens kan ik de LG G2 32GB voor €260 krijgen, ik woon namelijk in Duitsland.
En de Nexus 5X heeft ook mijn voorkeur, alleen is ie dikke €450 voor de 32GB versie. Dat vind ik dan wel errug duur. Te Duur.

@Big Waarom zou je niet de G2 kopen, ook al is ie 2 jaar oud, terwijl ie op zich nog uitstekend is/kan zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2016 16:36 ]

• Bastie-88
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:33:

...., ik woon namelijk in Duitsland.
.....
Dan zou het voor mij een Moto X 2nd gen worden.
Waarom... je woont in duitsland :D, dan kun je hem via motomaker laten customizen. :9~
Btw Moto X 2nd gen zit inmiddels op android 6.0 en is nagenoeg stock android

• BigF25
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:33:
hmmm, interessant! Eigenlijk gewoon jammer dat ze niet een G2 Play Edition hebben, of een ge-update G2.

De LG G3 had ik ooit, en die vond ik toch ietsje te groot. Maar dat was toen. QI laden vond ik wel te gek, alleen ik vond het scherm een beetje, vreemd. Soort van constante scherpstelling oid. Hij beviel me niet iig. Nexus 5 heb ik ook gehad, (oh jee... dit gaat foute kant op) maar ik vond m niet lekker in de hand liggen. Scherpe randen en de camera en accu vond ik matig. Vandaar dat ik die niet noemde in mn shortlist.

Overigens kan ik de LG G2 32GB voor €260 krijgen, ik woon namelijk in Duitsland.
En de Nexus 5X heeft ook mijn voorkeur, alleen is ie dikke €450 voor de 32GB versie. Dat vind ik dan wel errug duur. Te Duur.

@Big Waarom zou je niet de G2 kopen, ook al is ie 2 jaar oud, terwijl ie op zich nog uitstekend is/kan zijn?
Puur vanwege de rek die er in zit of beter gezegd niet meer in zit. Toestel is nu 2+ jaar oud, vermoed dat je wel even met je phone wilt doen? Qua updates/support etc
Als je toch enkele honderden euros gaat uitgeven dan toch voorkeur voor een 'huidig' model met de zekerheid op updates ook al gaat de g2 nu nog goed mee

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels is de Moto X Play afgevallen en gaat het tussen de Nexus 5X en de LG G2. Mijn voorkeur ligt duidelijk bij de 5X maar, de G2 kost 32GB €260 vs de Nexus 5X 32GB rond de €440. Da's dus €200 meer.
Dat maakt het wel heul lastig.

Mijn probleem met €440 uitgeven aan een telefoon is dat als ie 1x valt en er een barst in het scherm zit, ik hem direct weg kan gooien. Dan baal je meer als je er veel geld aan uit hebt gegeven. Ook als ik m later wil verkopen verlies ik er denk ik meer op als ie al een hele hoge aanschafprijs had. Ik wil er ongeveer een jaar of 2-3 mee doen. Moeilijk.

Ik heb inmiddels de G2 besteld en ga die eens proberen. Wel met de zekerheid dat ik hem binnen 2 weken kosteloos kan retourneren. Kan je de Nexus ook ergens in de winkel bekijken?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2016 00:53 ]

• BigF25
ja bij de MM

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:46

Steeffoon

Smartphone-nerd

Als de Moto X Play afvalt, zou ik absoluut de Nexus 5X doen, niet de LG G2. De LG G2 zou toch twee jaar mee moeten gaan en updates zullen er dan niet meer zijn, zoals eerder werd gemeld. Bij de Nexus 5X hoef je je hierover geen zorgen te maken. De prijs ligt vrij hoog inderdaad, dat is een nadeel. Voor circa 430 euro ehb je ook een LG G4, die heb ik zelf; camera is geweldig, snelheid is ook na zo'n 9 maanden nog meer dan perfect en je kunt het geheugen uitbreiden met een geheugenkaart.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-11 17:37

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Persoonlijk zou ik de LG G2 nooit meer kiezen. Ik heb een G2 gekocht voor mijn vriendin en ongeveer 10 maand later weer verkocht. De reden was dat bij de standaard rom een echo het praktisch onmogelijk maakt om te skypen, whatsapp bellen of facebook bellen. Nadat ik een custom rom (CM) had geinstalleerd werd het beter en sneller, maar de rom bevatte weer verschillende bugs (verschillende versies geprobeerd).

Zelf ooit een LG optimus x2 gehad en om dezelfde reden weggedaan (crappy software). Mijn vriendin is over op een iPhone (ik had daar al goede ervaringen mee), maar in jou geval zou ik een vanilla android device kopen: nexus.

PS. De iPhone 6 lijkt een dure grap, maar die gaan zonder problemen 3 jaar mee met een hoge restwaarde: stel dat ie naar 3 jaar 200 euro waard is, dan kost het maar (nieuwprijs 570 euro) 125 euro per jaar. De LG G2 schreef ik af na 10 maanden met garantie, en beurde er 75 euro voor. Het was goedkoper om een iPhone te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
@jensinator ja dat laatste, die afschrijving, is inderdaad ook wel een dingetje. De X5 zou over 2 jaar ook nog best wat waard zijn denk ik. De G2 natuurlijk niets meer waard, of amper.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2016 14:18 ]

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Wellicht een Flex 2 ipv de G2? Ik moet zeggen dat het een fijn toestel is met SD kaart uitbreiding. Daarnaast bloatware die je kunt verwijderen en het toestel heeft nog leuke specs. Voor €269 bovendien niet duur.

Verwijderd

Topicstarter
Flex 2 is me te groot. Ik zie eigenlijk geen nadelen mbt de G2 behalve dan de updates en de skin...

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:11
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 14:17:
@jensinator ja dat laatste, die afschrijving, is inderdaad ook wel een dingetje. De X5 zou over 2 jaar ook nog best wat waard zijn denk ik. De G2 natuurlijk niets meer waard, of amper.
Maar is die X5 over 2 jaar meer waard dan de 200 Euro dat het nu duurder is dan de G2?

Overigens je hebt de G2 besteld, heb je hem al binnen en hoe bevalt hij?

Verwijderd

Topicstarter
De G2 komt vandaag binnen. Ik was vandaag ook ff in de winkel en heb de 5X in mijn handen gehad. Helaas was ie niet opgeladen en konden ze geen USB-C kabel regelen de Harries! Lekker irritant. Hoe dan ook. Ik vind 5.2 wel echt een heel handig formaat, alleen is de screen-body ratio echt heel matig. Dwz, een relatief grote telefoon, met een relatief "klein" scherm. De LG G4 heeft dat dan weer veel beter gedaan. Overigens zat ik me in de winkel al meteen te irriteren aan de skin van LG. Dat wordt natuurlijk nog erger als de G2 binnen komt. Pfffff. Misschien toch een Nexus 5? Maar ook die is relatief niet goedkoop na 2 jaar. Sowieso is het eigenlijk vreemd dat "we" (moeten) accepteren dat na 3 jaar max. de support op een telefoon eindigt. Dat zouden we bij laptops met Windows oid ook niet lekker vinden of accepteren.

Verwijderd

Topicstarter
Oh jee, ik heb geloof ik besloten toch maar voor de Nexus 5X te gaan. Puur op basis van gevoel, en vooral, stock Android. Ik denk dat ik me toch de hele tijd zou irriteren aan de LG Skin. Dat is eigenlijk de hoofdreden. Bedankt voor jullie hulp en tips...

• Madferit28
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-08 07:12
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:25:
Oh jee, ik heb geloof ik besloten toch maar voor de Nexus 5X te gaan. Puur op basis van gevoel, en vooral, stock Android. Ik denk dat ik me toch de hele tijd zou irriteren aan de LG Skin. Dat is eigenlijk de hoofdreden. Bedankt voor jullie hulp en tips...
Wacht even met het aanschaffen van je Nexus. Eind deze maand kan je voor €371,- het 32GB model halen bij de MediaMarkt ;)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tip maar ik wil zo graag de ijsblauwe!!! En die hebben ze (natuurlijk) net weer niet... Althans, staat niet online bij de MediaMarkt.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag even naar de winkel geweest en het is echt mooie telefoon, maar ik moet ook zeggen: die speaker is echt ONTZETTEND slecht. Ik heb nu een Moto G3 en ik luister regelmatig podcast of ff snel wat muziek, maar het is ZO slecht dat ik echt overweeg om maar gewoon mijn G3 te houden. Wat een idiots bij Google om een telefoon op de markt te zetten met zo'n hoge prijs, en dan niet even voor zeg max. €10 een fatsoenlijke speaker in te bouwen. Waarom waarom? Onbegrijpelijk...

Ik denk dat ook de G2 een slechte speaker heeft? Althans, dat lees ik zo her en der. Geen SD kaartje, geen QI charging, kan ik allemaal overheen komen, maar een klote skin of een hele slechte speaker, nee, dan houdt het op.

Wat ik wel fijn vond is het scherm van 5,2 i.c.m. het super lage gewicht van 136 gram. Dat had de G2 ook. Jammer allemaal...

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Asus Zenfone 2 Selfie (ZD551KL)?
Android 5, 5.5" 1080p scherm, Snapdragon 615, 3 GB/32 GB, met SD card, 13 mpx front en rear cam (2x flits ook), dualsim, support voor alle Europese 4G banden, voor 300 euro.

Asus Zenfone 2 (ZE551ML)?
Dezelfde telefoon, maar met Intel Moorefield chip, NFC en 4 GB RAM, voor 350 euro.

Ik noem ze maar even, want de Tweakers pricewatch neemt Amazon.fr niet mee, terwijl die wel in Nederland leveren (incl garantie). Beide krijgen iig nog een update naar Android 6 - ws niet naar Android 7 zoals de Nexussen, maar wel veel scherper geprijsd.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:40
De Oneplus X wellicht een optie?
Ik zelf ben ook aan het kijken naar een nieuwe phone en twijfel tussen de Nexus 5x en Oneplus X.

De Nexus is een mooi apparaat en stock android.
De Oneplus wint het qua design en heeft MicroSD slot, maar weer iets mindere specs, maar ook weer een vele malen goedkoper

Kan review lezen die ik wil, maar dat gaat mij niet helpen in de keuzes.

wijze woorden

Verwijderd

Topicstarter
Ja de Oneplus X heeft een amoled scherm, vind ik ook (weer) niet goed. Hou ik niet van. Het is ook niet snel goed voor de veeleisende consument anno 2016. Ik zou bijna zeggen dat de oude Nexus 5 wel een goede keus is, alleen die heeft natuurlijk ook geen beste speaker maar ik heb ze beide gehoord en het leek me dat die van de Nexus 5 nog beter is. Wel weer mindere camera en accu duur...

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:40
Ik twijfel nog tussen de Oneplus X en nexus 5x.
Laatste genoemde is sneller, maar weer geen MicroSD.
Eerst genoemde is goedkoper, iets trager.

Ook heb ik een budget uitdaging: 320 eurie... Misschien op te rekken naar 350 (zakelijk geneuzel).

De Moto lijn wordt ik nog niet heel warm van...

Of toch even wachten op wat de xiaomi mi5 allemaal te bieden heeft.

Nexus 5X it is...

De extra ruimte op de SD gebruik ik eigenlijk amper.
Althans alle foto's gooi ik eens in de zoveel tijd over, dat kan ook vast via een mooie cloudoplossing.

De betere specs, kale android en snelle updates geven toch de doorslag.

[ Voor 36% gewijzigd door Valandil op 18-01-2016 13:20 ]

wijze woorden

Pagina: 1